Με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα του ελληνικού νηολογίου, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωράει στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ελληνικού Νηολογίου.
Το e-Νηολόγιο έχει σκοπό την αύξηση των πλοίων με ελληνική σημαία, προωθώντας απλοποίηση των διαδικασιών και ανταγωνιστικότερο περιβάλλον εξυπηρέτησης των πλοιοκτητών, με την προτυποποίηση των διαδικασιών, την έκδοση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών σε σύντομο χρόνο και γενικότερα με τη δημιουργία ανταγωνιστικού πακέτου υπηρεσιών έναντι “σημαίας” άλλων κρατών.
Προς την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου συμβάλει και η τροπολογία που επιτρέπει στο υπό ελληνική σημαία πλοίο να απασχολεί ως κατώτερο πλήρωμα έλληνες που θα αμείβονται με βάση τις διεθνείς συμβάσεις ναυτικής εργασίας, κάνοντας πιο ανταγωνιστική την ελληνική σημαία.
«Το νέο καθεστώς δίνει στους νέους Έλληνες την ευκαιρία να βρουν απασχόληση στο ελληνικό εμπορικό πλοίο, να κάνουν μια νέα καριέρα στη θάλασσα και να ξεφύγουν από την ανεργία που πλήττει τη χώρα μας εδώ και μια δεκαετία λόγω της δημοσιονομικής κρίσης» επισημαίνει ο Θεόδωρος Βενιάμης πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και προσθέτει:
«Μέχρι το επόμενο έτος, υπό το νέο καθεστώς, η ελληνική σημαία μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες. Και είμαι σίγουρος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειονότητα των ελληνόκτητων πλοίων να επιστρέφουν στην ελληνική σημαία. Εάν πετύχουμε την αναγέννηση της ναυτοσύνης, τότε η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσβλέπει σε ακόμη πιο επιτυχημένα χρόνια.»
Ο στόλος που είναι εγγεγραμμένος στο ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε από τα 671 πλοία στα 636 και από 68,2 εκ. τόνους dw στους 65,6 εκατ.
Το 22% του ελληνόκτητου στόλου έχει σημαία Λιβερίας, το 21% Νήσων Μάρσαλ το 17% σημαία Μάλτας και το 16% ελληνική σημαία. Την πρώτη πεντάδα ολοκληρώνει η σημαία Παναμά με 10%.
Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος είναι μοιρασμένος σε 32 νηολόγια.
Ο Παναμάς κέρδισε 38 πλοία σε σύγκριση με πέρσι, η Λιβερία 26, τα Νησιά Μάρσαλ 12 και το Χογκ Κόνγκ επτά.
Ελληνόκτητα πλοία έχασαν από το νηολόγιο τους, η Κύρος 22, οι Μπαχάμες 19 και η Μάλτα 14. Η Ελληνική σημαία έχασε 35 πλοία αριθμός ρεκόρ, χωρητικότητας 2,6 εκατ. τόνων dw.
Η Λιβερία έχει 866 ελληνόκτητα πλοία, τα Μάρσαλ 850. Με βάση τη χωρητικότητα στο νηολόγιο της Λιβερίας είναι εγγεγραμμένο το 22% του ελληνόκτητου στόλου ήτοι 77,3 εκατ. τόνους. Τα νησιά Μάρσαλ έχουν το 20,3% ήτοι 62,08 εκατ. τόνους.
Στη Μάλτα 673 χωρητικότητας 62,08 εκ τόνων και η Ελλάδα με 636 πλοία 65,6 εκατ. τόνων.
Ακολουθεί ο Παναμάς με 3755 πλοία και 22,2 εκατ. τόνων, η Κύπρος με 226 πλοία χωρητικότητας 17 εκατ. τόνων και οι Μπαχάμες με 203 πλοία 18,2 εκτ. τόνων.
Διαβάστε ακόμη
Next e.GO Mobile: Αποκαλυπτήρια για σχέδιο επένδυσης άνω των 100 εκατ. ευρώ
Καϋμενάκης – Μπάκος: Τι «ψάχνουν» στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ οι δύο «πετρελαιάδες» του Αστέρα Τρίπολης
Η Ναυτεμπορική, οι ισραηλινοί επενδυτές και ο CEO τράπεζας – αρνητής του εμβολίου!