search icon

Ναυτιλία

Χαράς ευαγγέλια για τα δεξαμενόπλοια – Η ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί πριν από το 2030 στα 101,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως

Η σταδιακή χαλάρωση των κυρώσεων στη Βενεζουέλα, η αύξηση της ιρανικής παραγωγής πετρελαίου παρά τις υφιστάμενες κυρώσεις και το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών, δίνουν μια πολύ θετική αίσθηση για τις τιμές των ναύλων

Ο BDTI, ο δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil συνέχισε τη θετική του πορεία για έβδομη εβδομάδα και έχει πραγματοποιήσει 36 θετικά κλεισίματα στη σειρά κινούμενος από τις 713 μονάδες στις 10 Σεπτεμβρίου 2023 στις 1.414 μονάδες στις 27 Οκτωβρίου 2023, σημειώνοντας άνοδο περίπου 98%.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας συνεχίζει να προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί πριν από το 2030, σε επίπεδα γύρω στα 101,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως και θα μειωθεί σταδιακά στα 97,4 εκατομμύρια βαρέλια το 2050.

«Για την αγορά δεξαμενόπλοιων, οι προβλέψεις του ΙΕΑ είναι πολύ ενθαρρυντικές. Ειδικότερα προβλέπεται αύξηση των ναυτιλιακών τονοχιλιομέτρων κατά σχεδόν 20% έως το 2030 με βάση τα σημερινά επίπεδα» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Αυτό σε συνδυασμό με τη σταδιακή χαλάρωση των κυρώσεων στη Βενεζουέλα, την αύξηση της ιρανικής παραγωγής πετρελαίου παρά τις υφιστάμενες κυρώσεις και το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών, δίνει μια πολύ θετική αίσθηση για τις τιμές των ναύλων και την αγορά υγρών καυσίμων τα επόμενα χρόνια.

Η προσωρινή άρση των κυρώσεων στη Βενεζουέλα θα επηρεάσει θετικά τα suezmaxes και τα aframaxes, καθώς το εμπόριο θα μετατοπιστεί προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Το κατά πόσον η ανακούφιση αυτή θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια, μένει να φανεί. Αλλά τώρα φαίνεται ότι και η αγορά των VLCC μπορεί να έχει μερίδιο από την “πίτα”» και προσθέτουν:

«Τα κινεζικά διυλιστήρια, τα οποία απορροφούσαν μέχρι τώρα ένα πολύ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αργού της Βενεζουέλας, θα πρέπει πιθανώς να αναζητήσουν εναλλακτικούς προμηθευτές. Με τη ρωσική αγορά κορεσμένη και το ιρανικό αργό να μην επαρκεί – παρά την αύξηση της παραγωγής – οι κινέζοι αγοραστές θα πρέπει να αναζητήσουν χώρες, όπως η Κολομβία και η Βραζιλία, με εμπορικές διαδρομές που εξυπηρετούνται κυρίως από πλοία VLCCs».

Διαβάστε ακόμα

Η (διαχρονική) μανία του ΣΥΡΙΖΑ με τα κανάλια, τα funds κυνηγάνε (και) το Δημόσιο, τα «μαϊμού» στελέχη και η μυστήρια υπόθεση της Crown Hellas

Πώς θα πάρετε αμοιβή 100 – 3.000 ευρώ με την ανανεωμένη εφαρμογή e-appodixi

Φαινόμενο Air fryer: H συσκευή που αλλάζει τη μαγειρική γίνεται μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version