Συνεχίζουν  την έντονη δραστηριότητα στις  ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές στη δύση του 2024. Μέσα στη χρονιά που φεύγει σε λίγες ημέρες  έχουν βάλει συνολικά έως τώρα 230 παραγγελίες. Από αυτές 127 αφορούν δεξαμενόπλοια, 38 φορτηγά, 30 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων,  27 LPG και οκτώ πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Αναλυτικά σύμφωνα με την έρευνα της Xclusiv Shipbrokers

Πλοία χύδην φορτίου

– η μεταφορική ικανότητα  (DWT) ανέρχεται στο 10,2%, του συνολικού βιβλίου παραγγελιών ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 8,8%.

Το 37% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (8 x VLOC, 36 x Newcastlemax, 13 x Capesize, 34 x P-Panamax, 123 x Kamsarmax, 198 x Ultramax, 3 x Supramax , 75 x Handysize, 11 x Small Bulkers).

Το 14,7% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.

Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει 38 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (4 x Capesize, 19 x Kamsarmax, 12 x Ultramax και 3 x Handysize).

Δεξαμενόπλοια

Η τρέχουσα αναλογία του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο σε όρους DWT βρίσκεται στο 13,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 7%.

Το 52,6% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (61 x VlCC, 44 x Suezmax, 99 Aframax/LR2, 36 x Panamax/LR1, 156 x MR2, 41 x MR1, 155 x Small Tankers (>= 10.000 DWT)).

Το 12,6% των δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.

Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει 127 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (9 x VlCC, 26 x Suezmax, 19 Aframax/LR2, 22 x Panamax/LR1, 26 x MR2, 18 x MR1, 7 x Small Tankers).

Κοντέινερ

TEU βρίσκεται στο 27,1%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 24,3%.

Το 48% του βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (130 x ULCV, 66 x VlCV, 87 Neo-Panamax, 13 x Panamax, 29 x Handy, 50 x Feeder).

Το 49,6% των εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή αργότερα.

Οι Έλληνες έχουν κάνει μέχρι στιγμής 30 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους (20 x Neo-Panamax, 4 x Panamax, 2 x Handy, 4 x Feeder).

LNG

Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM βρίσκεται στο 49,9%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 50%.

Το 26% του βιβλίου παραγγελιών LNG έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (3 x LNG 0-15k cbm, 12 x LNG 16k-100k cbm, 53 x LNG 141k-200k cbm, 24 x 201k+ cbm).

Το 56% του LNG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.

Οι Έλληνες έχουν κάνει 8 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (8 x LNG μεταφορικής ικανότητας  141.000-200.000 κυβικά μέτρα).

ΥΓΡΑΕΡΙΟ

Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται στο 39,3%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 26%.

Το 48% του βιβλίου παραγγελιών υγραερίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (75 x VLGC, 6 x LGC, 34 x MGC, 10 x Handy LPG, 18 x Small LPG).

Το 17,4% του LPG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή αργότερα.

Οι Έλληνες έχουν κάνει 27 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (11 x VLGC, 9 x MGC, 2 x Handy LPG, 5 x Small LPG).

Διαβάστε ακόμη

Θεμιστοκλέους (UBS) στο newmoney: Ποιες είναι οι επενδυτικές ευκαιρίες του 2025 – Σήμα για έντονη μεταβλητότητα στις αγορές

Τhanos Hotels & Resorts: «Ψηφίζει» Ελλάδα με νέο project στην Αθήνα και πλάνο για 10 ξενοδοχεία στην τριετία (pics)

Οι εργοστασιακές ρυθμίσεις και το front running του ΠΑΣΟΚ, τα πρότυπα σχολεία του Ωνασείου, ο Μασούτης αγοράζει τον Κρητικό, οι μπίζνες του Λου Κολλάκη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα