Μειωμένα κατά 34% ήταν τα ποσά που έδωσαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες για την αγορά πλοίων το 2019 σε σύγκριση με το 2018. Πιο συγκεκριμένα ξόδεψαν 3,1 δισ. δολάρια έναντι 4,7 δισ. σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping. Αγόρασαν 219 πλοία όλων των τύπων έναντι 292 το 2018.
Το συνολικό ποσό που επενδύθηκε παγκοσμίως για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων ανήλθε στα 18,7 δισ. δολάρια για 1.416 πλοία ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το 2018 που ήταν 18,5 δισ. δολάρια για 1.442.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα συνολικά στατιστικά και οι αυξομειώσεις στις κατηγορίες πλοίων.
– Το 2019 πουλήθηκαν 545 φορτηγά πλοία αξίας 5,8 δισ. έναντι 574 φορτηγά πλοία αξίας 7,5 δισ. το 2018.
– Αντιθέτως αυξήθηκε ο αριθμός δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, πουλήθηκαν 518 αξίας 8,8 δισ. έναντι 415 το 2018 αξίας 5,9 δισεκατομμυρίων.
– Όσον αφορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πουλήθηκαν 125 αξίας 2,2 δισ.έναντι 194 κομμάτια αξίας 1,9 δισ. το 2018.
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 7,4% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως το 2019 σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 15,4%.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους 2,4 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 209 πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 219 πλοία που αγόρασαν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 117 είναι φορτηγά αξίας 1,4 δισεκ. δολ., 73 δεξαμενόπλοια αξίας 1,3 δισ., 26 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 300,9 εκ. και τρία υγραεριοφόρο αξίας 51,7 εκατ. δολαρίων.
Από τα 209 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 157 είναι φορτηγά, 44 δεξαμενόπλοια, επτά containerships και ένα υγραεριοφόρο.
Στην τρίτη θέση ανέβηκαν οι Νορβηγοί. Ξόδεψαν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 48 πλοία εκ των οποίων εννέα φορτηγά, 33 δεξαμενόπλοια και τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τρία υγραεριοφόρα.