Οι καθυστερήσεις στα ταξίδια των πλοίων λόγω της συνεχιζόμενη συμφόρησης έξω από τα λιμάνια παραμένει ένας μεγάλος πονοκέφαλος για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα παρά το γεγονός ότι εικόνα έχει βελτιωθεί ειδικά στις δυτικές ακτές των ΗΠΑ.
Στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς οι αναμονές έχουν μειωθεί από 109 πλοία που ήταν στις 9 Ιανουαρίου 2022 σε 75 τα οποία είτε βρίσκονται στο αγκυροβόλιο είτε πλέουν με χαμηλές ταχύτητες προς τον κόλπο San Pedro. Ωστόσο τα στοιχεία της Alphaliner έδειξαν ότι ο χρόνος διέλευσης του Ειρηνικού προς τα δύο λιμάνια είχε αυξηθεί κατά μέσο όρο σε 38 ημέρες, από 28 ημέρες τον περασμένο Νοέμβριο. Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η συνολική ουρά εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια των ΗΠΑ παρέμεινε σε υψηλό ρεκόρ.
Η μείωση της αναμονής στο Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς ήταν αποτέλεσμα της εκτροπής πλοίων προς την ανατολική ακτή των ΗΠΑ καθώς και σε άλλα λιμάνια της δυτικής ακτής από τον Οκτώβριο του 2021, γεγονός όμως που έχει εξαπλώσει τη μετάδοση της συμφόρησης στα άλλα λιμάνια της Βόρειας Αμερικής. Επίσης η μείωση δεν έχει να κάνει με τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών , αλλά οφείλεται κυρίως στον μειωμένο αριθμό πλοίων που αναχωρούν από την Ασία προς το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους. Η μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 30% από τις αρχές Οκτωβρίου».
Η συμφόρηση στα λιμάνια των ΗΠΑ συνέχισε να “εγκλωβίζει” το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν επί του παρόντος στα αγκυροβόλια και παρέμεινε σταθερή από 1,4 έως 1,5 εκατ. teu την τελευταία εβδομάδα.
Παρά τη μειωμένη ουρά των πλοίων, οι χρόνοι αναμονής για τα λιμάνια του San Pedro Bay παρέμειναν σοβαροί σε πάνω από 15 ημέρες κατά μέσο όρο. «Η συνολική κατάσταση συμφόρησης στη δυτική ακτή παραμένει σοβαρή, με πάνω από 800.000 teu να περιμένουν ακόμη να εισέλθουν σε διάφορα λιμάνια πύλης της δυτικής ακτής», σημείωσε η Linerlytica: «Οι χρόνοι αναμονής συνέχισαν να επιδεινώνονται στο Όκλαντ (πάνω από 10 ημέρες) καθώς και στο Σιάτλ, την Τακόμα, το Βανκούβερ και τον Πρίγκιπα Ρούπερτ (πάνω από επτά ημέρες κατά μέσο όρο).» Στην ανατολική ακτή, η Σαβάνα και το Τσάρλεστον αντιμετωπίζουν επίσης «σοβαρή» συμφόρηση.
Με την μεταφορά όγκων φορτίων στο Τσάρλεστον είχε μετατοπιστεί το πρόβλημα. «Με τα εναλλακτικά λιμάνια όπως το Χιούστον, το Νόρφολκ και η Νέα Υόρκη να αντιμετωπίζουν επίσης σοβαρή συμφόρηση, η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί περαιτέρω χωρίς μείωση της συνολικής χωρητικότητας στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ», δήλωσε η Linerlytica.
Ο δείκτης διακοπής Kuehne+Nagel, ο οποίος μετρά τη χωρητικότητα των πλοίων και τη διάρκεια των καθυστερήσεων σε πολλές βασικές πύλες, δείχνει χρόνο αναμονής 12,3 εκατομμυρίων teu.
Και ενώ ορισμένα λιμάνια των ΗΠΑ κατάφεραν να μειώσουν τις καθυστερήσεις, η συμφόρηση στα ασιατικά λιμάνια μεγαλώνει.
Από τον Δεκέμβριο έως τον Ιανουάριο, ο μέσος αριθμός ημερών που έπρεπε να περιμένουν τα πλοία στα ασιατικά λιμάνια αυξήθηκε από 13 σε 16,7, με το Χονγκ Κονγκ να καταγράφει τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις 22,5 ημερών. «Τον Ιανουάριο υπήρξαν ενδείξεις βελτίωσης των συνθηκών σε ορισμένα λιμάνια, ωστόσο, έχουμε ακόμη δρόμο να διανύσουμε μέχρι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του project44, Josh Brazil. Αν δεν υπάρχουν αρκετά άδεια εμπορευματοκιβώτια τοποθετημένα στις σωστές τοποθεσίες τις επόμενες ημέρες μετά ενδέχεται να υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις.
Διαβάστε ακόμη
Τουρισμός: Ανάκαμψη με πρόβλεψη για 80% του 2019 στη ζήτηση για ταξίδια φέτος στην Ευρώπη
Τα παιδιά… σφύριξαν, η Βρεττού πάει Lamda, o OTE πετάει (λέτε;) o Venos και η Vista