search icon

Ναυτιλία

Cosco: Σχεδιάζει επέκταση των δραστηριοτήτων του Πειραιά μέσω dry ports στο Θριάσιο

Ο Πειραιάς έχασε την 4η θέση στην Ευρώπη από τη Βαλένθια - Πώς επηρεάζει η πτώση τους σχεδιασμούς της Cosco και ποιες εναλλακτικές εξετάζει η εταιρεία

Τα σοβαρά προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζονται και το 2022, με τη μετάλλαξη Όμικρον να χειροτερεύει την κατάσταση.

Τα λιμάνια έχουν γεμίσει με εμπορευματοκιβώτια που στοιβάζονται στις προβλήτες.

Εκατοντάδες χιλιάδες από αυτά είναι άδεια, χωρίς εμπορεύματα μέσα σε αυτά, τα οποία πιάνουν χώρο και εντείνουν το πρόβλημα εξυπηρέτησης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Από τον «κανόνα» δεν μπορούσε να εξαιρεθεί το λιμάνι του Πειραιά, ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Οι πληροφορίες θέλουν τον αριθμό των άδειων εμπορευματοκιβωτίων να ξεπερνάει τις 15.000, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο άγγιξε τις 40.000.

Ο ζωτικός χώρος του Πειραιά έχει εξαντληθεί λόγω των πολλών φορτίων, όπως συμβαίνει σε μεγάλα διεθνή λιμάνια. Αρκετά πλοία άλλαξαν δρομολόγιο, παρακάμπτοντας τον Πειραιά, τόσο λόγω της συμφόρησης, όσο και λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων και σε δεύτερο πλάνο, των κακών καιρικών συνθηκών.

Η κατασκευή της προβλήτας IV εμφανίζεται πλέον ως επιτακτική, ώστε το λιμάνι να μπορέσει να δεχθεί και να εξυπηρετήσει περισσότερα φορτία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις για την έγκριση του έργου της κατασκευής της προβλήτας IV έχουν παγώσει για μία ακόμη φορά, παρά τις διπλωματικές επαφές, το έντονο ενδιαφέρον της κυβέρνησης του Πεκίνου και των ενεργειών της κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα.

Η απάντηση που παίρνουν οι Κινέζοι είναι ότι το έργο δεν είναι ώριμο για να γίνει.

Σύμφωνα με πληροφορίες, απόρροια αυτής της κατάστασης είναι ο Πειραιάς να χάσει την 4η θέση στη λίστα με τα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης από τη Βαλένθια, βραχεία κεφαλή. Η Βαλένθια άγγιξε τα 5,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ στον Πειραιά ο αριθμός τους είναι κατά τι χαμηλότερος.

Τα επιτελικά στελέχη της Cosco μελετούν εναλλακτικά σχέδια, προκειμένου να βρουν ζωτικό χώρο. Ανάμεσα σε αυτά είναι η δημιουργία dry port στο Θριάσιο Πεδίο, προκειμένου να προωθούν εκεί τα εμπορευματοκιβώτια. Επένδυση, την οποία θα κάνουν είτε οι ίδιοι οι Κινέζοι, είτε κάποιο fund. Θα μεταφέρονται εκεί με τρένο απελευθερώνοντας χώρους στις προβλήτες του Πειραιά. Πρέπει όμως να γίνουν νέες συζητήσεις, ώστε να δοθούν εγκρίσεις.

Διαβάστε ακομη

JP Morgan: Ποιες είναι οι πιθανότητες αναβάθμισης της ελληνικής οικονομίας το 2022

Το μέλλον της εργασίας: Έρχεται η εβδομάδα των 4 ημερών

Πληθωρισμός: Η Bundesbank προειδοποιεί την ΕΚΤ – Αβέβαιη η μεσοπρόθεσμη πολιτική

Exit mobile version