«Η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι μοναδική στον κόσμο στο χώρο του yachting και θα πρέπει με ψυχραιμία να προάγουμε τον κλάδο με τον καλύτερο αντικειμενικό τρόπο» επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς με αφορμή τη συζήτηση στην Επιτροπή του νομοσχεδίου προσπαθεί να βάλει σε τάξη τη νομοθεσία που διέπει την αγορά αυτή.
Η Ελλάδα διατήρησε την πρώτη θέση στο yachting της Μεσογείου το 2021, αφού εξασφάλισε το 24% της αγοράς, με τη Γαλλία να ακολουθεί με ποσοστό 19% και στην τρίτη θέση η Ιταλία με 17%.
Υπάρχει η κόντρα για το αν πρέπει να ανοίξει ή όχι η αγορά στα μεγάλα σκάφη αναψυχής.
Το βασικό σημείο του ν/σ είναι η άρση του καμποτάζ για 21 ημέρες τον χρόνο για yachts και megayachts υπό ξένη σημαία, ευρωπαϊκή και μη, με μήκος άνω των 35 μέτρων.
Υπάρχουν δύο αντίπαλα στρατόπεδα: το ένα είναι κατά έστω και της μερικής ολιγοήμερης άρσης του καμποτάζ και το άλλο υπέρ της πλήρους άρσης κάνοντας λόγο για ημίμετρα με τον χρονικό περιορισμό και το μήκος σκαφών που έχουν οριστεί.
Οι υποστηρικτές της πρώτης θέσης επισημαίνουν:
«Στο MYBA CHARTER SHOW 25-28/4, που θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη, συμμετέχουν 21 σκάφη, καλύπτοντας τα επαγγελματικά σκάφη για Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία για όλη τη δυτική Μεσόγειο.
Λίγες ημέρες αργότερα διοργανώνεται το MEDITERRANEAN YACHT SHOW 30/4-4/5/2022, στο Ναύπλιο. Συμμετέχουν 90 σκάφη με ελληνική επαγγελματική άδεια, καλύπτοντας την Ανατολική Μεσόγειο ενώ υπάρχουν ακόμα 20 σκάφη σε λίστα αναμονής αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος ελλιμενισμού στο λιμάνι του Ναυπλίου» και καταλήγουν:
«Είναι εμφανής η δυναμική της ελληνικής επαγγελματικής αδείας, 450% περισσότερα σκάφη, και η επάρκεια της αγοράς».
Η Ελλάδα διατήρησε την πρώτη θέση στο yachting της Μεσογείου το 2021, αφού εξασφάλισε το 24% της αγοράς, με τη Γαλλία να ακολουθεί με ποσοστό 19% και στην τρίτη θέση η Ιταλία με 17%.
Η επιτυχία αυτή φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και το 2022 αφού ήδη έχουν γίνει προκρατήσεις σε ένα μεγάλο ποσοστό ναυλώσεων, περίπου στο 57% για τη σεζόν που πλησιάζει. Αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη στο yachting, με το νέο νομοσχέδιο που σύντομα θα ψηφιστεί στη Βουλή, μια και προβλέπεται η σταδιακή απελευθέρωση του καμποτάζ, όπως ισχύει σχεδόν σε όλον τον κόσμο αλλά και στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στους ανταγωνιστές μας στη Μεσόγειο».
Ο συνολικός αριθμός yachts παγκοσμίως ανέρχεται στα 8.500 σκάφη διαφόρων μεγεθών, με τα περίπου 350 να βρίσκονται στην Ελλάδα. Οι τάσεις βέβαια δείχνουν μια ραγδαία αύξηση στα megayachts και συνήθως σε σκάφη άνω των 35 μέτρων, με εκείνα των 45-55 μέτρων να είναι τα πλέον λειτουργικά για τους λάτρεις του luxury yachting.
Ετησίως, ο παγκόσμιος στόλος yachting αυξάνεται σε ποσοστό περίπου 7%, ενώ σημειώθηκε νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2021 με 1.140 σκάφη να έχουν μεταπωληθεί ή να αφορούν νέες κατασκευές.
Τα γνωστά ναυπηγεία σε κατασκευές τέτοιων σκαφών έχουν πολλαπλές παραγγελίες για παραδόσεις μέχρι και τα έτη 2025-2026.
Διαβάστε ακόμη:
Φίλιππος Προκοπάκης (Danaos Shipping): Οι επιπτώσεις του πολέμου στα container vessels
Μεταβιβάσεις ακινήτων: Λύση για τους 20.000 εγκλωβισμένους ιδιοκτήτες
Ακόμη και πάνω από 25 ευρώ ανά τ.μ. το ενοίκιο σε καινούρια «πράσινα» γραφεία στην Αθήνα