search icon

Ναυτιλία

Χάρης Βαφειάς: Γράφει ιστορία στο αμερικανικό χρηματιστήριο με την spin off εταιρεία τάνκερ Imperial Petroleum

Μέσα σε 15 ημέρες η τιμή της μετοχής αυξήθηκε κατά 1.500% και έγινε η πιο διαπραγματεύσιμη παγκοσμίως ναυτιλιακή

Ιστορία στα παγκόσμια χρηματιστήρια γράφει η μετοχή της Imperial Petroleum της spin off εταιρείας που ίδρυσε η StealthGas συμφερόντων του Χάρη Βαφειά. Μέσα σε δύο εβδομάδες η τιμή της μετοχής της ανέβηκε κατά 1.500% από τα 0,50 δολάρια στα 7,5 δολάρια που έκλεισε χθες Καθαρά Δευτέρα.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη διαπραγμάτευσή της, Παρασκευή 4 Μαρτίου το ποσοστό αύξησης είναι 121,89%.

Είναι η πιο διαπραγματεύσιμη μετοχή ναυτιλιακής εταιρείας παγκοσμίως. Χαρακτηριστικό γεγονός είναι ότι η εταιρεία έχει 14 εκατομμύρια μετοχές και χθες πουλήθηκαν 221,2 εκατομμύρια δηλαδή κάθε μετοχή πουλήθηκε μέσα στην ίδια μέρα 150 φορές. “Με 100.000 δολάρια κερδίζεις 1,5 εκατομμύριο. Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιο ράλι με ναυτιλιακή μετοχή” επεσήμαναν στο Newmoney της χρηματιστηριακής αγοράς.

Η εταιρεία έχει στόλο από τέσσερα δεξαμενόπλοια και το επιχειρηματικό σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες είναι να φθάσει μέχρι το τέλος του 2023 τα 15-20 δεξαμενόπλοια.

Μεγαλομέτοχοι είναι ο Χάρης Βαφειάς, το fund Gelndon και ο Μάικλ Ντελ της DELL COMPUTERS.

Η οικογένεια Βαφειά έχει δεξαμενόπλοια από το 1999. Κάτω από το banner της ιδιωτικής -μη εισηγμένης Stealth Maritime έχει άλλα 21 δεξαμενόπλοια τα περισσότερα εκ των οποίων είναι Aframaxes.

Όπως επισημαίνει ο Χάρης Βαφειάς ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε σε αύξηση τους ενδιαφέροντος στις ναυλαγορές για πετρέλαιο και gas. Η άνοδος των ναύλων παρατηρείται κυρίως στην spot αγορά.

O ίδιος, μιλώντας στο Newmoney τον περασμένο Νoέμβριο όταν αποφάσισε να δημιουργήσει τη spin off εταιρεία είχε πει:

«Η απόφαση ελήφθη τώρα, διότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων ήταν πολύ χαμηλά τους τελευταίους 14 μήνες, ενώ πλέον νιώθουμε αισιόδοξοι για το 2022. άρα ήταν η σωστή στιγμή να διαιρεθεί ο στόλος σε υγραερόπλοια και δεξαμενόπλοια ώστε οι μέτοχοι και οι επενδυτές να μπορούν να διαλέξουν σε ποιον από τους δύο κλάδους θέλουν να επενδύσουν».

Από την περασμένη εβδομάδα, η αγορά δεξαμενόπλοιων σημείωσε γρήγορα κέρδη από αυτή την αναταραχή με τα Aframaxes και Suezmaxes να οδηγούν την κούρσα ανόδου. Τα Aframaxes είναι δεξαμενόπλοια με χωρητικότητα μεταξύ 80.000 και 120.000 τόνων. Λόγω του μεγέθους τους μπορούν να εξυπηρετήσουν τα περισσότερα λιμάνια στον κόσμο. Tα Suezmaxes είναι δεξαμενόπλοια μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους με χωρητικότητα μεταξύ 120.000 και 200.000 τόνων DW.

Oι διαταραχές στο εμπόριο από τις επιβληθείσες κυρώσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης τονομιλίων αφού οι χώρες πελάτες της Ρωσίας θα πρέπει να στραφούν σε άλλα κράτη για να προμηθευτούν ενέργεια όπως για παράδειγμα τις ΗΠΑ. Όμως οι αποστάσεις που θα πρέπει να καλύψουν τα πλοία είναι μεγαλύτερες άρα αυξάνονται και οι ναύλοι.

Διαβάστε ακόμη:

Πώς ο πόλεμος των 13 ημερών ξαναγράφει τον ενεργειακό χάρτη της χώρας

Ουκρανία: Πλησιάζει η μεγάλη επίθεση στο Κίεβο – Χτυπήθηκε και δεύτερη πυρηνική εγκατάσταση

Η διπλή «τσιμπίδα» του νέου ΕΝΦΙΑ – Ποιοι ιδιοκτήτες κινδυνεύουν

Exit mobile version