Συνεδριάζει σήμερα Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου, η Επιτροπή Σχεδιασμού Αξιολόγησης Λιμένων (ΕΣΑΛ), για να εξετάσει τα δύο εναπομείναντα σχέδια του master plan της ΟΛΠ ΑΕ που αφορούν την κατασκευή της προβλήτας IV και την επέκταση του car terminal.
Η συνεδρίαση ήταν προγραμματισμένη για την περασμένη Παρασκευή 4 Οκτωβρίου, αλλά αναβλήθηκε μετά από αίτημα που υπέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι φορείς, με το επιχείρημα ότι δεν είχε λάβει χώρα καμία διαβούλευση για τοmaster plan της ΟΛΠ ΑΕ.
Η ελληνική κυβέρνηση θέλει να τελειώνει με την υπόθεση αυτή που θα φέρει επενδύσεις 800 εκατομμυρίων ευρώ και θα ανοίξει περισσότερες από 3.000 θέσεις εργασίας.
Τα προγνωστικά πάντως κλείνουν προς εκείνους που υποστηρίζουν ότι και τα δύο σε εκκρεμότητα θέματα θα περάσουν από την ΕΣΑΛ.
Η αρχή της υλοποίησης των επενδύσεων θα γίνει άμεσα με τα έργα υποδομής και ανάπτυξης για την κρουαζιέρα. Στόχος της Cosco είναι να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου όταν και αναμένεται ο Κινέζος πρόεδρος στην Ελλάδα. Αφορούν προβλήτα που θα μπορεί να υποδέχεται 2-4 κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και το mall των 22.000 τετραγωνικών μέτρων.
Στο πίσω μέρος του μυαλού τους βέβαια έχουν την περαιτέρω ενίσχυση του εμπορικού λιμανιού με την κατασκευή και τέταρτης προβλήτας. Όπως δήλωσε και η πρέσβειρα της Κίνας στην Αθήνα στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να εισέλθει σταθερά στα 30 μεγαλύτερα του κόσμου. Ήδη είναι πρώτο στη Μεσόγειο και μέσα στην 5άδα της Ευρώπης.
Στο μεταξύ, ο Σύνδεσμος Ναυπηγείων Περάματος εξέδωσε ανακοίνωση χθες όπου μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Η ΕΣΑΛ και η Κυβέρνηση έχουν χρέος και οφείλουν να προστατεύσουν τα δικαιώματα και την ομαλή λειτουργία των Ναυπηγείων Περάματος και Σαλαμίνας στις εγκαταστάσεις των οποίων δραστηριοποιούνται περί τις 450 δορυφορικές επιχειρήσεις και ένας συνολικός αριθμός 16.000 εργαζομένων.
Στην 79η /01.07.2019 Συνεδρίαση της, η ΕΣΑΛ απέρριψε την πρόταση του ΟΛΠ για χρήση ναυπηγείου στις Ζώνες ΣΤ΄(Δραπετσώνα) και ΙΒ΄(Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος) ως όφειλε , επικαλούμενη τους Νόμους 3325/2005 Κι 4404/2016 (Σύμβαση Παραχώρησης).
Ως εκ τούτου παρά το γεγονός ότι το θέμα έχει ερμηνευθεί και λυθεί αμετάκλητα, συντηρείται μία ″παραφιλολογία″ επί του θέματος. Η ΕΣΑΛ καλείται να εμμείνει στις απόψεις της και να μην αφήσει αίολα σημεία στις χρήσεις γης που αφορούν την Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος (Περιοχή ΟΛΠ) και την ΣΤ΄(Δραπετσώνα)».
Το master plan
Το ποσό των 700 εκατ. ευρώ που προβλέπει το αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο είναι υπερδιπλάσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων -γύρω στα 294 εκατ.- που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ. Η θυγατρική της COSCO έχει ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις γύρω στα 100 εκατ. ευρώ παρά την αδράνεια των κρατικών υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας , «η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην την δυναμική του, καθιστώντας το έναν αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή στο παγκόσμια δια θαλάσσης εμπόριο.
Η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για την χώρα, συμπλήρωσε, επισημαίνοντας τρεις βασικούς λόγους:
-Πρώτον, γιατί το «ξεκλείδωμα» της επένδυσης της ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO SHIPPING στην Ελλάδα, η οποία – πρέπει να τονισθεί – γίνεται με ίδια εξασφαλισμένα κεφάλαια, στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στην παγκόσμια οικονομία πως η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στο διεθνές οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον.
-Δεύτερον, γιατί καταδεικνύει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως είμαστε αποφασισμένοι να καταπολεμήσουμε κάθε γκρίζα ζώνη που θέτει σε αμφισβήτηση την ικανότητα της πατρίδας μας να αντεπεξέλθει και να απορροφήσει τόσο μεγάλες και τόσο σημαντικές διεθνείς επενδύσεις, και
-Τρίτον, γιατί πρόκειται για μια επένδυση η οποία δεν θα ωφελήσει μόνον τους επενδυτές, αλλά και τον Ελληνικό λαό.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο βελτιωμένο σχέδιο του ΟΛΠ περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).