search icon

Ναυτιλία

Christopher J. Wiernicki (ABS): Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ηγούνται της μετάβασης της παγκόσμιας ναυτιλίας (pic)

«Δεκαετία αλλαγών» για την παγκόσμια ναυτιλία- Οι προκλήσεις των πράσινων καυσίμων και της ασφάλειας- Η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη διαμόρφωση του νέου τοπίου 

Το σημαντικό ρόλο που παίζει η ελληνική ναυτιλία στην τρέχουσα κρίσιμη για την παγκόσμια βιομηχανία μεταβατική περίοδο εξήρε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Αμερικανικού Νηογνώμονα (American Bureau of Shipping, ABS) Christopher J.Wiernicki.

Εισηγητής στο 14ο Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum, o Christopher Wiernicki ανέλυσε την «απότομη κλίση» της καμπύλης που προδιαγράφουν οι ταυτόχρονες απαιτήσεις για καύσιμα μηδενικών ρύπων και δέσμευση άνθρακα.

«Νομίζω ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η αβεβαιότητα που αντιμετωπίζουν όλοι» σημείωσε στη συνέντευξη που μας παραχώρησε.
«Το να φτάσουμε στο “Καθαρό 0” μέχρι το 2050 σημαίνει ότι θα χρειαστούμε, χονδρικά, 70% καύσιμα με 0 άνθρακα και 30% καύσιμα ουδέτερου άνθρακα. Μιλάμε για 10 φορές περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια από ό,τι έχουμε σήμερα, 100 φορές περισσότερη δέσμευση άνθρακα. Πρόκειται για μια πραγματική πρόκληση, διότι η απότομη κλίση και το μέγεθος της καμπύλης είναι αρκετά σημαντικά στο μέλλον.
Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί, διότι η εμπορική βαρύτητα δεν πρόκειται να μας οδηγήσει στο στόχο από μόνη της. Θα απαιτηθεί από τις κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση και να επαναπροσδιορίσουν σε κάποιο βαθμό τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.».

Christopher Wiernicki

Ο Christopher Wiernicki τόνισε ότι η παρέμβαση των κυβερνήσεων είναι καθοριστικής σημασίας.

«Όταν εξετάζετε τις τρεις οριακές συνθήκες: την ασφάλεια, τη διαθεσιμότητα και την οικονομική προσιτότητα των καυσίμων και της βιομηχανίας, διαπιστώνετε ότι ο πλοιοκτήτης ελέγχει πραγματικά μόνο μία από αυτές: την ασφάλεια -και αυτή σε κάποιο βαθμό, γιατί είναι μια κοινή ευθύνη.
Οι κυβερνήσεις ελέγχουν τις άλλες δύο, κυρίως τις υποδομές. Οι υποδομές έχουν χρονοδιάγραμμα 10 ετών, μιλάμε για βελτιώσεις στα λιμάνια, για τις σημαντικές βελτιώσεις στις υποδομές καυσίμων. Χρειάζεται κυβερνητική υποστήριξη για να προχωρήσουν αυτά τα έργα.
Ο ρόλος των κυβερνήσεων είναι πάντα να διασφαλίζουν ότι δεν υπάρχει καταστροφικός κίνδυνος και στη συνέχεια να δώσουν κίνητρα για την καινοτομία. Οι κυβερνήσεις έχουν μεγάλο ρόλο σε αυτή τη διαδικασία καθώς κινούμαστε προς το Καθαρό 0 έως το 2050.».

Η δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας

Σε αυτό το ρευστό και γεμάτο προκλήσεις τοπίο, η ελληνική ναυτιλία αναμένεται να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο.

«Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει ένα ιστορικό καινοτομίας, αποτελεσματικότητας και  επιτυχίας» τόνισε ο Wiernicki. «Είναι άνθρωποι πολύ πρακτικοί, πολύ καινοτόμοι. Ξέρουν τι κάνουν και -όπως μας δείχνει η ιστορία-, πάντα ανταποκρίνονται σε όποιες ανάγκες προκύπτουν. Πιστεύω ότι ηγούνται της μετάβασης, θέτουν ερωτήματα. Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πολύ πρακτική. Αυτή ήταν πάντα η δύναμή της. Πιστεύω ότι καθώς προχωράμε μπροστά και ανεβαίνουμε αυτή τη σχετικά απότομη καμπύλη, η ελληνική ναυτιλία, όπως ήταν πάντα, θα είναι και πάλι εκεί στο τιμόνι της αλλαγής.»

Η ναυτιλία οδηγός για την παγκόσμια πράσινη μετάβαση

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ABS, η ναυτιλία μπορεί να αναδειχθεί σε «οδηγό» της παγκόσμιας πράσινης μετάβασης σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας.

«Συλλογικά βρισκόμαστε όλοι στην αρχή μιας δεκαετίας αλλαγών» μας είπε. «Η νέα ναυτιλία διαμορφώνει τη νέα τεχνολογία, τα χρονοδιαγράμματα ετοιμότητας και τις νέες οριακές συνθήκες σε σχέση με την ασφάλεια, την προσιτότητα και τη βιωσιμότητα των καυσίμων, και προφανώς και των υποδομών.
Υπάρχουν δύο νέα ναυτιλιακά καταστήματα. Το ένα είναι η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, αλλά το άλλο, το οποίο είναι πιο συναρπαστικό, είναι ότι η ναυτιλία πρόκειται να γίνει enabler της ενεργειακής μετάβασης για τις κυβερνήσεις, σε σχέση με τις αναπτυσσόμενες οικονομίες της αμμωνίας και του υδρογόνου.
Θα δείτε την καθαρή ενεργειακή μετάβαση, την ενεργειακή ασφάλεια και την εθνική ασφάλεια να ενώνονται. Θα δείτε να δημιουργούνται νέες εταιρικές σχέσεις, νέες σχέσεις μεταξύ των κυβερνήσεων και του ιδιωτικού τομέα, νέες σχέσεις μεταξύ των ναυλωτών και των πλοιοκτητών, ακόμη και φυσικές σχέσεις μεταξύ του πλοίου και του λιμανιού.»

Σε κάθε περίπτωση πάντως η αλλαγή θα έρθει με κόστος, το οποίο τελικά θα επιβαρύνει τους καταναλωτές.

«Τελικά όλα επιστρέφουν στον καταναλωτή. Υποψιάζομαι ότι  καθώς θα αρχίσουμε να προχωράμε σε αυτό το ταξίδι της πράσινης μετάβασης, τα εμπορεύματα θα είναι λίγο πιο ακριβά. Το κόστος τελικά θα μετακυλιστεί βασικά στον καταναλωτή. Η πρόκληση για τη βιομηχανία είναι να το κάνουμε με τον πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.»

Ο δρ. Christopher J. Wiernicki, συντόνισε τη συζήτηση με τίτλο «Ασφάλεια & Βιωσιμότητα – Διασφάλιση του πληρώματος, των φορτίων και του περιβάλλοντος» στο 14ο Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum.

Διαβάστε ακόμη

ΣΥΡΙΖΑ – Τρολάρισμα από Κασσελάκη: Κατέθεσε υποψηφιότητα με… 87 υπογραφές της Κεντρικής Επιτροπής

Η κινεζική αγορά ακινήτων χρειάζεται περισσότερη τόνωση σύμφωνα με τους ειδικούς (πίνακες)

Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν τις εφαρμογές online dating (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version