Η διασφάλιση ότι το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά θα μείνει ανοικτό ήταν το ζητούμενο από τους παραγωγικούς φορείς, αλλά και του ενός εκ των δύο σωματείων εργαζομένων, του «Συνδικάτο Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις που Δραστηριοποιούνται στις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ Πειραιά».
Στη συνάντηση, που διήρκησε τρεις ώρες και έγινε παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, και του υφυπουργού Κώστα Κατσαφάδου, επισημάνθηκε ότι το λιμάνι πρέπει να λειτουργεί όσο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ και τα άλλα αιτήματα που έχουν καταθέσει οι λιμενεργάτες. Όλοι οι συμμετέχοντες τοποθετήθηκαν από δύο φορές.
Η D Ports είπε ότι πολλά από τα αιτήματα που είχαν κατατεθεί από την αρχή έχουν γίνει δεκτά, όπως ασφαλιστικά προγράμματα, κουπόνια κ.ά. «Ναι, οπωσδήποτε να μπουν ένσημα για βαρέα και ανθυγιεινά, αλλά περιμένουμε το Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας να το κάνει δεκτό το αίτημα, γνωμοδοτώντας για τον τρόπο που θα δοθούν τα ένσημα», επισημάνθηκε.
«Ναι, είμαστε ανοιχτοί σε όλα, αλλά να γίνεται διάλογος καλή τη πίστη και ό,τι δεν μπορεί να καλυφθεί άμεσα να μπει σε ένα χρονοδιάγραμμα για να υλοποιηθούν αργότερα, αν δεν μπορούν να γίνουν όλα εδώ και τώρα».
Η ΣΕΠ είπε ότι «η D Port είναι ένας δοκιμασμένος και αξιόπιστος συνεργάτης, μας ενδιαφέρει ο Πειραιάς και οι υπάλληλοί μας που είναι η κινητήριος δύναμη που κρατάει το λιμάνι μπροστά στον ανταγωνισμό».
Ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος ΕΒΕΠ, έκανε λόγο για καλόπιστο διάλογο με ανοικτό λιμάνι και «πάνω εκεί να δούμε πώς θα βοηθήσουμε και τους εργαζόμενους και την αγορά».
Ο Αντώνης Βενιέρης, πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Από περασμένο Νοέμβριο έως τώρα είχαμε περίπου για 15 ημέρες απεργίες και άλλες τόσες που δεν δούλεψε λόγω καιρού. Εμείς όλο αυτό το διάστημα δίνουμε τιτάνια προσπάθεια απέναντι στις εταιρείες-Liners που αντιπροσωπεύουμε, να τις κρατήσουμε ήρεμες, ώστε να μην χαρακτηριστεί ο Πειραιάς ως επισφαλές λιμάνι και προς αποφυγή λιμάνι κατά τη διάρκεια των σχεδιασμών τους για τα νέα δρομολόγια της επόμενης χρονιάς.
- Να σταματήσουμε να κοιτάμε τα μικροπολιτικά και ατομικά συμφέροντα. Να μην κοιτάμε το δέντρο και χάσουμε το δάσος γιατί στην ευρύτερη γειτονιά στη Μεσόγειο γίνονται τεράστιες επενδύσεις.
- Μόνο στο λιμάνι Gioia Tauro η ΜSC συμφερόντων Απόντε κάνει επενδύσεις 1,5 δισ. για να επανέλθει στην κορυφή στο διαμετακομιστικό κέντρο. Στο Πορτ Σαιντ γίνονται επενδύσεις για να πάρει κομμάτι από τον Πειραιά. Επενδύσεις στην Ταγγέρη όπου δουλεύει αποκλειστικά με τράνζιτ φορτίο.
- Όλοι εποφθαλμιούν να πάρουν κομμάτι από τον Πειραιά.
- Το εργατικό δυναμικό είναι άξιο συγχαρητηρίων για την απόδοσή του. Όμως έρχονται οι άλλοι να πάρουν κομμάτι από τον Πειραιά.
- Είναι εύκολο για τις ναυτιλιακές εταιρείες να αλλάξουν δρομολόγια. Και ο Πειραιάς θα χάσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα εν μία νυκτί. Θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
- Θέλετε να γυρίσει ο Πειραιάς το 2009; Είμαστε μία στιγμή πριν έρθει η καταστροφή, Πυροβολούμε τα πόδια μας»
Το οικονομικό πλήγμα είναι σοβαρό, αφού σύμφωνα με πληροφορίες από το λιμάνι 10 πλοία ήδη παρέκαμψαν τον Πειραιά. Σήμερα εξυπηρετούνται οκτώ πλοία και περιμένουν άλλα 10 στο αγκυροβόλιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μεγάλης Liner εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που το τελευταίο 4μηνο αντί για 32 προσεγγίσεις στον Πειραιά έχει κάνει μόλις 8 λόγω των προβλημάτων.
Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν από το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου στις πόστες – ομοχειρίες ανήκουν στο «Συνδικάτο Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις που Δραστηριοποιούνται στις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ Πειραιά», το οποίο δεν απεργεί, αφού έχει ταχθεί κατά των κινητοποιήσεων όσο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας ΣΣΕ.
O υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μετά τη συνάντηση δήλωσε: «Ως υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναλάβαμε την πρωτοβουλία συνάντησης όλων των εμπλεκομένων στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά με στόχο να εξελιχθεί ένας ο ουσιαστικός διάλογος όλων των πλευρών ώστε να καταλήξουν σε συμφωνία που θα διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία όλων των δραστηριοτήτων, προς όφελος του ελληνικού και ευρωπαϊκού εμπορίου, της εθνικής οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών.
Υπάρχουν μία σειρά από ζητήματα, όπως η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και η λειτουργία της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας, καθώς και εκκρεμείς διαδικασίες που αναμένεται πολύ σύντομα να ολοκληρωθούν.
Επιδιώκουμε έναν ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο, με εξασφαλισμένη την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού, όπου θα κατατεθούν όλες οι απόψεις και μέσα σε ένα πλαίσιο ειλικρινούς διαπραγμάτευσης να υπάρξει θετική κατάληξη. Είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τις καλές μας υπηρεσίες, διευκολύνοντας το διάλογο για όλες τις πλευρές».
Διαβάστε ακόμη
ΕΕ: Η σταδιακή παύση των εισαγωγών πετρελαίου στο 6ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας
Στα βήματα των μεγάλων ξένων επενδυτικών ταμείων το Υπερταμείο
Γερμανία – Ρόμπερτ Χάμπεκ: Οι καταναλωτές να περιμένουν αυξήσεις στην ενέργεια