H καλύτερη χρονιά των τελευταίων ετών αποδεικνύεται το 2021 όσον αφορά στα ποσά που έχουν δοθεί για αγορές second hand πλοίων.
Έως και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου έχουν δοθεί 26,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά συνολικά 1.678 πλοίων διαφόρων τύπων, ποσοστό αύξησης 62,8% σε σύγκριση με το 2020 όταν τα κεφάλαια ανήλθαν στα 16,4 δισεκατομμύρια για 1.179 πλοία.
Το 2019 είχαν δοθεί 18,5 δισ. για 1.395 πλοία, το 2018 18,8 δισ. για 1.414 πλοία το 2017 20,4 δισ. για 1.584 πλοία και το 2016 14,8 δισ. για 1.228 πλοία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι second to nobody και στον τομέα αυτό, αφήνοντας πίσω τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως την 7η Νοεμβρίου οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους 5,69 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσοστό 20,9% επί του συνόλου των κεφαλαίων που έχουν δοθεί παγκοσμίως (26,7 δισ.) για την απόκτηση 319 πλοίων, ποσοστό 19% επί του συνόλου σε αριθμό πλοίων που έχουν αλλάξει χέρια (1.678).
Το 62,6% από τα πλοία που έχουν αγοράσει οι Έλληνες είναι φορτηγά για τα οποία έχουν δώσει το 60% από τα συνολικά κεφάλαια που έχουν ξοδέψει για αυτόν τον τύπο πλοίων.
Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά 319 πλοία τα 200 είναι φορτηγά αξίας 3,4 δισ. δολ., 81 δεξαμενόπλοια αξίας 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων, 28 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 226,5 εκατ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 160 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών
Οι Κινέζοι έχουν αγόρασαν 299 πλοία συνολικής αξίας 4,1 δισ. δολαρίων. Υπερτερούν των Ελλήνων στα φορτηγά.
Από αυτά τα 299 πλοία τα 213 είναι φορτηγά αξίας 2,9 δισ., 56 δεξαμενόπλοια αξίας 907,7 εκατ. και πέντε container ships έναντι 33,2 εκατ. και τρία υγραεριοφόρα 255,1 εκατομμυρίων δολαρίων.
Διαβάστε ακόμη:
Ενεργειακή κρίση: Σαρώνει νοικοκυριά και επιχειρήσεις το κύμα ανατιμήσεων
Lamda: Μέχρι τέλος του έτους ο πρώτος ανάδοχος για τα έργα στο Ελληνικό
Κινητή τηλεφωνία: Σημαντικές αλλαγές στις χρεώσεις και την αλλαγή παρόχου