search icon

Ναυτιλία

Δρ Ιωάννης Κούστας: Θα μειωθεί η ταχύτητα πλεύσης των πλοίων – Τα ναύλα θα εκτοξευθούν σε πολύ υψηλά επίπεδα

Αύξηση τζίρου για τη Danaos κατά 71,37% και προσαρμοσμένων κερδών 128,1%

Αύξηση εσόδων σε ποσοστό 71,37% κατέγραψε το β’ τρίμηνο του 2022 η εισηγμένη στη χρηματαγορά της Νέας Υόρκης Danaos Corp σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων δρ Ιωάννη Κούστα είχε έσοδα 250,9 εκατομμυρίων δολαρίων έναντι 146,4 εκατ.

Η αύξηση είναι κατά 62 εκατομμύρια δολάρια και οφείλεται στην ανοδική πορεία των ναύλων. Επιπλέον 23 εκατομμύρια προέκυψαν από την ενίσχυση του στόλου της.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 157,1 εκατομμύρια έναντι 68,86 το αντίστοιχο περσινό διάστημα ποσοστό αύξησης 128,1%.

Η αύξηση κερδών της δίνει την ευκαιρία και τη δυνατότητα να επενδύσει σε νεότευκτα νέας τεχνολογίας με περιβαλλοντικές επιδόσεις που θέτουν οι πελάτες της. Η Danaos έχει βάλει ήδη παραγγελίες για τη ναυπήγηση έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία με κατάλληλη μετατροπή θα μπορούν να καίνε ως καύσιμο και μεθανόλη τα λεγόμενα methanol ready.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα οικονομικά αποτελέσματα του β’ εξαμήνου θα βελτιωθούν ακόμη περισσότερο λόγω των χρονοναυλώσεων που έχει υπογράψει η Danaos για τους επόμενους 12 μήνες.

Ο διευθύνων σύμβουλος δρ Ιωάννης Κούστας επεσήμανε ότι «μία σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών τιμών της ενέργειας, του πληθωρισμού και των επιπτώσεων από τον πόλεμο της Ουκρανίας θα οδηγήσουν σε επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά τους όγκους του εμπορίου» και πρόσθεσε: «Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που συνεχίζονται αλλά και η αναζωπύρωση της πανδημίας του κορωνοϊού στην Κίνα διατηρούν τους αυξημένους χρόνους αναμονής στα λιμάνια σε υψηλά επίπεδα. Επιπλέον η αύξηση του κόστους των καυσίμων πιθανότατα να ωθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, τις Liners, να μειώσουν τις ταχύτητες πλεύσης των πλοίων. Ωστόσο δεν αναμένεται αυτό να συμβεί μέχρι το β’ τρίμηνο του 2023». Επίσης εκτίμησε ότι «οι παράγοντες αυτοί θα οδηγήσουν τους ναύλους σε επίπεδα πολύ ψηλότερα από τα προ πανδημίας. Προς το παρόν οι τιμές των ναύλων παραμένουν σε πολύ καλό επίπεδο καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι μικρή».

Διαβάστε ακόμη:

Από το Ritz, ένα βήμα πριν τη φυλακή: Η άδοξη πτώση του Φρέντερικ Μπάρκλεϊ

Γιάννης Πλακιωτάκης: Σε εξέλιξη εξοπλιστικό πρόγραμμα 800 εκατ. ευρώ για το Λιμενικό

Στη… σέντρα η ΠΑΕ Ξάνθη – Αντιμέτωπη με πλειστηριασμούς και νέες περιπέτειες (pics)

 

Exit mobile version