Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given, του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που απέκλεισε επί μία εβδομάδα την Διώρυγα του Σουέζ, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις αιγυπτιακές αρχές που απαιτούν την καταβολή του ποσού των 900 εκατομμυρίων δολαρίων για να επιτρέψουν τον απόπλου του πλοίου.
Το Ever Given, δυναμικότητας 200.000 τόνων, προσάραξε στις 23 Μαρτίου μπλοκάροντας την κυκλοφορία στην Διώρυγα, που διασφαλίζει το 10% των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών, πριν αποκολληθεί στις 29 Μαρτίου με την βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων.
Την Δευτέρα, η αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahram αποκάλυψε ότι η Αίγυπτος απαιτεί αποζημίωση ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η τύχη του πλοίου παίζεται πλέον στο πεδίο της δικαιοσύνης, δήλωσε εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Shoei Kisen.
Σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ, η Αίγυπτος απώλεσε 12 έως 15 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως για τον αποκλεισμό του Σουέζ, το οποίο διέπλευσαν 19.000 πλοία το 2020, δηλαδή 51,5 πλοία ημερησίως.
Η Διώρυγα αποτελεί κύρια πηγή εσόδων για την Αίγυπτο. Τα τέλη του διάπλου απέφεραν κατά την περίοδο 2019-2020 στο Κάιρο 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Χθες, ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ δήλωσε στην αιγυπτιακή τηλεόραση ότι διεξάγονται διαπραγματεύσεις σχετικά με την απαίτηση καταβολής αποζημίωσης.
Η Αίγυπτος δεν διέπραξε «κανένα σφάλμα» στο περιστατικό αυτό, υποστήριξε, επιρρίπτοντας την ευθύνη στο πλοίο. Ο ίδιος αποκάλυψε στην Al-Ahram ότι η αιγυπτιακή απαίτηση ανέρχεται σε 900 εκατομμύρια δολάρια και ότι υπάρχουν σημεία τριβής με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και την ασφαλιστική εταιρεία σχετικά με το ποσόν.
Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ διευκρίνισε ότι το πλοίο έχει κατασχεθεί εν αναμονή απόφασης δικαστηρίου της Ισλαηλίας.
Το ποσόν που ζητεί η αιγυπτιακή πλευρά αντιστοιχεί στις οικονομικές απώλειες που προκάλεσε ο αποκλεισμός της Διώρυγας καθώς και στο κόστος της επιχείρησης αποκόλλησής και συντήρησής του.
Περισσότερα από 400 πλοία ακινητοποιήθηκαν κατά την κρίσιμη εβδομάδα στη βόρεια και την νότια είσοδο της Διώρυγας και χρειάστηκαν πολλές ημέρες για την εξομάλυνση της κυκλοφορίας των πλοίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε ακόμα:
Μιχάλης Λάμπρος: Η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας δεν είναι μία απλή διαδικασία
Λιμένας Λαυρίου: Συμμετέχει σε άσκηση προστασίας Ευρωπαϊκών Υποδομών Ζωτικής Σημασίας
Ως «Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας» αναγνωρίστηκε το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» στην Ουρουγουάη