Η αγορά εμπορευμάτων παραμένει ασταθής κατά την έναρξη του έτους. Η άρση όλων των ελέγχων μετακίνησης στο εσωτερικό της Κίνας τον περασμένο Δεκέμβριο, είχε ως αποτέλεσμα να προσβληθεί από την Covid περίπου το 80% του πληθυσμού στις μεγάλες πόλεις, οπότε οι άνθρωποι παραμένουν σε καραντίνα κυρίως στο σπίτι τους.
Η ζήτηση πετρελαίου εξασθένησε, κάτι που άφησε περισσότερα βαρέλια πετρελαίου διαθέσιμα για εξαγωγές.
«Οι καθαρές εξαγωγές πετρελαιοειδών κατά τη διάρκεια του μήνα ήταν πιθανότατα πάνω από τις εκτιμήσεις τους για περίπου 6 εκατ. τόνους, ενώ οι εξαγωγές πετρελαιοειδών της Κίνας αυξήθηκαν κατά 138,7% σε ετήσια βάση και έφτασαν σε υψηλό 32 μηνών με 7,7 εκατ. τόνους (1,02 εκατ. βαρέλια ημερησίως) τον Δεκέμβριο του 2022» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
« Από την άλλη πλευρά, οι εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου μειώθηκαν κατά 2,5% σε ετήσια βάση στα 26,45 εκατ. μετρικούς τόνους την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου, κάτι που αναμενόταν λόγω των πολυάριθμων lock down και των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Οι συνολικές εισαγωγές αργού πετρελαίου μειώθηκαν κατά μέσο όρο στα 10,21 εκατ. μετρ/ημέρα το 2022, μειωμένες κατά 0,9% σε ετήσια βάση, εν μέσω της μείωσης τόσο της εγχώριας ζήτησης όσο και των εξαγωγών προϊόντων.
Αυτό είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος που οι εισαγωγές αργού πετρελαίου μειώνονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας προμηθεύτηκαν τις μεγαλύτερες ποσότητες αργού από τη Μαλαισία για δεύτερη συνεχή χρονιά το 2022, ωθώντας τη Ρωσία να καταλάβει τη δεύτερη θέση, παρά την άφθονη διαθεσιμότητα φορτίων με έκπτωση από τον προμηθευτή εκτός ΟΠΕΚ.
Οι αποστολές από τη Μαλαισία αυξήθηκαν κατά 36% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 46,47 εκατ. τόνους, βοηθώντας τον προμηθευτή της Νοτιοανατολικής Ασίας να διατηρήσει την πρώτη του θέση».
Η αίσθηση για το 2023 είναι πάντως συνολικά θετική, καθώς οι αναλυτές του τουρισμού και των αερομεταφορών προβλέπουν ότι η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία θα επιστρέψει στην κερδοφορία φέτος και η αεροπορική κίνηση θα φθάσει σε προ-πανδημικά επίπεδα μέχρι τον Ιούνιο, λόγω της ανάπτυξης στην Ασία και της επαναλειτουργίας των αγορών της Κίνας.
Όπως τονίζουν σε έκθεσή τους, «για κάθε δύο θέσεις αεροπορικής χωρητικότητας που θα προστεθούν παγκοσμίως το 2023, η μία θα είναι στην Ασία».
Διαβάστε ακόμη
Δημοσιονομικός χώρος άνω του 1 δισ. ευρώ για παροχές έως τις εκλογές
Dominic Schnider (UBS): Χρυσή επενδυτική ευκαιρία τα εμπορεύματα της ανάπτυξης