search icon

Ναυτιλία

Χρήστος Στυλιανίδης: Μέσω ΣΔΙΤ η πράσινη μετάβαση της Ναυτιλίας

«Η Ελλάδα  έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζει αυτό το εργαλείο για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού της στόλου»  δήλωσε ο υπουργός μιλώντας Ετήσια Σύνοδο της Διεθνούς Οργανισμού Καυσίμων Ναυτιλίας  Καυσίμων Πλοίων

Τη στρατηγική της Ελλάδας και τον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η χώρα στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, ανέδειξε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του στην Ετήσια Σύνοδο της Διεθνούς Οργανισμού Καυσίμων Ναυτιλίας  Καυσίμων Πλοίων «International Bunker Industry Association» που πραγματοποιείται  στην Αθήνα.

Τόνισε ότι η απανθρακοποίηση αποτελεί μία πολύ σημαντική ευκαιρία για την Ευρώπη να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της και δεσμεύτηκε ότι η χώρα μας θα πρωταγωνιστήσει τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προωθώντας ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα.

«Ο στόχος είναι κοινός για όλους μας» τόνισε, «και για να επιτευχθεί, είναι επιτακτική η ανάγκη να συνεργαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς σε έναν ανοικτό και ειλικρινή διάλογο, με σκοπό την επίτευξη πρακτικών λύσεων.

«Όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς, παραγωγοί ενέργειας και τεχνολογίας, οι πλοιοκτήτες, τα ναυπηγεία και τα λιμάνια πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης στην ΕΕ και πέραν αυτής, συντονισμένα και μεθοδικά» σημείωσε ο  Χρήστος  Στυλιανίδης.

Υπογράμμισε δε ότι η παραγωγή καθαρών καυσίμων για την ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει απόλυτη προτεραιότητα, στο πλαίσιο της επικείμενης Ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για την καθαρή βιομηχανία στην Ευρώπη (Clean Industrial Deal).

Όσον αφορά στην απαιτούμενη χρηματοδότηση για την επίτευξη της από – ανθρακοποίησης της ναυτιλίας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε  την ανάγκη υιοθέτησης σχημάτων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Πρόσθεσε μάλιστα ότι η Ελλάδα  έχει ήδη  αρχίσει  να εφαρμόζει αυτό το εργαλείο για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού της στόλου. Επίσης σημείωσε ότι τα κονδύλια που συσσωρεύονται μέσω υφιστάμενων πολιτικών, όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ε.Ε., πρέπει να αξιοποιηθούν για πράσινες επενδύσεις στην ναυτιλία. Ενόψει δε των μέτρων που εξετάζονται στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, τόνισε πως το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Χρήστος Στυλιανίδης  δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο – εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως – και ο ίδιος προσωπικά, θα κάνουν το καλύτερο δυνατό για να υποστηριχθεί ο ναυτιλιακός τομέας «με τρόπο συνεργατικό, γιατί ο στόχος μας είναι κοινός: να διασφαλίσουμε την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών και οικονομικά προσιτών καυσίμων χαμηλού και μηδενικού άνθρακα».

Διαβάστε ακόμη

Profile: Η αντίστροφη μέτρηση για το νέο deal, η Σκανδιναβία και οι προοπτικές της ΑΙ

«Elegant 007»: Το superyacht των 72 μέτρων, ο πρίγκιπας και το σφυρί με τιμή 1,2 εκατ. ευρώ (pics)

«Παράθυρο» για ρύθμιση με 24 και 48 δόσεις για… μεσαία χρέη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version