ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Costamare: Ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου και νέα στρατηγική ανάπτυξης

Οι βασικοί πυλώνες της γενικότερης στρατηγικής της εταιρείας για την ενδυνάμωση του στόλου της και την ανταγωνιστικότητά της στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Η Costamare, εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, προγραμματίζει την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου της στον τομέα των φορτηγών πλοίων-bulk carriers, με στόχο την αύξηση του μέσου μεγέθους των πλοίων της.

Η στρατηγική της για την ανάπτυξη του στόλου αφορά όχι μόνο στην απόκτηση νέων πλοίων, αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά του χύδην ξηρού φορτίου. Η εν λόγω ανανέωση του στόλου αποτελεί βασικό πυλώνα της γενικότερης στρατηγικής της εταιρείας για την ενδυνάμωση του στόλου της και την ανταγωνιστικότητά της στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Η Costamare, γνωστή για τη διαχείριση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διαφοροποιήθηκε τα τελευταία τέσσερα χρόνια, επενδύοντας στην αγορά των bulk carriers. Αρχικά, η εταιρεία απέκτησε 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ενισχύοντας τη θέση της σε αυτόν τον τομέα. Στη συνέχεια, η στρατηγική της εξελίχθηκε σε βάθος χρόνου, με τη ναύλωση και τη διαχείριση πλοίων χύδην φορτίου μέσω μακροπρόθεσμων συμβολαίων, με στόχο την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής της σταθερότητας και την αύξηση των εσόδων της.

Επέκταση και Στρατηγική της Neptune Maritime Leasing

Η Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα χρηματοδότησης που διαχειρίζεται η Costamare, παίζει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στον τομέα της ναυτιλίας. Η πλατφόρμα αυτή συνεχίζει να επενδύει και να αναπτύσσεται με εντυπωσιακό ρυθμό, έχοντας δημιουργήσει ένα υγιές pipeline επενδύσεων και δεσμεύσεων που ξεπερνά τα 500 εκατ. δολάρια. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, η Costamare έχει επενδύσει σημαντικά στην Neptune, κατέχοντας το 36,6% των κοινών μετοχών και το 73,2% των προνομιούχων μετοχών της.

Η Neptune ιδρύθηκε το 2021 και εξειδικεύεται στην απόκτηση, την κατοχή και τη ναύλωση πλοίων bareboat μέσω θυγατρικών εταιρειών. Η πλατφόρμα αυτή προέβη σε σημαντικές επενδύσεις από την ίδρυσή της, όπως η απόκτηση ενός container ship και τριών bulk carriers. Η στρατηγική της Neptune περιλαμβάνει την αξιοποίηση πλοίων σε συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and leaseback), διασφαλίζοντας έτσι τη σταθερή ροή εσόδων και την επενδυτική σταθερότητα της Costamare.

Χρηματοοικονομική Απόδοση και Στρατηγική Ανάπτυξης

Για το 2024, η Costamare ανακοίνωσε τη σημαντική επίτευξη ενός νέου ορόσημου στον οικονομικό της τομέα, ξεπερνώντας τον τζίρο των 2 δισ. δολαρίων και φτάνοντας τα 2,059 δισ. δολάρια, έναντι 1,502 δισ. δολαρίων το 2023. Η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εδραιώνει τη θέση της στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, με τον στόλο της να περιλαμβάνει πλέον 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας περίπου 513.000 TEU. Με τη στρατηγική της μακροπρόθεσμης ναύλωσης, η Costamare επιτυγχάνει τη μεγιστοποίηση της αξιοποίησης των πλοίων της, εξασφαλίζοντας σταθερές ροές εσόδων και ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική της θέση.

Ο στόλος των πλοίων της Costamare είναι σε μεγάλο βαθμό ναυλωμένος με μακροπρόθεσμα συμβόλαια, με τη ναυλολόγηση του 2025 να φτάνει το 96% και αυτή του 2026 το 69%. Συνολικά, οι συμφωνίες ναυλώσεων που έχουν υπογραφεί αγγίζουν τα 2,4 δισ. δολάρια, με υπολειπόμενη διάρκεια ναύλωσης περίπου 3,4 χρόνια. Η εταιρεία διατηρεί μια στρατηγική ανάπτυξης που επιτρέπει τη διαχείριση του στόλου της με ευελιξία, εκμεταλλευόμενη τις ευκαιρίες της αγοράς για μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις.

Στρατηγική και Επενδύσεις στον Τομέα Bulk Carriers

Η Costamare Bulkers, η θυγατρική της εταιρεία που εξειδικεύεται στα bulk carriers, συνεχίζει την ανάπτυξή της, με τη διαχείριση ενός στόλου 51 πλοίων, εκ των οποίων τα 38 είναι ιδιόκτητα. Η στρατηγική της βασίζεται στην ενίσχυση των ταμειακών ροών μέσω μακροπρόθεσμων ναυλώσεων, με στόχο τη μεγιστοποίηση της χρήσης του στόλου και την επιτυχημένη εκμετάλλευση των ευκαιριών της αγοράς.

Η τρέχουσα πολιτική της Costamare Bulkers είναι η ναύλωση των πλοίων κυρίως σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις, με στόχο την ευελιξία και την καλύτερη προσαρμογή στις συνθήκες της αγοράς. Το 2024, το επίπεδο χρησιμοποίησης του στόλου χύδην ξηρού φορτίου ανήλθε σε 98,9%, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη επιτυχία της στρατηγικής της εταιρείας στον τομέα του dry φορτίου.

Συμπέρασμα

Η Costamare ακολουθεί μια στρατηγική συνεχούς επέκτασης και διαφοροποίησης, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας. Από τη νέα στρατηγική ανανέωσης του στόλου και τη μακροπρόθεσμη ναύλωση, μέχρι την ενίσχυση της Neptune Maritime Leasing, η εταιρεία στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξή της και στη δημιουργία σταθερών και αυξανόμενων χρηματοοικονομικών ροών. Οι στρατηγικές αυτές της επιτρέπουν να διατηρεί την ανταγωνιστικότητά της στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη 

Υδρογονάνθρακες: Η Chevron έχει αγοράσει ανάλυση της ΕΔΕΥΕΠ με 20 πιθανούς στόχους στο Ιόνιο

Ελ. Βενιζέλος: Ανεβάζει ρυθμούς στις επενδύσεις των 1,28 δισ. ευρώ και μεγαλώνει κατά 148.000 τ.μ.

Nέο TAXIS με πλήρη «φάκελο» για κάθε φορολογούμενο σε μία βάση δεδομένων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

 

string(0) ""