“‘Ολοι οι νέοι υπερβολικοί περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα προκαλέσουν αλλαγή του τρόπου εκτέλεσης των μεταφορών, με κακό αποτέλεσμα. Η Μεσόγειος φημίζεται για τα νησιά της… Μην δημιουργήσουμε περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα αδειάσουν τα νησιά μας”.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο δρ Γιώργος Πατέρας πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με αφορμή τις κινήσεις που γίνονται και τις αποφάσεις που λαμβάνοντας τον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση.

Με αφορμή την αναγόρευση του σε επίτιμο διδάκτορα του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου ο δρ Γιώργος Πατέρας έβαλε το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων.

“Η κλιματική κρίση βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και αυτή την στιγμή θα πρέπει να επικρατήσει η επιστήμη και όχι οι πολιτικός λόγος.

Υπάρχουν τόσες πολλές μελέτες σχετικά με τα πλεονεκτήματα του θείου στην ατμόσφαιρα, αλλά έχουμε συστηματικά αφαιρέσει το θείο από τα καυσαέρια, επειδή υπάρχουν περισσότερες ψήφοι για την διακοπή της όξινης βροχής-acidrain, παρά των επιπτώσεων των αερολυμάτων των Sox» και συνέχισε:

Οι θερμοκρασίες των ωκεανών αυξάνονται ταχύτερα από ποτέ, αυτό σε συνδυασμό με το τέλος ενός φαινομένου Ελ Νίνιο προκαλεί ακραία καιρικά φαινόμενα. Πρέπει όλοι να είμαστε «Onboard» όχι μόνο λόγια αλλά και πράξεις. Μην πετάτε με το ιδιωτικό σας τζετ για να μας κάνετε μάθημα για την σωτηρία του περιβάλλοντος. Πρέπει όλοι να είμαστε επιφυλακτικοί με το “Greenwashing” που ακούμε για διάφορα καινοτόμα καύσιμα όπως το LNG, η μεθανόλη και την αμμωνία.»

 

Μιλώντας για το πόσο οικολογικά είναι τα πράσινα καύσιμα ανέφερε:

«Κοιτάξτε την επιστήμη από την πλευρά της Ναυτιλίας:

– Το LNG είναι γενικά 78% μεθάνιο CH4 – το πιο θανατηφόρο από τα αέρια του θερμοκηπίου.

– Η παραγωγή μεθανόλης ακόμη και πράσινης μεθανόλης είναι ένας μεγάλος παραγωγός CO2

– Η αμμωνία είναι θανατηφόρα. Φανταστείτε ένα πλοίο με 2000 τόνους αμμωνίας να προσαράξει στο Αιγαίο. Είμαστε όλοι νεκροί.

– Το υδρογόνο ακούγεται καλό καθώς είναι χωρίς άνθρακα, αλλά το hydrogenship επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του μεθανίου, CH4 στη στρατόσφαιρα.

Η επιλογή οποιουδήποτε από αυτά τα καύσιμα θα απαιτήσει τεράστιες καινούργιες υποδομές, δημιουργώντας ένα άλλο τεράστιο αποτύπωμα άνθρακα, όπως η μετάβαση στην αμόλυβδη βενζίνη».

Στη συνέχει κατέθεσε τις προτάσεις του:

«Θα νομίζετε ότι είμαι αρνητικός στα πάντα, αλλά έχω και εγώ μια πρόταση. Γιατί λοιπόν να μην βελτιώσουμε αυτό που έχουμε, τον υπάρχοντα στόλο;

-Βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων

-Βελτίωση των hull forms

-Χρώματα χαμηλής τριβής

-Πρακτικές λύσεις – Σβήστε τις ηλεκτρικές συσκευές τη νύχτα – μην αφήνετε το μικρό κόκκινο φωτάκι “stand-by” αναμμένο.

Χρειαζόμαστε “cold ironing” στα λιμάνια, αλλά πρέπει το ρεύμα του λιμανιού να είναι πιο πράσινο από την παροχή ρεύματος του βαποριού.

Για να λειτουργήσει αυτό, η τροφοδοσία από την ακτή πρέπει να είναι τουλάχιστον 60% από ανανεώσιμες πηγές, λόγω των απωλειών ισχύος λόγω της μεγάλης απόστασης από την παροχή στην χρήση. ΑΛΛΙΩΣ απλώς μετατοπίζουμε τις εκπομπές CO2 σε άλλον, όπως κάνουμε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Όπως επεσήμανε, «σε εταιρικό επίπεδο, στην Contships εφαρμόζουμε πολλές από τις παραπάνω μεθόδους και έχουμε παρατηρήσει μείωση των εκπομπών μας.

Σε θεσμικό επίπεδο, ηγούμαστε ενός project για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου. Ηλεκτρικοί κινητήρες με standard σύστημα διαχείρισης ενέργειας, όπου η πηγή ενέργειας είναι εναλλάξιμη. σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. ‘Ολα αυτά μέχρι να πάμε στην πυρηνική ενέργεια».

Διαβάστε ακόμη

Γραφείο Προϋπολογισμού στη Βουλή: 155 δισ. το «βουνό» των χρεών προς το Δημόσιο – Ούτε το 5% σε ρύθμιση

Helleniq Energy: Όλα τα σενάρια που είναι στο τραπέζι για Elpedison και ΔΕΠΑ Εμπορίας

Οδυσσέας Αθανασίου: «Τα Χριστούγεννα του 2026 το project του Ελληνικού θα έχει ζωή»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ