Συνεχίζει τα σκαμπανεβάσματα η ναυλαγορά ξηρού φορτίου τους πρώτους επτά μήνες του 2020 και λόγω της πανδημίας αλλά και λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας.
Τον Μάιο οι εφοπλιστές “είδαν τον πάτο του βαρελιού” από τον Ιούνιο άρχισαν να παίρνουν ανάσες. Τότε γράφαμε ότι υπήρχε συγκρατημένη αισιοδοξία αφού διεθνείς οικονομικοί αναλυτές επισήμαιναν ”ότι δεν έχουμε ξεμπερδέψει τον κορωνοϊό οπότε η άνοδος της ζήτησης ίσως αποδειχθεί εύθραυστη”.
Ο Ιούλιος ήρθε για να τους επιβεβαιώσει αφού η ναυλαγορά πέφτει συνεχώς. Την εβδομάδα 20-26 Ιουλίου, ο BDI μειώθηκε κατά 23% από τις 1.710 μονάδες στις 1.317.
Η κακή ναυλαγορά ειδικά τους πέντε πρώτους μήνες του 2020 έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος όρος των επτά πρώτων μηνών να είναι στις 811 μονάδες έναντι 1.344 που ήταν ο μέσος όρος για όλο το 2019.
Μέσα σε αυτόν τον “Ιουλιανό Αρμαγεδδώνα” παρασύρθηκε ακόμη και η κατηγορία φορτηγών πλοίων που είχε κατάφερε να κρατήσει το κεφάλι της έξω από το νερό αν και οριακά εκείνη των Capesizes xχωρητικότητας 180.000 τόνων.
Το χρονικό διάστημα 20-26 Ιουλίου ο δείκτης μειώθηκε κατά 31,1% από τις 3.025 μονάδες στις 2.084. Μέσα σε σχεδόν δύο μήνες από τις 26 μονάδες πήγε στις 4.440 στις αρχές του καλοκαιριού για να αρχίσει να διορθώνει προς τα κάτω. Ποσοστό που προκαλεί ανησυχία γιατί θεωρείται ως ένδειξη επιβράδυνσης της αγοράς.
Ο ημερήσιος ναύλος κυμαίνεται πλέον ανάλογα με την εμπορική διαδρομή από τα 20.155 δολάρια έως τα 35.750 για διαδρομή από την Ευρώπη στην Άπω Ανατολή.
Ο μέσος όρος του BCI είναι στις 930 μονάδες έναντι μέσο όρου 2.241 για όλο το 2019.
Ακολουθούν :
– τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να μειώνεται κατά 20,3% από τις 1.504 μονάδες στις 1.198 με ημερήσιο ναύλο από 3.816-24.505 δολάρια την ημέρα,
– τα Supramax με οριακή αύξηση του δείκτη ναυλαγοράς κατά 0,5% από τις 910 μονάδες στις 915 και ημερήσιο ναύλο από 3.030 δολάρια έως 24.819 δολάρια και
-τα Handysize με άνοδο ναυλαγοράς κατά 3,1% από τις 457 μονάδες στις 471 και ημερήσιο ναύλο από 5.525 δολάρια έως 13.344.