Στο Μέγαρο Μακεδόνια η Tsakos Energy Navigation πραγματοποίησε τη Γενική της Συνέλευση. Τόσο ο ιδρυτής και CEO δρ Νίκος Τσάκος όσο και ο πρόεδρος και COO, Γιώργος Σαρόγλου εστίασαν στα κέρδη ρεκόρ που καταγράφει η εταιρεία καθώς και στην επιτυχημένη πορεία έσω επενδύσεων που αγγίζουν τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια για την πράσινη μετάβαση.
Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος ιδρυτής του ομίλου δήλωσε ευχαριστημένος από την πορεία των εταιρειών και τόνισε ότι οι άνθρωποι της ναυτιλίας θα πρέπει να μιλάνε πιο πολύ μεταξύ τους και κατά πρόσωπο και όχι μέσω μηνυμάτων και μάλιστα την στιγμή που πρέπει για να λύνουν τα προβλήματα και να χαράσσουν την στρατηγική τους.
Ο Δρ Νίκος Τσάκος ανέφερε:
«Είμαστε υπερήφανοι για το μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας η οποία μεγαλώνει συνεχώς με αύξηση οικονομικών μεγεθών σε σύγκριση με πέρσι. Ο στόλος εκσυγχρονίζεται. Πουλήσαμε 13 πλοία με μέσω όρο ηλικίας τα 18,5 έτη και ενός εκατομμυρίου τόνων μεταφορικής ικανότητας και την ίδια ώρα αγοράσαμε αλλά και παραγγείλαμε τη ναυπήγηση πλοίων με μέσο όρο ηλικίας 1,2 έτη ενώ σχεδόν διπλασιάσαμε την μεταφορική ικανότητα του στόλου της ΤΕΝ. Μειώσαμε τον μέσο όρο ηλικίας όλου του στόλου κατά δύο χρόνια» και προσέθεσε:
«Συνεχίσαμε τη διανομή μερίσματος και τον Ιούλιο θα είναι 0,6 δολάρια και θα τα πάμε και καλύτερα τν Δεκέμβριο. Τα μερίσματα τα διανέμουμε την μέρα της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας στις 4 Ιουλίου και την ημέρα που γιορτάζει ο Άγιος Νικόλαος στις 6 Δεκεμβρίου κάθε έτους.
Έχουμε διανείμει έως τώρα περισσότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια στους μετόχους μας» και κατέληξε λέγοντας:
« Η διάρκεια- η συνέχεια είναι αυτό που μας ενδιαφέρει και για αυτό η ΤΕΝ και ο όμιλος Τσάκου είναι από τους πολύ λίγους τον αριθμό παγκοσμίως που δεν επαναδιαπραγματευθήκαμε ούτε ένα δάνειο και αυτό γιατί διατηρούμε την εταιρεία με πολύ καλή ρευστότητα. Γιατί εκτιμάς το ρευστό όταν δεν το έχεις όμως εμείς πάντα φροντίζαμε να έχουμε ρευστότητα. Εκτιμώ ότι θα έχουμε άλλη μια χρόνια ρεκόρ όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα».
Στόχος της ΤΕΝ είναι να έχει ένα πράσινο στόλο έως το 2030. Προς το σκοπό αυτό έχει επενδύσει ήδη ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε ναυπηγήσεις και θα δώσει άλλο ένα δισεκατομμύρια τα επόμενα δύο χρόνια για να ολοκληρώσει η εταιρεία τη πράσινη μετάβαση.
Για τον ανταγωνισμό, υπάρχουν 12 εταιρείες στο μέγεθος της ΤΕΝ που μοιράζονται το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Η ΤΕΝ είναι η μόνη από αυτές τις εταιρείες που έχει δεξαμενόπλοια διαφόρων τύπων, αλλά και LNG προσφέροντας στον πελάτη αυτό που θέλει σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές που εστιάζουν σε έναν τύπο δεξαμενόπλοιου.
Ο Γιώργος Σαρόγλου πρόεδρος και COO της ΤΕΝ είπε: «Τους πέντε μήνες του 2024 ήμασταν πολύ δραστήριοι. Είμαστε σε μία δυνατή ναυλαγορά τα τελευταία χρόνια. Ως εταιρεία έχουμε αποδείξει και στις άσχημες χρονιές ότι όχι μόνο καταφέρνουμε να επιβιώνουμε αλλά αναπτυσσόμαστε, βγαίνουμε πιο δυνατοί με μεγαλύτερο στόλο. Πόσο μάλλον στις καλές αγορές. Το μυστικό της επιτυχίας είναι να έχουμε ένα μέρος το στόλου στην spot αγορά και την παράλληλα μεγάλο μέρος του στόλου είναι σε μακροχρόνιες ναυλώσεις. Στόχος είναι οι προπέλες του στόλου να γυρίζουνε συνεχώς και να φέρνουν κέρδη στην εταιρεία και στους μετόχους της. Από το2002 διανέμουμε κάθε χρόνο μέρισμα» και συμπλήρωσε:
«Η ναυτιλία εισέρχεται σε μία νέα φάση, εκείνη της απαναθρακοποίησης. Ως εταιρεία επενδύσαμε σε όποια τεχνολογία και λύση είναι διαθέσιμη σήμερα με στόχο την πράσινη μετάβαση όπως μηχανές διπλού καυσίμου, LNG power κα. Έχουμε έξι σύγχρονα και εναρμονισμένα στην πράσινη μετάβαση πλοία ήδη και ελπίζουμε από τώρα έως το τέλος της 10ετία σαν έχουμε την πλειοψηφία των πλοίων με διπλό καύσιμο και μάλιστα με εναλλακτικά καύσιμα. Δέσμευση της ΤΕΝ είναι να αποεπενδύσει από τα περιουσιακά της στοιχεία πρώτης γενιάς και να ενισχύσει το “πράσινο” αποτύπωμά της μέσω της απόκτησης και της ναυπήγησης οικολογικών πλοίων τελευταίας τεχνολογίας για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών του πελατολογίου μας.»
Στο σημείο αυτό δρ Νίκος Τσάκος σχολίασε: «Και με πυρηνική ενέργεια».
Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος δήλωσε πολύ ευχαριστημένος από τα αποτελέσματα της εταιρείας και του ομίλου καθώς και για την πορεία που ακολουθεί. Οφείλω μοιραστώ μαζί σας τα ευχάριστα σχόλια που μας κάνετε. Να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μας και κυρίως τους ναυτικούς μας που είναι στα καράβια μας και βοηθουν να φέρουμε τα καλά αποτελέσματα» και συνέχισε:
«Έχουμε υποχρέωση να μιλάμε μεταξύ μας. Αυτό είναι το σημαντικότερο. Έτσι προχωράμε σωστά. Μιλώντας μεταξύ μας τη σωστή στιγμή όταν πρέπει και όχι μετά και πρόσωπο με πρόσωπο και όχι μέσω μηνυμάτων.
«Ο κόσμος λέει ότι δεν έχει χρόνο να επικοινωνεί δια ζώσης. Όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα ή δεν θα έπρεπε να είναι έτσι».
Διαβάστε ακόμη:
Νέος ευρω-κόφτης εάν υιοθετηθούν «ανεξέλεγκτες» πολιτικές παροχών
Τα ψιλά γράμματα στα νέα στεγαστικά δάνεια για νέους
Τα 9 SOS για τον καθαρισμό των οικοπέδων (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ