Ήρθε για να μείνει ως επενδυτής στην Ελλάδα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Εμάνουελ Γκριμάλντι.
Αυτό ξεκαθάρισε μιλώντας για όλους στο πλαίσιο του 24ου Euro-Med Convention «From Land to Sea» το οποίο διοργανώθηκε στην Βαλένθια. Ένα λιμάνι στο οποίο επένδυσε πρόσφατα ο ιταλικός όμιλος.
Για τις επενδύσεις στην Ελλάδα ανέφερε όλες τις γραμμές ακτοπλοϊκές και εμπορικές που καλύπτει με τα πλοία του ο Όμιλος από και προς την Ελλάδα, μίλησε για την προσπάθεια που έκανε για να εξαγοράσει την HSW αλλά δεν κατάφερε να συγκεντρώσει το 51% με αποτέλεσμα να πουλήσει το 49% που κατείχε στην Attica και συνέχισε με τα λιμάνια:
«Ενδιαφερόμαστε για τρία λιμάνια, την Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο και την Κέρκυρα και κυρίως για τα πρώτα δυο. Στα λιμάνια αυτά ο Όμιλος Γκριμάλντι είναι ο μεγαλύτερος πελάτης τους. Στα σχέδιά μας δεν είναι απλώς να διαχειριστούμε τα λιμάνια αλλά να επενδύσουμε σε αυτά, να αυξήσουμε τις δουλειές, να τα δυναμώσουμε και να τα εξελίξουμε. Θα δυναμώσουμε και τα logistics. Να μεγαλώσουμε το θαλάσσιο μεταφορικό έργο.».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο λιμάνι του Πειραιά και στους Κινέζους και σχολίασε αρνητικά τον τρόπο που το διαχειρίζεται η Cosco:
«Με όλον τον σεβασμό προς τους Κινέζους, στο λιμάνι του Πειραιά από τότε που το ανέλαβαν οι Κινέζοι όσο αφορά το δικό μας κομμάτι, για κάθε ι.χ. αυτοκίνητο που ξεφορτώνουν πληρώνουμε 40 δολάρια από 20 που ήταν στην αρχή. Και η αύξηση μετακαλείται στον τελικό καταναλωτή».
Το www.newmoney.gr τον ρώτησε εάν ενδιαφέρεται σε ενδεχόμενη πώληση του Ομίλου Attica να τον αγοράσει και ζήτησε το σχόλιό του για την επικείμενη εξαγορά της ΑΝΕΚ από την Αttica:
«Μεγαλώνουμε παντού. Αν υπάρχουν ευκαιρίες, πιθανότητες, επιλογές, θα το υπολογίσουμε όλα και θα πάρουμε τις αποφάσεις μας. Αν η Attica πάει για πώληση θα το σκεφτούμε, είτε παίρνοντας κάποιες γραμμές-δρομολόγια που κάνει η εταιρεία είτε όλη την εταιρεία.
Για τo σενάριο απόκτησης της ΑΝΕΚ από την Attica είπε:
«Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται εδώ και χρόνια τόσο στις γραμμές της Κρήτης όσο και στην Αδριατική και ανταγωνίζονται τον Όμιλο Γκριμάλντι από κοινού. Στην πράξη υπάρχουν μόνο δύο ακτοπλοϊκοί όμιλοι, ο όμιλος Γκριμάλντι και η Attica.
Η ΑΝΕΚ είναι κάτω από την ομπρέλα της Attica. Όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες και κάποια από τα πλοία είναι υπό κοινή διαχείριση. Στην ουσία δεν θα αλλάξει κάτι για εμάς. Και οι δύο εταιρείες είτε άμεσα είτε έμμεσα χρηματοδοτούνται από μία τράπεζα η οποία στην ουσία έχει τον έλεγχό τους και είναι η Τράπεζα Πειραιώς. Και αναρωτιέμαι. Ως πλοιοκτήτης, τι εγγυήσεις έχεις όταν η εταιρεία έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια;
Αν κάτι συμβεί σε ένα πλοίο τις εταιρείες πώς θα καλύψει τις υποχρεώσεις που θα ανακύψουν αφού έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια. Και σε πλοία της ΑΝΕΚ έχουν συμβεί σχετικά πρόσφατα δύο σοβαρά ατυχήματα.
Το ερώτημα είναι πως ένας όμιλος όπως η Attica θα απορροφήσει την ΑΝΕΚ που έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια, δηλαδή χρωστάει περισσότερα από όσο είναι όλη η αξία της εταιρείας».
Διαβάστε ακόμα:
Λόγω καυσίμων… ξεμένει από «καύσιμα» ο κρατικός προϋπολογισμός
Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν: Ο βαθύπλουτος Σαουδάραβας πρίγκιπας που τίναξε την μπάνκα με τη Νιουκάσλ
Οδηγός: Πώς μπορείτε να υπολογίσετε το νέο επίδομα θέρμανσης