search icon

Ναυτιλία

Δεξαμενόπλοια: «Χαμόγελα» παρά τη συνεχή πτώση της ναυλαγοράς

Το “ράλι κερδών” μέσα στο 2020, ήταν τόσο δυνατό με αποτέλεσμα ο μέσος όρος της ναυλαγοράς να είναι έως τώρα και παρά την πτώση 1.100 μονάδες έναντι 867 το 2019, ποσοστό αύξησης 26,8%

Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να πέφτει προκαλώντας άγχος και αγωνία για την επόμενη ημέρα. Μέχρι τώρα και παρά την διόρθωση,  οι “τανκεράδες” μακάριζαν την καλή τους τύχη αφού ο κλάδος είναι  κερδοφόρος και ειδικά σε σύγκριση με τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου είναι  καλοκαίρι versus χειμώνα.

Η εβδομάδα 18-24 Μαΐου για την οποία υπάρχουν στοιχεία, ήταν αρνητική, με τον δείκτη BDTI που αφορά τα «dirty» δεξαμενόπλοια, μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil να μειώνεται κατά 13,7% και από τις 852 μονάδες στις 15 Μαΐου να κατρακυλάει στις 735.

Παρ’ όλα αυτά, το “Ράλι κερδών” για αυτά τα πλοία αυτά, μέσα στο 2020, ήταν τόσο δυνατό με αποτέλεσμα ο μέσος όρος της ναυλαγοράς για το 2020 να είναι έως τώρα και παρά την πτώση 1.100 μονάδες έναντι 867 το 2019, ποσοστό αύξησης 26,8%.

O ημερήσιος ναύλος για ένα VLCC στο εμπορικό δρομολόγιο από Μέση Ανατολή-Περσικό κόλπο στις ΗΠΑ μειώθηκε, μέσα σε μία εβδομάδα κατά 9,5% από τα 29.825 δολάρια στα 22.108. Είχε φθάσει μέσα στην άνοιξη τα 126.359 δολάρια και κάποια στιγμή έκανε μία απότομη διόρθωση στα 39.202 δολάρια μείωση κατά 69%.

Από τον Περσικό Κόλπο για την Ιαπωνία ο ημερήσιος ναύλος μειώθηκε 25,6% από τα 54.472 δολάρια στα 40.522. Τον Απρίλιο ήταν στα 173.146 δολάρια για να διορθώσει τότε απότομα στα 79.794 δολάρια.

Από τη δυτική Αφρική στις ΗΠΑ ο ημερήσιος ναύλος μειώθηκα κατά 20,5% από τα 71.684 δολάρια στα 57.008. Τον Απρίλιο ήταν στα 196.1919 δολάρια για να διορθώσει αρχικώς στα στα 105.212.

Για τον δείκτη BCTI που αφορά δεξαμενόπλοια τα οποία μεταφέρουν «βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» η ναυλαγορά είχε σκαμπανεβάσματα που κόβουν την ανάσα.

Στις 24 Απριλίου είχε κλείσει στις 2.170 μονάδες από 949 μία εβδομάδα νωρίτερα, αύξηση 128,7%.

Από τις 24 Απριλίου έως την 1η Μαΐου όμως παρουσίασε πτώση 22,3% και έκλεισε στις 1.687 μονάδες. Στις 22 Μαίου έκλεισε στις 579 μονάδες μείωση σε σύγκριση  με τις 15 Μαΐου κατά 17,8%. Στο τέλος της ημέρας το ταμείο είναι θετικό για τους πλοιοκτήτες αλλά με τέτοιες μεταπτώσεις κρατάνε την ανάσα τους. Ο μέσος όρος για το 2020 είναι έως τώρα 883 μονάδες έναντι 613 το 2019, ποσοστό αύξησης 45,%.

Exit mobile version