Καθαρά κέρδη της τάξης των 20,4 εκατ. δολαρίων εμφάνισε στο β’ τρίμηνο του 2022 η Capital Product Partners L.P. (CPLP) του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, σημειώνοντας άλμα της τάξης του 104% σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση του 2021 (εξαιρώντας το έκτακτο κέρδος των 25,4 εκατ. ευρώ από την πώληση του M/V CMA CGM MAGDALENA τον Μάιο του 2021)
Τα έσοδα, παράλληλα, εκτοξεύθηκαν κατά 86% και διαμορφώθηκαν σε 74 εκατ. δολάρια, με τις δαπάνες ταυτόχρονα, να καθορίζονται στα 40,9 εκατ. δολάρια από 25,6 εκατ. το β’ τρίμηνο του 2021.
Σχολιάζοντας τις επιδόσεις της εταιρείας, ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της CPLP, εξέφρασε την ικανοποίησή του, επισημαίνοντας ότι η CPLP «συνέχισε να σημειώνει ισχυρές οικονομικές επιδόσεις, κυρίως ως αποτέλεσμα της εισόδου μας στην αγορά της θαλάσσιας μεταφοράς LNG κατά το δεύτερο μισό του περασμένου έτους».
Ταυτόχρονα, συνέχισε ο κ. Καλογηράτος, «παραμένουμε προσηλωμένοι στην στρατηγική μας για την ανανέωση του στόλου μας και στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώσαμε επιτυχώς την πώληση των M/V Archimidis & M/V Agamemnon, ενώ ενισχύσαμε τις αναπτυξιακές μας προοπτικές με την απόκτηση τριών νέων οικολογικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ικανότητας 13,278 TEU, στα οποία έχουν τοποθετηθεί υβριδικής τεχνολογίας συστήματα καθαρισμού διοξειδίου του θείου, όπως και με την απόκτηση ενός ακόμη πλοίου LNG τελευταίας γενιάς, μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων – πλοία τα οποία ήδη είναι υπό καθεστώς μακροχρόνιας χρονοναύλωσης».
Όσον αφορά την πρόσφατη έκδοση του νέου ομολόγου των 100 εκατ. ευρώ, ο επικεφαλής της CPLP επεσήμανε ότι «αποδεικνύει την ικανότητα της εταιρείας να αντλεί νέα κεφάλαια και μας παρέχει επιπλέον οικονομική ευελιξία για περαιτέρω ανάπτυξη σε περιβάλλον αυξανόμενων επιτοκίων. Η επιστροφή κεφαλαίου προς τους μετόχους μας παραμένει προτεραιότητα για την CPLP καθώς συνεχίζουμε να επενδύουμε στρατηγικά στην πράσινη ναυτιλία».
Πού οφείλονται τα θετικά μεγέθη
Η αύξηση των εσόδων κατά 86% οφείλεται κυρίως στην καθαρή αύξηση του μέσου αριθμού πλοίων του στόλου της εταιρείας κατά 27%, μετά την απόκτηση συνολικά έξι πλοίων LNG νέας γενιάς, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, τα οποία συνεισέφεραν συνολικά έσοδα ύψους 38,1 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Οι συνολικές λειτουργικές δαπάνες για το τρίμηνο ανήλθαν σε 40,9 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 25,6 εκατ. δολάρια το β’ τρίμηνο του 2021, κυρίως λόγω της αύξησης του μεγέθους του στόλου στα 21 πλοία κατά την περίοδο, καθώς και αυξημένου κόστους απόσβεσης πλοίων.
Στις 30 Ιουνίου 2022, τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 34,5 εκατομμύρια δολάρια και περιλαμβάνουν ταμειακά διαθέσιμα περιορισμένης χρήσης (restricted cash) ύψους 10,6 εκατ. δολαρίων, ως ελάχιστη απαίτηση ρευστότητας σύμφωνα με τις χρηματοδοτικές ρυθμίσεις της εταιρείας.
Σε συνέχεια των αποτελεσμάτων του β’ τριμήνου 2022, η εταιρεία θα προχωρήσει σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολαρίων ανά κοινό μερίδιο.
Ας σημειωθεί ότι στις 6 Ιουλίου 2022 και στις 28 Ιουλίου 2022, ολοκληρώθηκε η πώληση των M/V Archimidis & M/V Agamemnon, αποφέροντας ακαθάριστα έσοδα περίπου 102,0 εκατ. δολαρίων, μετά την αποπληρωμή του ανεξόφλητου χρέους. Η εταιρεία κατέγραψε λογιστικό κέρδος από την πώληση των πλοίων ύψους 49,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 597,5 εκατ. δολαρίων
Τον Ιούνιο του 2022 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προχωρά στην απόκτηση του υπό ναυπήγηση LNG Carrier «Asterix Ι», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων τύπου X-DF τελευταίας γενιάς, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2023. Το πλοίο βρίσκεται ήδη σε μακροχρόνια χρονοναύλωση, διάρκειας πέντε ετών, από την Hartree Partners Power & Gas Company (UK) με δυνατότητα επέκτασης της συμφωνίας έως τον Ιανουάριο του 2032.
Με την προσθήκη του «Asterix Ι» στις αρχές του επόμενου έτους, ο στόλος της CPLP θα διαθέτει συνολικά 7 πλοία LNG τύπου X-DF τελευταίας γενιάς, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.218.000 κυβικών μέτρων, αυξάνοντας έτσι σημαντικά το αποτύπωμα της εταιρείας στην δυναμική αγορά θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Επίσης, η εταιρεία προχωρά στην απόκτηση τριών νέων οικολογικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 13,278 TEU έκαστο, με μηχανές διπλού καυσίμου και σύστημα καθαρισμού διοξειδίου του θείου (scrubber). Πρόκειται για τα «Manzanillo Express», «Itajai Express» και «Buenaventura Express» τα οποία είναι υπό ναυπήγηση και προγραμματίζεται να παραδοθούν τον Οκτώβριο του 2022, τον Ιανουάριο του 2023 και τον Μάιο του 2023 αντιστοίχως. Έχουν εξασφαλισμένες μακροχρόνιες ναυλώσεις από την Hapag Lloyd Aktiengesellshaft για 10 έτη, οι οποίες μαζί με τα δικαιώματα επέκτασης της ναύλωσης, λήγουν μεταξύ του Οκτωβρίου 2038 και του Μαϊου του 2039.
Ο στόλος υψηλών προδιαγραφών της CPLP αριθμεί σήμερα (Ιούλιος 2022) σε 19 πλοία και με την ολοκλήρωση του αναπτυξιακού επενδυτικού προγράμματος, ύψους 597,5 εκατ. δολαρίων μεταξύ Οκτωβρίου 2022 και Μαΐου 2023, ο στόλος αναμένεται να διαμορφωθεί στα 23 πλοία, αποτελούμενος από 7 πλοία τελευταίας γενιάς μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (‘LNG’), 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) και 1 πλοίο ξηρού φορτίου.
Μεταφορά Εμπορευματοκιβωτίων
Η αγορά των container αντιμετώπισε εξαιρετικές συνθήκες κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τις τιμές των εμπορευματικών μεταφορών και των ναυλώσεων να σημειώνουν ρεκόρ όλων των εποχών και να είναι σχεδόν διπλάσιες σε ετήσια βάση, παρά τη μικρή αποκλιμάκωση που παρατηρήθηκε πρόσφατα.
Το βιβλίο των παραγγελιών είναι στο 27,8% του συνολικού στόλου, σημειώνοντας αύξηση 1.3% από το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις πλοίων προς ανακύκλωση παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα υπάρξει μερική ομαλοποίηση της αγοράς εν όψει πιθανών οικονομικών αναταράξεων μεσο-μακροπρόθεσμα, ωστόσο βραχυπρόθεσμα, η σοβαρή διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα, η περιορισμένη διαθεσιμότητα χωρητικότητας καθώς και οι προσδοκίες ότι οι διαταραχές θα αργήσουν να αμβλυνθούν, διατηρούν την πρόβλεψη για την συγκεκριμένη αγορά θετική για τους επόμενους μήνες.
Αγορά Ναύλωσης Πλοίων LNG
Οι τιμές στην αγορά ναυλώσεων LNG σημείωσαν ασυνήθιστα ανοδική τάση κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του β’ τριμήνου του έτους. Η τάση αυτή οφείλεται κυρίως στην επικέντρωση στην ενεργειακή ασφάλεια σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές φυσικού αερίου, καθώς πολλοί ναυλωτές επέλεξαν την ασφάλεια των μακροπρόθεσμων ναυλώσεων.
Το βιβλίο παραγγελιών πλοίων LNG είναι στο 39.8% του συνολικού στόλου με 54 νέες παραγγελίες κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2022. Η τρέχουσα τιμή του νεότευκτου πλοίου έχει αυξηθεί στα 240 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, τα LNG πλοία εφοδιασμένα με δίχρονες μηχανές επιτυγχάνουν ετήσιο ναύλο ύψους 165.000 δολαρίων την ημέρα. Tο β’ τρίμηνο του έτους, συνολικά 72 LNG πλοία εισήλθαν σε μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ναυλώσεις.
Οι προοπτικές για την αγορά LNG εμφανίζονται συνολικά θετικές, με την ώθηση για ενεργειακή ασφάλεια (ειδικά στην Ευρώπη) ως αποτέλεσμα του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας να συμβάλλει στην ισχυρή παγκόσμια ζήτηση για LNG και στην επιτάχυνση των επενδύσεων σε υποδομές υγροποίησης και επαναεριοποίησης.
Διαβάστε επίσης
Ο άσχετος της ψηφιακής παρέας, ο λύκος Σωκράτης, το σφυρί του Λούβαρη και δυο νέα deals
O θρυλικός επενδυτής στη Silicon Valley που τα έβαλε με τη Wall Street και κέρδισε
Αγγελική Φράγκου: Κυρίαρχη στη Ναυτιλία – Δημιούργησε εταιρεία-κολοσσό με 188 πλοία