Θέση για το θέμα του έκτακτου τέλους επιβατών κρουαζιέρας πήρε η Διεθνής Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) αλλά και για τα μέτρα διαχείρισης του τουρισμού στην Ελλάδα
«Η κρουαζιέρα αποτελεί ιστορία επιτυχίας για την Ελλάδα, έχοντας συνεισφέρει 1,4 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία το 2022. Η CLIA έχει ζητήσει, εδώ και καιρό, περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και συνεργάζεται συστηματικά με προορισμούς στην Ελλάδα για την εφαρμογή αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια. Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες, με τα έσοδα να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές λειτουργίες και τις τοπικές κοινωνίες» επισημαίνει η διοίκηση και προσθέτει:
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας επιθυμεί να συνεχίσει τη στενή συνεργασία του με την Ελληνική κυβέρνηση για την υποστήριξη βιώσιμων τουριστικών δραστηριοτήτων στη χώρα. Η CLIA ελπίζει ότι τυχόν νέα μέτρα που θα επιβληθούν από την κυβέρνηση θα αναπτυχθούν σε στενή συνεννόηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους δήμους, λιμάνια και παράγοντες του τουρισμού, των οποίων ο βιοπορισμός εξαρτάται από τον τουρισμό».
Επίσης επισημαίνει η CLIA
▪ Εκτιμούμε την ισχυρή συνεργασία του κλάδου της κρουαζιέρας με την Ελλάδα και έχουμε ζητήσει επανειλημμένα περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, οι οποίες ωφελούν τόσο τις τοπικές κοινωνίες όσο και τους επισκέπτες. Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες. Θα πρέπει, επίσης, να εφαρμοστεί έπειτα από έγκαιρη προειδοποίηση. Τα έσοδα από τα τέλη θα πρέπει να επανεπενδύονται απευθείας στις λιμενικές λειτουργίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα οφέλη έχουν άμεσο αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες.
▪ Τα τέλη θα πρέπει να συγκριθούν με άλλα λιμενικά τέλη στην περιοχή της Μεσογείου, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα Ελληνικά λιμάνια παραμένουν ελκυστικά και ανταγωνιστικά. Επιπλέον, τα λιμενικά τέλη ρυθμίζονται από την Ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία και πρέπει να ευθυγραμμίζονται με αυτές τις αρχές.
▪ Σημειώνουμε την πρόθεση της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει ζητήματα διαχείρισης του τουρισμού κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής σε ορισμένους προορισμούς, με την πιθανότητα διακύμανσης του ύψους των τελών.
▪ Η CLIA αμφισβητεί ότι αυτή η πρόταση πρέπει να εστιάζει μόνο στην κρουαζιέρα. Προκειμένου να βρεθούν αποτελεσματικές λύσεις στη διαχείριση του τουρισμού απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση. Οι κρουαζιέρες προγραμματίζονται χρόνια νωρίτερα, γεγονός που επιτρέπει τη χρήση μέτρων διαχείρισης των ροών επισκεπτών. Πράγματι, τέτοια μέτρα έχουν ήδη εφαρμοστεί σε συντονισμό με τους τοπικούς δήμους της Σαντορίνης και της Μυκόνου, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων διαχείρισης ελλιμενισμού.
▪ Η CLIA και οι εταιρείες κρουαζιέρας που είναι μέλη της θα συνεχίσουν να συνεργάζονται στενά με τις τοπικές αρχές στους προορισμούς που επισκέπτονται, ώστε να διασφαλίσουν ότι υιοθετούνται χειροπιαστά και αποτελεσματικά μέτρα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τουριστικής διαχείρισης για μια βιώσιμη τουριστική βιομηχανία, η οποία έχει οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους.
▪ Η CLIA ελπίζει ότι τυχόν νέα μέτρα που θα επιβληθούν από την κυβέρνηση θα αναπτυχθούν σε στενή συνεννόηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους δήμους, λιμάνια και παράγοντες του τουρισμού, των οποίων ο βιοπορισμός εξαρτάται από τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Διαβάστε ακόμη
Στα 650 εκατ. ευρώ η έκδοση της Τράπεζας Πειραιώς
Fourlis: Υπερδιπλασιασμός στο ΕΒΙΤ στα €24,8 εκατ. το α’ εξάμηνο 2024
Ντίμον (JPMorgan): Το ζήτημα της διαδοχής του στην κορυφή των στόχων του
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ