search icon

Ναυτιλία

Δεξαμενόπλοια: Νέες αναταράξεις στη ναυλαγορά από τις κυρώσεις σε ρωσικό ντίζελ, βενζίνη

Ο BCTI - δείκτης για τα τάνκερ που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» έχει μειωθεί κατά περίπου 44%, ενώ ο BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil έχει σημειώσει μικρότερη μείωση κατά 9% από την αρχή του τρέχοντος έτους

Και μετά τον εορτασμό της κινεζικής πρωτοχρονιάς στην Κίνα, οι ναυλαγορές ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων συνέχισαν να κινούνται καθοδικά.

Στην αγορά δεξαμενόπλοιων, ο BCTI -δείκτης για τα τάνκερ που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» έχει μειωθεί κατά περίπου 44%, ενώ ο BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil έχει σημειώσει μικρότερη μείωση κατά 9% από την αρχή του τρέχοντος έτους.

«Σύμφωνα με Κινέζους εμπειρογνώμονες, ο λαγός, το έτος του οποίου έχει επισήμως ξεκινήσει, σημαίνει χαλάρωση, ηρεμία και περισυλλογή, όχι ακριβώς φιλικά προς την αγορά χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση, καθώς ο λαγός «έχει μπει στον αγώνα», μένει να δούμε αν θα βασιστεί κυρίως στην ταχύτητά του» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Για τη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων τονίζουν:

«Όντας μόλις μία εβδομάδα πριν από τις κυρώσεις της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικού ντίζελ, βενζίνης και άλλων προϊόντων, νέες αναταράξεις διαφαίνονται στην αγορά πετρελαίου. Αναλυτές ανέφεραν ότι η απαγόρευση της Ευρώπης στα ρωσικά πετρελαιοειδή μπορεί να είναι πιο ανατρεπτική από την απαγόρευση του ρωσικού αργού πετρελαίου που πραγματοποιήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου. Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων αντιπροσωπεύουν περίπου το 59% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων (>= 10.000 DWT), ενώ τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού αποτελούν το 41% του στόλου δεξαμενόπλοιων από τον οποίο έχουμε εξαιρέσει τα χημικά πλοία.

Ο τομέας MR καλύπτει το 66% του στόλου των δεξαμενόπλοιων προϊόντων, ενώ τα LR2, LR1 και τα μικρά δεξαμενόπλοια (10.000-25.000 DWT) έχουν περίπου 10% το καθένα του στόλου προϊόντων. Η Ινδία και η Κίνα εισάγουν μεγάλες ποσότητες αργού πετρελαίου για τα συστήματα διύλισής τους. Ωστόσο, δεν έχουν παρόμοια αγοραστική διάθεση για προϊόντα διυλισμένου πετρελαίου. Από την άλλη πλευρά, οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου προς την Ινδία ενδέχεται να σημειώσουν νέα υψηλά επίπεδα, καθώς η ζήτηση αυξάνεται, με την Ινδία να αναμένεται να εισάγει περίπου 24% περισσότερες εισαγωγές από τον προηγούμενο μήνα, φτάνοντας τα 1,24 εκατομμύρια βαρέλια αργού ανά ημέρα, λόγω του ανταγωνιστικού κόστους εκφόρτωσης».

Διαβάστε ακόμη

Άνοιξε το Ε9 και για τις μεταβιβάσεις ακινήτων που γίνονται φέτος

ΔΝΤ: Απομακρύνεται ο κίνδυνος ύφεσης – Με ρυθμό 2,9% η παγκόσμια ανάπτυξη το 2023

Logistics: Οι νέες επενδύσεις φέρνουν νέα αύξηση σε ζήτηση και ενοίκια – Οι 5 προκλήσεις του κλάδου

Exit mobile version