Αιχμές  για την μονοπωλιακή κατάσταση που υπάρχει στην Κρήτη και πιο συγκεκριμένα στα Χανιά άφησε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι στο πλαίσιο της συνέντευξης  τύπου που παραχώρησε  στη διάρκεια του XXVI Euromed  Convention, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας για μονοπώλια και για τον πόσο επηρεάζουν τον ανταγωνισμό  στις γραμμές της Ιταλίας, έφερε και ένα ελληνικό παράδειγμα από  το τι ισχύει στην Ελλάδα. Όπως είπε «στη γραμμή Πειραιά – Ηράκλειο όπου υπάρχει ανταγωνισμός τα εισιτήρια είναι φθηνά όχι όπως συμβαίνει στα Χανιά». Εκεί δραστηριοποιείται η Attica αποκλειστικά με πλοία της ΑΝΕΚ την οποία έχει απορροφήσει.  

Μιλώντας για την αξιοποίηση των επενδύσεων του Ομίλου στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου επεσήμανε: «Πρόκειται για στρατηγικής σημασίας επενδύσεις του ομίλου στις οποίες δίνουμε μεγάλη βαρύτητα. Άλλωστε για επέλεξα να  είμαι πρόεδρος στο λιμάνι του Ηρακλείου και ο γιός μου, ο Γκουίντο  στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Θέλουμε τα δύο αυτά λιμάνια να τα αναπτύξουμε και να γίνουν πρότυπο βιωσιμότητας» και συνέχισε:

«Νομίζω ότι, πιθανώς είναι ευκολότερο να το πετύχουμε  στα λιμάνια παρά στη ναυτιλία.  Γιατί η  ναυτιλία είναι ένας πολύ δύσκολος  επιχειρηματικός κλάδος» και εξήγησε:

«Στην πραγματικότητα, η μετακίνηση ενός μεγάλου πλοίου για ένα μεγάλο ταξίδι είναι κάτι πολύ δύσκολο. Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να το κάνετε με μπαταρίες. Ενώ,   το να έχουμε λιμάνι μηδενικών εκπομπών δεν είναι τόσο δύσκολο να το επιτύχουμε.»

Ως παράδειγμα έφερε  την  επένδυση ενός εκατ. ευρώ στην Ηγουμενίτσα για την τοποθέτηση eco λαμπτήρων.

«Η χρήση των σύγχρονων λαμπτήρων έχει μειώσει, σε απίστευτο βαθμό, τις εκπομπές του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.  Η  αλλαγή των λαμπτήρων είναι μια μεγάλη επένδυση.  Κόστισε  ένα εκατομμύριο ευρώ, αλλά είχε  άμεσα αποτελέσματα και πολύ εύκολα. Πρέπει να αρχίσουμε να παράγουμε τις δικές μας.  Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εξίσου σημαντική.  Είναι εξίσου σημαντική με την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας».

 

Τα νεότευκτα

Για τα δύο νεότευκτα  ro-pax που θα δρομολογήσει ο όμιλος στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο υπό το σινιάλο των Μινωικών ανέφερε:

«Αυτά τα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά από τα σημερινά. Θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα σημερινά.  Και θα μπορούν να μεταφέρουν σε καμπίνες 50% περισσότερους επιβάτες. Έτσι, αντί για 200 καμπίνες, θα έχουν 300 καμπίνες.  Και αντί για 2.000 επιβάτες  θα μεταφέρουν 3.000. Επίσης η μεταφορική ικανότητα οχημάτων θα αυξηθεί από 200 σε 300. Οπότε πρακτικά θα έχουν 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα με λιγότερες εκπομπές ρύπων.  Θα είναι ένα μοντέλο αποδοτικότητας και βιωσιμότητας».

Όπως αποκάλυψε ο Ιταλός πλοιοκτήτης σκοπός του είναι να παραγγείλει μέσα στο 2024 ει δυνατόν εννέα ro-pax εκ των οποίων τα δύο είναι για την Κρήτη. Τα υπόλοιπα θα δρομολογηθoύν με τα εμπορικά σινιάλα  της Finnlines  και του ομίλου  Grimaldi.   Όταν τα ου επισημάνθηκε από  τους δημοσιογράφους ότι το ένας δισεκατομμύριο για 9 πλοία φαίνεται μικρό ποσό απήντησε κάνοντας αναφορά και στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία: «Δεν είναι μικρό το ποσό. Είναι λογικό. Μην κρίνετε με βάση της τιμές  των ευρωπαϊκών ναυπηγείων. Είναι υψηλές και για αυτόν τον  λόγο  πλέον δεν ναυπηγούνται επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία στην Ευρώπη».

Σε επίμονες ερωτήσεις ποια θα είναι η επόμενη επένδυση   του ομίλου στην Ελλάδα  και αν θα πάρει άλλο λιμάνι είπε: «Και άλλα λιμάνια και άλλα πλοία; Μήπως θα θέλατε να έρθετε να καθίσετε εδώ στη θέση μου και να δώσετε εσείς την απάντηση;» και ξεκαθάρισε:

«Η επένδυση του ομίλου στα λιμάνια είναι στρατηγικής σημασίας. Έχουμε 42 χρόνια μπροστά μας  για να αναπτύξουμε τις επενδύσεις αυτές αλλά και να επενδύσουμε στα πλοία όπως προανέφερα».

Προστατευτισμός

Στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Εμάνουελ Γριμάλντι ήταν καταγγελτικός για το θέμα  του προστατευτισμού σε επίπεδο Ε.Ε., με αφορμή την πρόθεση της Ένωσης να επιβάλλει  δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Κίνα. Άλλωστε τα σχέδια του ομίλου είναι μετατρέψουν το λιμάνι του Ηρακλείου, μεταξύ άλλων, σε διαμετακομιστικό κόμβο για την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα στην Ευρώπη.

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα  που  κατασκευάζονται στην  φτάνουν τα 25 εκατ. τον χρόνο. Εξάγει δε 400.000 τον μήνα, ενώ πριν από πέντε χρόνια δεν έφταναν οι εξαγωγές τις 400.000 το χρόνο.

Η Κίνα παράγει περισσότερα αυτοκίνητα από κάθε άλλη χώρα. Και από την Γερμανία και την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ.

Και παράλληλα οι Κινέζοι εισάγουν ευρωπαϊκά αυτοκίνητα» και συνέχισε:

«Και τώρα οι Γερμανοί, ως Ευρωπαϊκή Ένωση,  θέλουν να επιβάλουν τέλη στα κινέζικα αυτοκίνητα, στη χώρα που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας των γερμανικών αυτοκινήτων. Και μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή φιλικά προς το περιβάλλον, υπογράμμισε σαν να ήθελε να υπογραμμίσει την απουσία λογικής σε αυτές τις πολιτικές».

Υπογράμμισε ότι ο όμιλος  εστιάζει στα car carriers, και στα ro- pax και έχει ίσως το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα σε εξέλιξη και ότι με τα πλοία που κτίζει στη Κίνα, θέλει να συμμετέχει στο εξαγωγικό έργο της ασιατικής χώρας.

Διαβάστε ακόμη 

Νικήτας Ποθουλάκης: Νέο επενδυτικό πλάνο 25 εκατ. για την Μπάρμπα Στάθης ενόψει τεκτονικών αλλαγών

Πώς τo myDATA έφερε στο φως κυκλώματα με πλαστά τιμολόγια

Επιθεώρηση Εργασίας: Βαφτίζουν τους αδήλωτους εργαζομένους πελάτες και κουμπάρους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα