Τα πρώτα σημάδια του 2024 υποδηλώνουν ένα πολύ ελπιδοφόρο ξεκίνημα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδίως στον τομέα των πετρελαϊκών προϊόντων. Σε αντίθεση με τις τάσεις των προηγούμενων 6 ετών, οι οποίες έδειχναν μια πτωτική πορεία για τις αγορές προϊόντων κατά τους πρώτους μήνες του έτους, το 2024 έχει αντιστραφεί στην τάση.
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή δεν έχει οδηγήσει μόνο τους ναύλους αλλά και τις τιμές των καυσίμων προς τα πάνω. Οι τιμές για το μαζούτ πολύ χαμηλού θείου στη Σιγκαπούρη αυξάνονται ραγδαία, λόγω της έντονης ζήτησης από τους πλοιοκτήτες που γεμίζουν τις δεξαμενές καυσίμων των πλοίων τους στο μέγιστο της χωρητικότητάς τους εν αναμονή της αναδρομολόγησης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
« Η τιμή του καυσίμου VLSFO στη Σιγκαπούρη διαπραγματεύεται τώρα στα 655 USD/mt, μια αύξηση 10% σε σύγκριση με τις τιμές των μέσων Ιανουαρίου του 2024. Οι τιμές του πετρελαίου ακολουθούν επίσης την ανοδική πορεία, με τις τιμές WTI και Brent να σκαρφαλώνουν στα 78 USD/βαρέλι και 83,5 USD/βαρέλι αντίστοιχα, επιτυγχάνοντας δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα κερδών και φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν δύο μηνών».
Στη συνέχεια εξηγούν: « Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου προκλήθηκε από έναν συνδυασμό παραγόντων, όπως η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη στις ΗΠΑ, τα θετικά μηνύματα για την κινεζική τόνωση της οικονομίας και οι ανησυχίες για την προσφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, που αναπτύχθηκαν με εντυπωσιακό ετήσιο ρυθμό 3,3% το τελευταίο τρίμηνο του 2023, αψήφησαν τους φόβους για ύφεση. Εν τω μεταξύ, η κεντρική τράπεζα της Κίνας μείωσε σημαντικά τα τραπεζικά αποθέματα και διοχέτευσε περίπου 140 δισεκατομμύρια δολάρια στο τραπεζικό σύστημα, ενισχύοντας τη ζήτηση. Επιπλέον, οι ανησυχίες για διαταραχές της προσφοράς από τη Μέση Ανατολή παρείχαν περαιτέρω στήριξη».
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις αρχές Ιανουαρίου 2024, το MR Pacific Basket γνώρισε έναν αξιοσημείωτο διπλασιασμό των κερδών του σε 56.707 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τα τέλη Δεκεμβρίου 2022. Εν τω μεταξύ, το MR Atlantic Basket έχει επίσης σημειώσει άνοδο, φθάνοντας τα 36.460 USD/ημέρα, αντιπροσωπεύοντας αύξηση περίπου 31% από την αρχή του έτους.
Επιπλέον, οι τιμές LR1/LR2 που συνδέονται με τη Μέση Ανατολή ξεπέρασαν τα 100.000 USD/ημέρα και έχουν διπλασιαστεί από τις 2 Ιανουαρίου 2024.
Κυρίως, η διαδρομή LR2 TC1 (Κόλπος Μέσης Ανατολής προς Ιαπωνία) έκλεισε την εβδομάδα στα 100.894 USD/ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τα μέσα Μαΐου 2020. Η διαδρομή LR1 TC8 (Μέση Ανατολή Κόλπος προς Ηνωμένο Βασίλειο-Cont) πληρώνει σήμερα 102.274 USD/ημέρα, ξεπερνώντας ακόμη και τα υψηλά επίπεδα του τέλους Απριλίου 2020. Τέλος, η διαδρομή LR2 TC20-TCE (Κόλπος Μέσης Ανατολής προς Ηνωμένο Βασίλειο Cont) πληρώνει 121.520 USD/ημέρα.
Διαβάστε ακόμη
Τι φέρνει το mega deal της Fourlis με την ΙΚΕΑ για το διεθνές Κέντρο Διανομής της πολυεθνικής
Έρχονται καθυστερημένα κρατικά δάνεια μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολής
Avramar: Ζημιές και υποχρεώσεις €494 εκατ. – Παίρνει την ενδιάμεση χρηματοδότηση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ