search icon

Ναυτιλία

Χατζηδάκης: Η Moody’s δεν έδωσε την επενδυτική βαθμίδα θεωρώντας ρίσκο την εξάρτηση της Ελλάδας από τη ναυτιλία

Σχολίασε μιλώντας στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά:   «Η ναυτιλία δεν είναι ρίσκο, αλλά δύναμη» και  απηύθυνε κάλεσμα στους Έλληνες εφοπλιστές να συνεχίσουν να επενδύουν στην Ελλάδα, λέγοντας ότι είναι ανοιχτός σε συζητήσεις

Την αποκάλυψη ότι η Moody’s  δεν έδωσε στην Ελλάδα την επενδυτική βαθμίδα επικαλούμενη μεταξύ άλλων ως επιχείρημα ότι είναι ρίσκο η εξάρτηση της χώρας από τη ναυτιλία έκανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας, χθες το μεσημέρι,  ενώπιον εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Oπως είπε «Η Moody’s η οποία δεν μας έδωσε την επενδυτική βαθμίδα, κάτι που το περιμέναμε αφού μας είχε  δώσει πέρσι  δύο επενδυτικές βαθμίδες, αιτιολόγησε την απόφασή της  υποστηρίζοντας  μεταξύ άλλων ότι είναι  ρίσκο την εξάρτηση της χώρας από τη ναυτιλία». Και ο υπουργός σχολίασε:  «Η ναυτιλία δεν είναι ρίσκο, αλλά δύναμη».

Ανέφερε δε ότι η  ναυτιλία αποτελεί  ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα, μαζί με τον τουρισμό, την αγροτοδιατροφή και την φαρμακοβιομηχανία.

Ο Κωστής Χατζηδάκης απηύθυνε κάλεσμα  στους Έλληνες εφοπλιστές  να συνεχίσουν να επενδύουν στην Ελλάδα, λέγοντας ότι είναι ανοιχτός σε συζητήσεις.

Όπως υπογράμμισε εκτός από τις υψηλές επιδόσεις στη διεθνή  ναυτιλία, οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν δυναμικά και στη στεριά.

Ανέφερε ότι  κύριοι τομείς δραστηριοποίησής τους, είναι  το real estate στο οποίο παραδοσιακά επενδύουν,  ο τουρισμός, τα ναυπηγεία αλλά και τα ενεργειακά project.

Υπογράμμισε  ότι η ναυτιλία συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία με 14,1 δισ. δολάρια κατ΄ έτος, (7,8% του ΑΕΠ) και με 86.000 θέσεις εργασίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε  στη λιμενική βιομηχανία.  Για το λιμάνι του Πειραιά είπε  ότι από την ιδιωτικοποίησή του και μετά είναι το τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη  όσον αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, τρίτο στην  κρουαζιέρα, καθώς  πρώτο στην Ευρώπη στην διακίνηση επιβατών.

Ο Κωστής Χατζηδάκης με τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δήλωσε ότι  από  τότε που ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίησή του έχει κάνει εντυπωσιακά βήματα,  έχει αυξήσει τα έσοδά του κατά 50% ενώ  έχει ενισχύσει και το προσωπικό του κατά 57%. Ο  υπουργός υπενθύμισε ότι ακολούθησαν  η Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο, με υποπαραχώρηση η Καβάλα και είπε ότι σειρά παίρνουν ο Βόλος και το Λαύριο.

Μιλώντας για την ελληνική οικονομία ο Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι   «στηριζόμενοι στην ναυτιλία αλλά και στην επιχειρηματικότητα από το 2019 και μετά έχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο ως χώρα.»

Μεταξύ άλλων ανέφερε  ότι η ανεργία μειώθηκε  κατά επτά μονάδες, ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί κατά 20%, και θα ανέβει περαιτέρω  όταν ο πληθωρισμός στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα ανέβηκε κατά 14%.

«Έχουμε αύξηση των καταθέσεων κατά 50 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 60% είναι των νοικοκυριών, ενώ η επενδυτική βαθμίδα που πήραμε μας επιτρέπει να δανειζόμαστε με μια μονάδα βάσης χαμηλότερα σε σχέση με πριν» ανέφερε ο υπουργός και σχολίασε:  «Αυτό  σημαίνει ότι ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει 850 εκατ. ευρώ λιγότερα σε βάθος δεκαετίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε  στην προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα φιλική στις επενδύσεις.

Στο τέλος της ομιλίας του  προανάγγειλε ότι θα φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο με το οποίο θα ενθαρρύνονται φορολογικά και χρηματοδοτικά οι επενδύσεις στην καινονοτομία και οι συγχωνεύσεις μικρών επιχειρήσεων.

Με αφορμή ερώτηση-τοποθέτηση  για τη συσχέτιση  του tonnage tax με την ενίσχυση των ευρωπαϊκών σημαιών που έθεσε ο ναυτοδικηγόρος και γενικός γραμματέας του Propeller Club Port of Piraeus  Χρήστος Τιμαγένης απάντησε  ήδη γίνονται διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε για τον φόρο χωρητικότητας της ελληνικής ναυτιλίας. Διαπραγματεύσεις που όπως είπε έχουν προχωρήσει πολύ, είναι σε καλό δρόμο αλλά δεν έχουν καταλήξει ακόμα.

Ο πρόεδρος της ένωσης τραπεζικών και χρηματοοικονομικών στελεχών της ελληνικής ναυτιλίας Γιώργος Ξηραδάκης αναφέρθηκε στις κινεζικές επενδύσεις στη χώρα και ρώτησε τον υπουργό εάν η ροή αυτών των επενδύσεων επιτρέπεται η προσδοκάται από την ελληνική κυβέρνηση υπενθυμίζοντας ότι η έλληνες εφοπλιστές αυτή τη στιγμή χτίζουν πλοία αξίας 5 ή και 7 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Κίνα. Ο υπουργός στην απάντησή του αναφέρθηκε κοινοτική νομοθεσία η οποία επιτρέπει επενδύσεις μέχρι το 24% της μετοχικής σύνθεσης τονίζοντας πως υπάρχουν σε επενδύσεις στην ΑΔΜΗΕ στο λιμάνι του Πειραιά δεν επηρεάζονται. Σας απαντώ σαν κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε χαριτολογόντας στον επιβεβαιώνοντας την επιθυμία για νέες επενδύσεις.

Διαβάστε ακόμη

Ποια σπίτια και σε ποιες περιοχές πωλούνται πιο γρήγορα στην Αθήνα (γράφημα)

Γιατί οι Πορτογάλοι της BA έριξαν “λευκή πετσέτα” κλείνοντας το εργοστάσιο της πρώην Γιούλα

ΑΑΔΕ: Ποιους θα ελέγξει «κατά προτεραιότητα» το 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

 

Exit mobile version