Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει την Έκθεση του Μάριο Ντράγκι με τίτλο «Το Μέλλον της Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης» που δημοσιεύθηκε σήμερα και αναγνωρίζει τον στρατηγικό ρόλο της ναυτιλίας στην προάσπιση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, της ασφάλειας της εφοδιαστικής της αλυσίδας και της αυτονομίας της.
«Θα συνεργαστούμε με τους Ευρωπαίους εταίρους μας, τους αξιωματούχους και τα θεσμικά όργανα για να διασφαλίσουμε ότι η ναυτιλία και τα συμφέροντα της Ευρώπης θα παραμείνουν προστατευμένα σε έναν όλο και πιο αβέβαιο κόσμο» σχολίασε η πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού.
Dear Mario Draghi, a year ago, I asked you to prepare a report on the future of Europe’s competitiveness.
No one was better placed than you to take up this challenge.
Now, we are eager to listen to your views ↓
https://t.co/aHjnX6Si5D— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) September 9, 2024
Οι βασικές αναφορές για την ναυτιλία στην έκθεση είναι οι εξής:
– Το μερίδιο ιδιοκτησίας της ΕΕ στον παγκόσμιο θαλάσσιο στόλο μειώνεται. Το μερίδιο του παγκόσμιου στόλου που ανήκει σε εταιρείες της ΕΕ συρρικνώνεται, αν και η στήριξη μέσω των κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές υπήρξε καθοριστική για να καταστεί ο κλάδος παγκόσμιος ηγέτης.
Ο ναυτιλιακός κλάδος είναι ιδιαίτερα κινητικός και τα σχετικά περιουσιακά στοιχεία, που θεωρούνται τόσο φορολογητέα πρόσωπα όσο και εταιρείες, μπορούν να μετακινηθούν από τη μία χώρα στην άλλη κατά τη διάρκεια εβδομάδων. Ορισμένες τρίτες χώρες (π.χ. το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ασία, η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αμερική) προσφέρουν ένα γενναιόδωρο επιχειρηματικό περιβάλλον. Για παράδειγμα, η Κίνα προσφέρει ελκυστική χρηματοδοτική μίσθωση για τους πλοιοκτήτες, ενώ οι εμπορικές τράπεζες της ΕΕ έχουν επιβραδύνει την υποστήριξή τους λόγω των αυστηρών απαιτήσεων προληπτικής εποπτείας…..
Υποσημείωση: Μεταξύ 2020 και 2024, οι ανταγωνιστές με έδρα την Ασία κέρδισαν έδαφος εις βάρος του ελεγχόμενου από την ΕΕ στόλου, ο οποίος μειώθηκε αναλογικά από 39,5% σε 35,4% του παγκόσμιου στόλου. Δεν πρόκειται για απόλυτη μείωση, καθώς ο ευρωπαϊκός στόλος αυξήθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου…
– Στη ναυπηγική βιομηχανία, η ΕΕ θα μπορούσε να αξιοποιήσει τις συνέργειες με τη βιομηχανική αμυντική παραγωγή και τη δημόσια στήριξη που παρέχεται για τεχνολογίες διπλής χρήσης, να εξετάσει όρους στα χρηματοδοτικά μέσα της ΕΕ ή φορολογικά κίνητρα για τους πλοιοκτήτες να αγοράζουν πλοία που κατασκευάζονται στην ΕΕ και να επεκτείνει τα χρηματοδοτικά μέσα και τα μέσα πολιτικής της ΕΕ που προορίζονται για έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε εξειδικευμένα πλοία…
– Για το κλίμα: η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές προβλέπεται να κοστίσει συνολικά 500 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα 15 χρόνια, ενώ για τα «δυσκολότερα προς μείωση» τμήματα του τομέα των μεταφορών (θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές) οι επενδυτικές ανάγκες ανέρχονται σε περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από το 2031 έως το 2050….
Διαβάστε ακόμη
Airbnb: «Κόφτες» και σε άλλες περιοχές εάν χαρακτηριστούν ως κορεσμένες (γράφημα)
Οι επενδυτικές ευκαιρίες στο ελληνικό real estate
Αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Αυξημένη επιβατική κίνηση αλλά και ρομπότ το 2024
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ