Η ελεύθερη πτώση της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων μοιάζει να μην έχει… πάτο.
Την εβδομάδα 24-30 Μαΐου συνεχίστηκε η καθοδική πορεία συντείνοντας στην επιδείνωση της αρνητικής ψυχολογίας. Η ασφυκτική πίεση μηνών έχει προκαλέσει και προκαλεί μεγάλες ζημιές στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Σύμφωνα με την Allied Shipping Research, ο BDTI δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε κατά 1,8% από τις 615 μονάδες στις 604. Ο μέσος όρος είναι οι 610 μονάδες, με την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 να ήταν στις 722 μονάδες.
Μπορεί σαν ποσοστό η μείωση να φαίνεται μεγάλη, αλλά στην ουσία είναι σημαντική αφού καταδεικνύει τη συνέχιση της αρνητικής στάσης και τη διατήρηση ενός κακού επιχειρησιακού περιβάλλοντος.
Καθοδική πορεία έχει και ο BCTI δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο». Μειώθηκε κατά 5,4% από τις 538 μονάδες στις 509. Ο μέσος όρος είναι οι 522 ενώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 η ναυλαγορά ήταν στις 586 μονάδες.
Η πίεση όμως συνεχίζεται και στα VLCC δεξαμενόπλοια. Η χασούρα έχει φθάσει τα 4.852 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο από τα 3.937 μία εβδομάδα νωρίτερα, αύξηση ζημιάς κατά 23,2%. Αυτό σημαίνει ότι οι εφοπλιστές συνεχίζουν να “μπαίνουν μέσα” στα ταξίδια που κάνουν τα πλοία τους.
Για τα Suezmax οι ναύλοι είναι ζημιογόνοι και το αρνητικό πρόσημο έφθασε στα 2.660 δολάρια την ημέρα από 1.578 (-68,6%!).
Για τα Aframax οι ναύλοι μειώθηκαν από τα 3.549 δολάρια την ημέρα στα 2.507 δολάρια ποσοστό μείωσης 29,4%.
Διαβάστε ακόμη
Ποιες ρυθμίσεις υποχρεούνται να κάνουν οι τράπεζες στα επιχειρηματικά δάνεια
Κοτζαμανίδης (Entersoft): Δύναμη «πυρός» 15 εκατ. ευρώ φέτος για εξαγορές και νέα προϊόντα