Η πράσινη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας επιταχύνεται με τους πλοιοκτήτες να αρχίζουν να επενδύουν σε πλοία που είναι τεχνολογικά προετοιμασμένα να καίνε εναλλακτικά καύσιμα όπως η αμμωνία και το υδρογόνο.
Η υιοθέτηση των εναλλακτικών καυσίμων συνεχίζει να εξελίσσεται, με το 4,8% (2021: 3,7%, 2017: 2,3%) του στόλου που είναι στο νερό και το 43,8% (2021: 28,2%, 2017: 10,4%) του βιβλίου παραγγελιών σε όρους χωρητικότητας (GT) να είναι ικανό να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα ή πρόωση.
Το LNG και άλλα εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν το 4,5% του στόλου όταν εξετάζεται η ολική χωρητικότητα και το 44% του βιβλίου παραγγελιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons Research. Πρόκειται για μερίδιο ρεκόρ για τις παραγγελίες εναλλακτικών καυσίμων το 2022, που περιλαμβάνει το 59% όλων των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων με βάση τη χωρητικότητα.
Το 2021, το 31,5% της χωρητικότητας των νεότευκτων πλοίων που παραγγέλθηκαν ήταν ικανό να λειτουργήσει με εναλλακτικά καύσιμα (479 πλοία-μονάδες), από 211 παραγγελίες το 2020 και 46 παραγγελίες το 2016.
Από το βιβλίο παραγγελιών, το 38,9% της χωρητικότητας πρόκειται να χρησιμοποιήσει LNG (781 μονάδες), το 2,2% να χρησιμοποιήσει υγραέριο (86 μονάδες) και το 4,3% να χρησιμοποιήσει άλλα εναλλακτικά καύσιμα (περίπου 260 μονάδες- συμπεριλαμβανομένης της μεθανόλης (42), του αιθανίου (11), των βιοκαυσίμων (5), του υδρογόνου (12) και της μπαταρίας/υβριδικής πρόωσης (περίπου 200)).
Με τη μελλοντική προαιρετικότητα όσον αφορά την επιλογή καυσίμου να συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, υπάρχουν τώρα πάνω από 320 πλοία “έτοιμα”-ready για LNG στο στόλο και 99 στο βιβλίο παραγγελιών, ενώ υπάρχουν 130 πλοία “έτοιμα” για αμμωνία και 6 πλοία “έτοιμα” για υδρογόνο σε παραγγελία.
Σε αυτά περιλαμβάνονται πλοία που έχουν κριθεί έτοιμα για πολλαπλά καύσιμα, ώστε να παρέχουν μελλοντική προαιρετικότητα.
Διαβάστε ακόμη:
Φυσικό αέριο: Το ιβηρικό πλαφόν αποδίδει – Συνεχίζεται η πτώση στις τιμές χονδρικής
Ηλεκτρικό ρεύμα: Έφυγε η ρήτρα αναπροσαρμογής και «ξεφούσκωσαν» οι λογαριασμοί – Παραδείγματα
Τιτάν: Επενδύσεις €15 εκατ. στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης τα επόμενα 2 χρόνια