H άρση των εμποδίων που αποτρέπουν την εγγραφή πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο και εντοπίζονται, μεταξύ άλλων, στις γραφειοκρατικές διαδικασίες που οδηγούν σε απαράδεκτες καθυστερήσεις και ταλαιπωρούν τους χρήστες ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στη συνάντηση εργασίας που διοργάνωσε η Ε.Κ.Ο. Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας με τους αρμόδιους κυβερνητικούς εκπροσώπους και διακεκριμένους φορείς του ναυτιλιακού γίγνεσθαι με θέμα τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ναυτιλιακών υπηρεσιών και ειδικότερα το e-νηολόγιο.
Εκ μέρους της κυβέρνησης παραβρέθηκε ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Δρ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ενώ ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης απευθύνθηκε στους ναυτιλιακούς παράγοντες με μαγνητοσκοπημένο μήνυμα.
Ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι η απλοποίηση των διαδικασιών νηολόγησης πλοίων ώστε σταδιακά να γίνει εφικτή η ολοκλήρωσή της ενός μιας ημέρας.
Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Κυρανάκης εξήρε τη συμβολή της Ε.Κ.Ο. Ναυτιλίας ως τεχνικού συμβούλου του υπουργείου, επισημαίνοντας ότι τα ερχόμενα Ποσειδώνια θα είναι μια καλή ευκαιρία για την προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο. Προς την κατεύθυνση αυτή εργάζονται ήδη οι υπηρεσίες του υπουργείου, οι οποίες εξετάζουν τον κατάλογο των δικαιολογητικών που απαιτούνται για τη νηολόγηση πλοίων, με στόχο να διερευνηθεί αν κάποια από αυτά είναι ήδη ψηφιοποιημένα και μπορούν να αντληθούν άμεσα από άλλες αρχές.
Ο κ. Κυριαζόπουλος, αναφέρθηκε στον νευραλγικό ρόλο και τις αυξημένες αρμοδιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας που περιλαμβάνουν την εκπαίδευση, το περιβάλλον, τον θαλάσσιο τουρισμό αλλά και την αστυνόμευση που το καθιστά ένα πολυδιάστατο υπουργείο. Μίλησε επίσης για τις δυσκολίες που υπάρχουν στην προσπάθεια ψηφιοποίησης των στοιχείων που διαθέτει και την προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να συγκεντρωθούν οι απαραίτητες πληροφορίες σε μια βάση δεδομένων.
Όλες οι πλευρές συμφώνησαν ότι η εισαγωγή δεδομένων σε ένα αδιάβλητο, ασφαλές και αξιόπιστο σύστημα, θα συμβάλει αποφασιστικά στο να αρθούν οι σημερινές δυστοκίες αλλά και στην ελαχιστοποίηση του χρόνου που απαιτείται για την εγγραφή ενός πλοίου στο ελληνικό νηολόγιο.
Από την πλευρά τους, τόσοι οι παριστάμενοι νομικοί που ασχολούνται με το ναυτικό δίκαιο όσο και οι πλοιοκτήτες και οι εκπρόσωποί τους αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού του ΝΑΤ και τον λοιπών φορέων και πρότειναν την ίδρυση ενός σώματος ειδικών στις νηολογήσεις πλοίων που θα ελέγχουν τους φακέλους με τα δικαιολογητικά και θα αποφαίνονται άμεσα.
Ως προς τούτο, ο πρόεδρος της ΕΚΟ Ναυτιλίας κ. Λευτέρης Παπαναστασίου, πρότεινε να δημιουργηθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας ένα σύστημα αξιολόγησης ανάλογο με αυτό που υπάρχει ήδη στο υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο διαθέτει έναν Εξωτερικό Μητρώο Αξιολογητών που λειτουργεί επικουρικά με το υπουργείο. Χρήσιμο δε θα ήταν και ένα εγχειρίδιο νηολόγων προκειμένου να υπάρχουν συστηματοποιημένες και κοινά αποδεκτές διαδικασίες.
Οι παριστάμενοι νομικοί αναφέρθηκαν στις καθυστερήσεις που υπάρχουν σε ότι αφορά τα δημόσια έγγραφα και εισηγήθηκαν να εκδίδονται άμεσα τα προσωρινά έγγραφα του πλοίου και σε εύλογο χρονικό διάστημα θα μπορεί να πάρει και τα οριστικά πιστοποιητικά. Τόνισαν δε ότι είναι αναγκαία η επίσπευση της διαδικασίας μεταβίβασης εγγράφων από τη μια υπηρεσία στην άλλη, πρόβλημα που θα λυθεί οριστικά με την διασύνδεσή τους μέσω της ψηφιοποίησης. Η επίσπευση των ενεργειών είναι απολύτως αναγκαία αν αναλογιστεί κανείς ότι στα βασικά κριτήρια επιλογής σημαίας είναι οι απλουστευμένες διαδικασίες και ένας εδραιωμένος μηχανισμός που επιτρέπει να κάνεις άμεσα τις δικαιοπραξίες παρακάμπτοντας την γραφειοκρατία.
Τέλος ο Δρ. Ιωάννης Πατινιώτης, Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων της Ε.Κ.Ο. Ναυτιλίας, παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούν το e-νηολόγιο, περιγράφοντας λεπτομερώς τις διαδικασίες που απαιτούνται προκειμένου να διευκολυνθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εγγραφής και διαγραφής πλοίων, επισημαίνοντας ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός chatbots που θα λύνει απορίες ή μιας βάρδιας που θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως στο γραφείο διεκπεραιώσεων του υπουργείου Ναυτιλίας.
Διαβάστε ακόμα
To καλύτερο σπα του κόσμου που λατρεύουν οι Μπέκαμ – Τεχνολογία, ιατρική και αναζωογόνηση
GRAIL: Η Ελλάδα αποκτά τα δικά της βραβεία αρχιτεκτονικής, design και φωτισμού
Μια «Κόμισσα της Κέρκυρας» αντιμέτωπη με το ηλεκτρονικό σφυρί (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ