Στην 9η θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται το ελληνικό νηολόγιο σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Lloyd’s Intelligence για τις top 10 σημαίες, λαμβάνοντας υπόψη πλοία από 500 gross tonnage και πάνω.

H ελληνική σημαία έχει χάσει 4,2% της δύναμης της σε όρους gt σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2023. ήτοι κατά σε 33,261 εκατ. gt, με την 10η Ιαπωνία να μειώνει τη διαφορά αφού έχει 31,028 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1%.

Σε όρους μεταφορικής ικανότητας -dwt η Ελλάδα έχει στο νηολόγιο της 55,1 εκατομμύρια τόνους και 767 πλοία έναντι 40,8 εκατ. και 1.667 πλοίων της Ιαπωνίας που την ακολουθεί.

Όσον αφορά τις ευρωπαϊκές σημαίες βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τη Μάλτα που είναι στην 6η με 83,6 εκατ. gt, καταγράφοντας άυξηση 6,8%, 108,5 εκατ. dwt και 1.965 πλοία. Το ελληνικό νηολόγιο, χρόνο με τον χρόνο χάνει τη δυναμικότητά του τόσο σε όρους gt όσο και σε αριθμό πλοίων. Το 2020 η χωρητικότητα του ελληνικού νηολογίου ανερχόταν σε 38 εκατ. gt, έχοντας ένα προβάδισμα 9 εκατ. gt έναντι της Ιαπωνίας.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Λιβερία με αύξηση 3,40% στα 266,9 εκατομμύρια gt, 417,3 εκατ. dwt και 5.652 πλοία.

Δεύτερη θέση ο Παναμάς με μείωση κατά 1,40% στα 248,7 εκατομμύρια gt, 378,5 εκατ. dwt και 8.479 πλοία.

Τρίτη θέση τα Νησιά Μάρσαλ με αύξηση 0,8%% στα 191,1 εκατομμύρια gt, 309, εκατ. dwt και 4.337 πλοία.

Τέταρτο είναι το νηολόγιο του Χονγκ Κόνγκ με αύξηση 3,2% στα 131,8 εκατομμύρια gt, 204,4 εκατ. dwt και 2.376 πλοία.

Πέμπτη θέση είναι η Σιγκαπούρη με αύξηση 4,60% στα 103,688 εκατομμύρια gt, 151 εκατ. dwt και 3.602 πλοία.

Έκτη η Μάλτα

Έβδομη η Κίνα με μείωση 3,60% στα 74,5 εκατομμύρια gt, 106,5 εκατ. dwt και 5.518 πλοία

Όγδοη θέση οι Μπαχάμες με μείωση κατά 0,80% στα 62,4 εκατομμύρια gt, 71,4 εκατ. dwt και 1.271 πλοία

Ένατη η Ελλάδα και 10η η Ιαπωνία.

Σε μία προσπάθεια να αναβαθμιστεί και να διατηρηθεί στην πρώτη 10αδα το Ελληνικό Νηολόγιο έχει σε εξέλιξη μια νέα εφαρμογή για την ψηφιοποίηση της αίτησης εγγραφής και χορήγησης εγγράφου εθνικότητας ελληνικών ποντοπόρων πλοίων, το niologio.gov.gr. Η νέα εφαρμογή, που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, μειώνει τη γραφειοκρατία και επιταχύνει τις διαδικασίες καταχώρισης, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας. Χάρη στην ψηφιοποίηση της όλης διαδικασίας, το έγγραφο ιθαγένειας του πλοίου, το οποίο φέρει έναν μοναδικό κωδικό QR για άμεση επαλήθευση της γνησιότητάς του από οποιαδήποτε αρμόδια αρχή σε όλο τον κόσμο, δημιουργείται αυτόματα και χορηγείται απευθείας στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του ελληνικού νηολογίου είναι η γραφειοκρατία και οι αργοί ρυθμοί απόκριση στις ανάγκες των πλοίων σε 24ωρη βάση καθώς και η έλλειψη Ελλήνων ναυτικών.

Η ελληνική σημαία σε αριθμό πλοίων είναι η τέταρτη επιλογή του ελληνικού εφοπλισμού, σε ποσοστό 11,8%, μετά τα νηολόγια της Λιβερίας σε ποσοστό 27,5% και των Νήσων Μάρσαλ σε ποσοστό 26% και της Μάλτας σε ποσοστό 12,7% σε σύνολο 32 νηολογίων στα οποία βρίσκεται κατανεμημένος ο ελληνόκτητος στόλος σύμφωνα με στοιχεία Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ: Διπλά τέλη κυκλοφορίας και «φόροι κατ’ εκτίμησιν» από το… 2019!

Το παγκόσμιο ενεργειακό stratego και οι επιπτώσεις στην ναυτιλία – Τα σχέδια και ο ρόλος Ρωσίας, Κίνας, Ιράκ

Η Γαλλία αναζητά πρωθυπουργό – Ποιοι είναι οι υποψήφιοι μετά την πτώση της κυβέρνησης Μπαρνιέ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα