Στην αγορά ξηρού φορτίου η κατάσταση παραμένει στάσιμα, καθώς συνεχίζει να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα και η αδρανής χωρητικότητα περιμένει σημάδια ανάκαμψης, κυρίως από την Κίνα. Ο μέσος όρος των 5 ναυλώσεων (Τ/C) για τα Capes υποχώρησε σχεδόν 50% μέσα στην εβδομάδα στα επίπεδα των $2.630, το χαμηλότερο από τις 31 Αυγούστου 2022. Εν τω μεταξύ, ο ναύλος 5 T/C για Panamax βρίσκεται στα $7.474 , ο ναύλος 10T/C για Supramax στα $7.038 και ο ναύλος 7T/C για Handysize στα $7.763, επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από τις 11 Ιουνίου 2020, 18 Ιουνίου 2020 και 9 Ιουλίου 2020 αντίστοιχα.
“Αλλά δεν είναι μόνο οι ναύλοι που βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
“Ο άνθρακας έχει δει την τιμή του σε “ελεύθερη πτώση”. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για τον άνθρακα έχουν διολισθήσει προς τα 209 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί από τον Φεβρουάριο του 2022 και 50% κάτω από την τιμή των 456 δολαρίων ΗΠΑ ανά τόνο που παρατηρήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022.
Η διακοπή της προσφοράς από βασικούς εξαγωγείς στην Αυστραλία, ο ζεστός καιρός και οι χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου έχουν μειώσει σημαντικά τις θαλάσσιες εισαγωγές και εξαγωγές άνθρακα”.
Διαβάστε ακόμη
Τα μεγάλα deals του 2023 που στρώνουν το χαλί για νέο ρεκόρ σε εξαγορές και συγχωνεύσεις
Megabit: Στο σφυρί το κτήριο-«φάντασμα» στον Πειραιά, μετά από 16 χρόνια στα…αζήτητα (pics)