Για την αγορά πετρελαίου ήταν μια ταραχώδης εβδομάδα, κυρίως με την απόφαση του ΟΠΕΚ+ να διατηρήσει την πολιτική μείωσης της παραγωγής του κατά 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, περίπου 2% της παγκόσμιας ζήτησης, από τον Νοέμβριο έως το τέλος του 2023, αλλά και με τα πρώτα σημάδια των επιπτώσεων του ευρωπαϊκού εμπάργκο και του ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό αργό πετρέλαιο. Αναμφίβολα, το τελευταίο έχει προκαλέσει «χάος» στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο πετρελαιοφόρων, ιδίως στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.
«Περισσότερα από 20 φορτωμένα δεξαμενόπλοια, με τον αριθμό τους να μειώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, εξακολουθούν να είναι αποκλεισμένα στα τουρκικά ύδατα, ως αποτέλεσμα της διαφοράς μεταξύ των τουρκικών αρχών και των παγκόσμιων ναυτασφαλιστών για τις ασφαλιστικές εγγυήσεις που παραμένει άλυτη», επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
«Τα τελευταία νέα είναι ότι το μποτιλιάρισμα των δεξαμενόπλοιων στον Βόσπορο και γύρω από αυτόν χαλαρώνει καθώς ξεκίνησε η νέα εβδομάδα, αλλά κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το πώς θα εξελιχθεί τις επόμενες ημέρες. Κάποιος θα μπορούσε να περιμένει ότι αυτές οι παράμετροι θα συνοδεύονται από αύξηση των τιμών του πετρελαίου. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, τόσο το WTI όσο και το Brent μειώθηκαν κατά περίπου 11% στα 71 δολάρια/βαρέλι και 76 δολάρια/βαρέλι αντίστοιχα, φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Δεκέμβριο του 2021. Η διαδρομή TD6 (Μαύρη Θάλασσα προς Μεσόγειο) έχει αυξηθεί κατά περίπου 15% στα 159 χιλ. δολάρια/ημέρα από τις 2 Δεκεμβρίου πριν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση της ΕΕ για το ρωσικό πετρέλαιο».
Διαβάστε ακόμη:
Πώς η αγορά των media rights εκτοξεύει τα έσοδα της «βιομηχανίας» των γηπέδων (pics)