Οι πολιτικές προστατευτισμού, ιδιαίτερα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, έχουν δημιουργήσει σοβαρές προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Diana Shipping, συμφερόντων της Σεμίραμις Παληού, οι εμπορικές εντάσεις και τα αντίμετρα που λαμβάνονται μπορούν να έχουν άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις στον ναυτιλιακό κλάδο, ειδικά στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ξηρού φορτίου.
Η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου έχει ήδη οδηγήσει στην επιβολή δασμών και περιορισμών σε βασικά αγαθά. Αυτό επηρεάζει τη ροή εμπορευμάτων και, κατά συνέπεια, τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές.
Η Diana Shipping προειδοποιεί ότι τυχόν νέοι περιορισμοί θα μπορούσαν να μειώσουν τις εισαγωγές και εξαγωγές, επηρεάζοντας την απασχόληση του στόλου της και την οικονομική της σταθερότητα.
Ένας σημαντικός κίνδυνος είναι η πιθανή αύξηση των λιμενικών τελών για πλοία κινεζικής κατασκευής που προσεγγίζουν αμερικανικά λιμάνια. Σύμφωνα με την έκθεση, εάν επιβληθούν τα προτεινόμενα τέλη, το κόστος για τους διαχειριστές πλοίων μπορεί να αυξηθεί δραματικά, μειώνοντας την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Παράλληλα, η πολιτική προστασίας της εγχώριας παραγωγής στις ΗΠΑ και οι δασμοί σε πρώτες ύλες, όπως το αλουμίνιο και ο χάλυβας, ενδέχεται να επηρεάσουν τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές, δημιουργώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις σε ναυλωτές και διαχειριστές πλοίων.
Η Diana Shipping τονίζει ότι η αβεβαιότητα γύρω από τον εμπορικό προστατευτισμό αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους για τη ναυτιλία. Η επιβολή νέων δασμών ή περιορισμών θα μπορούσε να μειώσει τη ρευστότητα των ναυλωτών, να επηρεάσει τις πληρωμές και τελικά να έχει αντίκτυπο στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.