Τη λύση για την εξουδετέρωση των αερίων του θερμοκηπίου και των «βρόμικων» καταλοίπων από την καύση μαζούτ, σε πλοία και σε μεγάλες βιομηχανικές μονάδες βρήκε ο Νίκος Πήττας Ερευνητής Dr. Μηχανολόγος /Αεροναυπηγός μηχανικός του Πανεπιστημίου Πατρών.
Πιο συγκεκριμένα, ανέπτυξε μια βιομηχανική διάταξη εξουδετέρωσης των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, με ταυτόχρονη ανάκτηση ενέργειας των απαερίων που εξέρχονται από τις καμινάδες πλοίων και θερμοηλεκτρικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο, βαρύ μαζούτ (IFO 380) ή οιονδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο.
“Ως αποτέλεσμα αυτής επιτυγχάνεται η πλήρης εξουδετέρωση των αερίων του θερμοκηπίου που εξέρχονται από τις καμινάδες των πλοίων που χρησιμοποιούν βαρύ μαζούτ ως καύσιμο για τις μηχανές πρόωσης τους. Αποτέλεσμα της χρήσης αυτής της διάταξης είναι η αδρανοποίηση στη πράξη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των πολύ ρυπογόνων καυσίμων όπως το μαζούτ και τα ορυκτά καύσιμα και η μετατροπή τους σε πλήρως οικολογικά ενεργειακά καύσιμα (full green), διότι δεν επιβαρύνεται το περιβάλλον και είναι το ζητούμενο για την αναζήτηση του ναυτιλιακού καυσίμου των επόμενων γενεών” και προσέθεσε:
“Όπως τεκμηριώθηκε με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις από διαπιστευμένες εταιρείες μετρήσεων καθώς και από τη σχολή των Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, που έγιναν σε λειτουργούσα μονάδα μας πραγματικής κλίμακας εγκατεστημένης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος του συνεργάτη μας Εμμανουήλ Μαζωνάκη, που συνέβαλλε τα μέγιστα στην υλοποίηση του πρωτοποριακού αυτού έργου”.
Σύμφωνα με τον Νίκο Πήττα “ενσωματώνοντας τη μονάδα αυτή επάνω στα πλοία, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα καταναλώνουν φτηνό ενεργειακό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων με τη κατώτερη τιμή που υπάρχει στη παγκόσμια αγορά (IFO 380) και παράλληλα θα ανταποκρίνονται πλήρως, ουσιαστικά και τυπικά πέρα από οιονδήποτε απαίτηση κανόνων του IMO επίκαιρων και μελλοντικών.
Ουδεμία διάταξη στον κόσμο επιτυγχάνει την εξουδετέρωση των αερίων του θερμοκηπίου λειτουργώντας με οποιοδήποτε ορυκτό καύσιμο”.
Η εξουδετέρωση των αερίων έχει ως εξής:
Εξουδετέρωση θείου 99,9%
Εξουδετέρωση οξειδίων του αζώτου 74%
Εξουδετέρωση μονοξειδίου του άνθρακα 72%
Εξουδετέρωση διοξειδίου του άνθρακα 70%
Εξουδετέρωση της αιθάλης και λαδιού (emulsion oil) 100%
Η παρουσία οξυγόνου στην έξοδο κυμαίνεται στα 20%.
Οι μετρήσεις έχουν διενεργηθεί από την διαπιστευμένη προς τούτο εταιρεία ENCO ΕΠΕ.
Η εγκύκλιος του ΙΜΟ υπαγορεύει η μείωση του θείου να επιτυγχάνεται μέχρι 99%. Και τα πλοία που δεν επιτυγχάνουν αυτόν το βαθμό κατακρήμνισης δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στα λιμάνια ECAs για τη φόρτωση/εκφόρτωση εμπορευμάτων.
“Πρέπει να σημειωθεί ότι σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας ενός πλοίου, δηλαδή χρησιμοποιώντας μεγαλύτερης δυναμικότητας επεξεργαστές αερίων ρύπων από την υπάρχουσα, αυξάνεται κατά πολύ ο βαθμός εξουδετέρωσης των αερίων ρύπων κατά περίπου 10-12%” επισημαίνει ο Νίκος Πήττας:
“Οι λειτουργικές παράμετροι του συστήματος είναι διαχρονικές. Έχει δε υψηλή αξιοπιστία και χαμηλό κόστος συντήρησης. Ο χώρος που καταλαμβάνει είναι ελάχιστος σε σύγκριση με οποιοδήποτε σύστημα που υπάρχει στην αγορά”.
Η καινοτομική αυτή διάταξη βασίζεται στα κάτωθι εγγεγραμμένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας του Έλληνα επιστήμονα τα οποία είναι καταχωρημένα στον ΟΒΙ (Ελληνικό Οργανισμό διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας) είναι τα ακόλουθα: 1005024, 1005554, 20070100306 και διεθνώς με ΕΡΟ (Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας) με Αρ. 1409924 EPO και πρόσφατα με το κατατεθέν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με αριθμό κατάθεσης ΟΒΙ 20190100160 και αποτελούν αποκλειστική πνευματική ιδιοκτησία του.
Διαβάστε ακόμη
To νέο μεγάλο project των Ισραηλινών στη Λεωφόρο Αμαλίας 40 στο Σύνταγμα (pics)
Ο μεγάλος «πονοκέφαλος» του Ζόραν Μπογκντάνοβιτς και της Coca Cola HBC