Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση για τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά πλοία τύπου Capesize στη γραμμή Βραζιλία-Κίνα, με τη μικρή διαθεσιμότητα πλοίων να υποστηρίζει μια πιο αισιόδοξη προοπτική της αγοράς.
“Αυτή η αυξημένη δραστηριότητα, σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά πλοίων, έχει ενισχύσει την ανοδική τάση των ναύλων, παρέχοντας ένα ευνοϊκό περιβάλλον αγοράς καθώς ολοκληρώνεται το τρίτο τρίμηνο” επισημαίνει η Μαρία Μπερτζελέτου αναλύτρια της SIGNAL:
“Επιπλέον, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν κατακόρυφα, καθώς η Κίνα θέσπισε σημαντικά μέτρα νομισματικής τόνωσης για την καταπολέμηση της οικονομικής επιβράδυνσης και των αποπληθωριστικών πιέσεων. Το μεγαλύτερο πακέτο μέτρων τόνωσης της Λαϊκής Τράπεζας της Κίνας μετά την πανδημία, με στόχο την αναζωογόνηση της οικονομίας, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην τόνωση της ζήτησης εμπορευμάτων. Οι προσπάθειες αναπλήρωσης αποθεμάτων ενόψει των εθνικών εορτών της Κίνας συνέβαλαν περαιτέρω στην ισχυρή ζήτηση και στην ανύψωση του κλίματος της αγοράς” καικατέληξε σχολιάζοντας:
“Με σταθερές τιμές ναύλων, περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων και υψηλότερες τιμές σιδηρομεταλλεύματος, ο τομέας Capesize φαίνεται ότι θα συνεχίσει να ενισχύεται καθώς εισερχόμαστε στο τέταρτο τρίμηνο. Ωστόσο, η αγορά παραμένει ευαίσθητη στις δημοσιονομικές πολιτικές της Κίνας”.
Δ/Ξ VLCC
Στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων VLCC, η αγορά παρουσίασε ανοδικές πιέσεις προς το τέλος της τρίτης εβδομάδας του Σεπτεμβρίου, αν και η δυναμική υποχώρησε ελαφρώς πριν από το τέλος του μήνα.
“Η τρέχουσα δυναμική θα μπορούσε να επεκταθεί και τους επόμενους μήνες, καθώς η ζήτηση πετρελαίου συνήθως αυξάνεται κατά τη διάρκεια των ψυχρότερων καιρικών συνθηκών για την κάλυψη των αναγκών θέρμανσης και βιομηχανίας. Αυτή η εποχιακή ζήτηση, σε συνδυασμό με τη σύσφιξη της προσφοράς πλοίων, μπορεί να οδηγήσει περαιτέρω σε αύξηση των ναύλων.
Ένας βασικός παράγοντας πίσω από αυτή την ανοδική κίνηση είναι η σταθερή αύξηση των αποστολών αργού πετρελαίου από τον Αραβικό Κόλπο προς την Κίνα, η οποία αυξάνεται από τον Αύγουστο” αναφέρει η Μαρία Μπερτζελέτου:
“Καθώς η Κίνα συνεχίζει να χτίζει τα ενεργειακά της αποθέματα και τα διυλιστήρια αυξάνουν την παραγωγή, η ζήτηση για πλοία VLCC αναμένεται να παραμείνει ισχυρή.
Ως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στον κόσμο, η συνεχιζόμενη ζήτηση της Κίνας θα διατηρήσει πιθανότατα τις τιμές υπό ανοδικές πιέσεις. Βασική κινητήρια δύναμη αυτής της ανοδικής κίνησης είναι η σταθερή αύξηση των αποστολών αργού πετρελαίου από τον Αραβικό Κόλπο προς την Κίνα, η οποία αυξάνεται από τον Αύγουστο.
Καθώς η Κίνα συνεχίζει να επεκτείνει τα ενεργειακά της αποθέματα και να αυξάνει την παραγωγή διυλιστηρίων, η ζήτηση για VLCC αναμένεται να παραμείνει ισχυρή. Δεδομένης της θέσης της Κίνας ως του μεγαλύτερου εισαγωγέα αργού στον κόσμο, αυτή η συνεχιζόμενη ζήτηση είναι πιθανό να ασκήσει συνεχείς ανοδικές πιέσεις στους ναύλους”.
Διαβάστε ακόμη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα