Η Αρχή Διώρυγας του Παναμά θα μπορούσε να διπλασιάσει τα επόμενα χρόνια τον αριθμό των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται μέσω της εμπορικής πλωτής οδού που συνδέει τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό ωκεανό, δήλωσε ο επικεφαλής της διώρυγας Ricaurte Vasquez σε ναυτιλιακό συνέδριο.
Η αρχή, η οποία διαθέτει επενδυτικό σχέδιο ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, θέτει σε εφαρμογή μια στρατηγική εξοικονόμησης νερού μετά από μια σοβαρή ξηρασία που ανάγκασε τα πλοία από τα τέλη του 2023 έως τις αρχές του 2024 να ακολουθήσουν εναλλακτικές διαδρομές μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, ενθαρρύνει τους φορτωτές να ενοποιήσουν τα φορτία, ώστε να χρησιμοποιείται λιγότερο νερό για τη διέλευση των πλοίων, ιδίως των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η διώρυγα σχεδιάζει επίσης να χρησιμοποιήσει τα εδάφη της δυτικής όχθης για να επεκτείνει την ικανότητα μεταφοράς φορτίων του Παναμά, η οποία επιτρέπει στους φορτωτές να ξεφορτώνουν εμπορευματοκιβώτια, να τα μεταφέρουν μέσω σιδηροδρόμων, φορτηγών ή πλοίων και στη συνέχεια να τα επαναφορτώνουν σε πλοία, είπε.
Αυτό θα επιτρέψει στη διώρυγα να μεταφέρει τουλάχιστον 5 εκατομμύρια επιπλέον εμπορευματοκιβώτια ετησίως μέχρι το 2045, από τα 8,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα, δήλωσε ο Vasquez. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ο σημαντικότερος επιχειρηματικός τομέας.
Μέσω ενός νέου μακροπρόθεσμου συστήματος κράτησης χρονοθυρίδων, η διώρυγα διέθεσε τον περασμένο μήνα περίπου το 40% της χωρητικότητας διέλευσης των μεγαλύτερων κλειδαριών της για το επόμενο έτος. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξασφάλισαν τις περισσότερες χρονοθυρίδες.
Ο αριθμός των πλοίων LNG που διέρχονται από τη διώρυγα παραμένει χαμηλότερος από ό,τι συνήθως, παρά την άρση των περιορισμών που σχετίζονται με την ξηρασία, δήλωσε ο Vasquez.
Οι αμερικανοί παραγωγοί υγροποιημένου φυσικού αερίου εξακολουθούν να αποφεύγουν τη διώρυγα, ωθούμενοι από την ισχυρή ζήτηση για αμερικανικό υγροποιημένο φυσικό αέριο στην Ευρώπη και το ανταγωνιστικό κόστος των ναύλων στις εναλλακτικές διαδρομές. Αλλά η ζήτηση LNG στην Ασία αναμένεται να ανακάμψει το επόμενο έτος, αυξάνοντας ενδεχομένως την ανάγκη τους για τη διώρυγα, δήλωσαν.
Ωστόσο, η διώρυγα “ανησυχεί” για έναν πιθανό νέο εμπορικό πόλεμο μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, εάν ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κάνει πράξη τους προτεινόμενους υψηλούς δασμούς στα κινεζικά προϊόντα. Ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε να εισάγει “στρεβλώσεις”, ιδίως για το εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου, δήλωσε ο Βάσκες.
“Τα ενεργειακά προϊόντα έχουν γίνει ένα σημαντικό στοιχείο στην πελατειακή μας βάση και στη βάση των κερδών μας”, είπε, προσθέτοντας ότι η διώρυγα διερευνά επιχειρηματικές ευκαιρίες με το λιμάνι του Χιούστον, το οποίο λειτουργεί ως κέντρο διανομής για πολλά αμερικανικά εμπορεύματα.
Διαβάστε ακόμη
Άνεμος πλειστηριασμών σαρώνει γνωστά ξενοδοχεία – Ποια βγαίνουν στο σφυρί (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα