Δραματικές είναι οι εξελίξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία όσο αφορά τη μείωση εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Ενώ ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός-ΙΜΟ που είναι ο βραχίονας του ΟΗΕ στη Ναυτιλία έχει λάβει απόφαση για μείωση εκπομπών από τα πλοία κατά 30% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2008 και κατά 50% το 2050, έρχεται απόφαση δικαστηρίου της Δανίας και τα ανατρέπει όλα.
Σε μια απόφαση ορόσημο, ολλανδικό δικαστήριο διέταξε τον ενεργειακό κολοσσό Shell να επιταχύνει τις προσπάθειές της για την απεξάρτηση από άνθρακα και να μειώσει το καθαρό παγκόσμιο αποτύπωμά της κατά 45% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2019, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών των πελατών της και των προμηθευτών της.
Οι πιστοληπτικές αξιολογήσεις με βάση αυτές τις εξελίξεις είναι πιο αυστηρές και αναφέρουν ότι αναμένεται υψηλότερο κόστος κεφαλαίου καιμειωμένη πρόσβαση στο κεφάλαιο για εταιρείες πετρελαίου που δεν συμβαδίζουνμε τις προσδοκίες των επενδυτών για μετάβαση σε χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα.
Οι μέτοχοι ενέκριναν επίσης τη μετονομασία της γαλλικής εταιρείας σε TotalEnergies σε μια προσπάθεια να δείξουν μια αυξανόμενη προσήλωση σε ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.
Ενεργειακές εταιρείες, οι οποίες είναι πελάτες και προμηθευτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης. Και είναι εύλογο να περιμένουμε ότι οι πρώτες ριζικές αλλαγές θα αφορούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τέτοιες δικαστικές αποφάσεις δημιουργούν επισφαλής προοπτικές για μεγάλους ναυτιλιακούς ομίλους που έχουν στόλους από πλοία μεταφοράς ορυκτών καυσίμων.
Πλέον οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν στον βασικό πυρήνα της πολιτικής τους τη λήψη περιβαλλοντικών μέτρων και να είναι πιο προσεκτικές στην μείωση εκπομπής αερίων από τα πλοία τους.
Διαβάστε ακόμη:
«Αιωνόβια» ρύθμιση για χρέη και οφειλές – Πολλές δόσεις για όλα
Και επισήμως αλλαγή φρουράς στη ΓΓ Εμπορίου – Ποιος αναλαμβάνει
Voucher 200 ευρώ: Πότε θα ξεκινήσει ο β’ κύκλος για τις αιτήσεις