Έσπασαν το φράγμα των τριών δισεκατομμυρίων δολαρίων για αγορές μεταχειρισμένων -second hand πλοίων οι Έλληνες πλοιοκτήτες το α’ εξάμηνο του 2022.
Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 26 Ιουνίου 2022 έχουν δώσει ήδη 3,065 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 145 πλοίων εκ των οποίων 78 είναι φορτηγά (αξίας 1,759 δισεκατομμυρίων δολαρίων), 61 δεξαμενόπλοια (1,2 δισεκατ), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), δύο υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και ένα άλλης κατηγορίας.
Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια για 111 πλοία εκ των οποίων 74 είναι φορτηγά αξίας 1,238 δισ., 18 δεξαμενόπλοια, αξίας 284,9 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και τρία υγραεριοφόρα αξίας 9,1 εκατ.
Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 21,148 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 994 πλοίων.
Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:
-7,3 δισεκατομμύρια για 382 φορτηγά πλοία
-6,6 δισ. για 329 δεξαμενόπλοια
-4,2 δισεκατομμύρια για 122 container vessels
-1,4 δισεκατομμύρια για 47 υγραεριοφόρα
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 14,2% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14,5% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 20,4% και στα δεξαμενόπλοια το 18,5%.
Διαβάστε ακόμα:
Έρχεται ένεση ρευστότητας 2+3 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης
Ουκρανία και πληθωρισμός «μάτωσαν» τις αγορές το πρώτο εξάμηνο
Σταϊκούρας: «Παράθυρο» για νέες παρεμβάσεις σε καύσιμα και ρεύμα