Ικανοποιημένοι από τις ναυλαγορές είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες οι οποίοι θεωρούν ότι τα επόμενα 2-3 χρόνια η κερδοφορία εικόνα θα συνεχιστεί. Συμφωνούν ότι οι Έλληνες πρωτοστατούν στις ναυπηγήσεις και προβληματίζονται για την πράσινη μετάβαση της Ναυτιλίας.
Στην διάρκεια του 9ου capital link Maritime Leaders Summit μίλησαν ο Αριστείδης Πίττας (Euroseas-Eurodry), ο Γιώργος Γιουρούκος (Global Ship Lease) , ο Γιάννης Δράγνης (Goldenport group), ο Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy Maritime- United Maritime) και ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers).
Ο Γιώργος Γιουρούκος επεσήμανε ότι η ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχε διορθώσει. Όμως οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα που όπως τόνισε δεν ήταν αναμενόμενη αλλά καλοδεχούμενη για τα container vessels αφού ανέβηκαν σημαντικά οι ναύλοι και προσέθεσε: «Όμως η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα δημιούργησε συμφόρηση, έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και μείωση του στόλου κατά 15% αφού αυξήθηκε ο χρόνος ταξιδιού.Το θέμα είναι πόσο θα κρατήσει αυτή η κατάσταση».
Ο Αριστείδης Πίττας τόνισε ότι οι αγορές είναι πολύ καλές «Κάποια ναύλα έσπασαν τι ταβάνι. Εφόσον επανέλθει η γεωπολιτική ηρεμία θα υπάρξει ισορροπία».
Επίσης αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι Έλληνες πρωταγωνιστούν στις ναυπηγήσεις: «Σε όποιο ναυπηγείο πάω να συζητήσω για το ενδεχόμενο να βάλω παραγγελία βρίσκω μπροστά μου Έλληνες» είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Τα ναυπηγεία παίρνουν παραγγελίες για πλοία τα οποία θα είναι παραδοτέα το 2027-2028».
Ο Γιάννης Δράγνης συμφώνησε ότι η αγορά είναι αβέβαιη λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ο Σταμάτης Τσαντάνης από την πλευρά της φορτηγού ναυτιλίας εστίασε στον κομβικό ρόλο τον οποίο συνεχίζει να διαδραματίζει η Κίνα η οποία εξάγει πρώτες ύλες κυρίως χάλυβα η ζήτηση του οποίου αυξάνει συνεχώς και έχει αυξήσει και τις εισαγωγές της.
Ο Πόλυς Χατζηιωάννου δήλωσε αισιόδοξος για την κατάσταση της ναυλαγοράς τα επόμενα δύο-τρία χρόνια και προσέθεσε: «Οι εφοπλιστές δεν είναι πειθαρχημένοι άνθρωποι. Όταν βγάζεις λεφτά δεν θα πρέπει να τα επενδύεις πουθενά αλλού εκτός από τη θάλασσα και τα πλοία.
Για το θέμα των επενδύσεων ο Γιώργος Γιουρούκος είπε: «Ο Μπάφετ έχει πει ότι οι έμποροι κάνουν δουλειές κινούμενοι μεταξύ του φόβου και της απληστίας. Αυτό τα αποτυπώνει όλα. Στη δική μας δουλειά πριν από τους Χούθι χαρακτήριζαν ηλίθιο όποιον παράγγειλε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μετά την νέα κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα τους αποκαλούν διάνοιες και προσέθεσε:
«Πρέπει να κάνεις επενδύσεις όταν τα πλοία κοστίζουν φθηνά, όταν οι ναυλαγορές είναι χαμηλές, όταν ο κόσμος φοβάται και δεν υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ. Και πρέπει να επενδύσεις χοντρά. Να πάρεις πολλά πλοία και να μην αλλάζεις την πολιτική σου».
Διαβάστε ακόμη
KPMG Greece: Αυτοί είναι οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές και εφοπλίστριες του 2024 (γραφήματα)
Ρεύμα: Πονοκέφαλος τιμολογίων ξανά στο ρεύμα – Γιατί επιστρέφει η αβεβαιότητα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ