search icon

Ναυτιλία

Capital Product Partners: Παρήγγειλε τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2

Θα κατασκευαστούν στη Hyundai Heavy Industries με συνολικό κόστος που αναμένεται να ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια δολάρια

Έναν εξειδικευμένο τύπο πλοίου για τη μεταφορά υγροποιημένου CO2 σχεδίασαν η Hyundai Heavy Industries, το μεγαλύτερο ναυπηγείο στον κόσμο, και η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά, Capital Product Partners LP το οποίο θα μεταφέρει το CO2 σε κατάστασης υπερψύξης ώστε να υγροποιηθεί και να είναι δυνατή η μεταφορά του.

Τα πλοία αυτού του τύπου θα συμβάλουν ώστε να δοθεί λύση για τη συλλογή του διοξειδίου του άνθρακα και την εγκατάσταση του σε υποθαλάσσια κοιλώματα στα βάθη των ωκεανών. Είναι μία εναλλακτική λύση στην προσπάθεια απανθρακοποίησης του πλανήτη.

Όπως αναφέρει η Wall Street Journal θα ναυπηγηθούν συνολικά τέσσερα τέτοιου τύπου πλοία, τα οποία θα ναυπηγηθούν και παραδοθούν το 2025 και το 2026, με συνολικό κόστος που αναμένεται να ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια δολάρια, να μεταφέρουν το φορτίο τους σε εξαντλημένες υποθαλάσσιες πηγές πετρελαίου και φυσικού αερίου ή σε χερσαίες αποθήκες, όπου θα αντλείται και θα ενταφιάζεται για μόνιμη αποθήκευση. Θα είναι εξοπλισμένα με πρυμναίους και πλωτούς προωθητήρες που τα καθιστούν πιο ευέλικτα και τα διατηρούν σταθερά στην ανοιχτή θάλασσα.

Η Capital Product Partners (CPP) έχει επενδύσει στα πλοία αυτού του τύπου μετά από συζητήσεις με ορισμένους από τους μεγαλύτερους ναυλωτές της, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ενεργειακών εταιρειών, επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας και εμπόρων βασικών αγαθών. Τα πλοία θα δεσμεύουν επίσης τις δικές τους εκπομπές ή θα καταναλώνουν αμμωνία που δεν εκπέμπει άνθρακα. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της φόρτωσης ή της εκφόρτωσης, θα συνδέονται με πηγές ενέργειας στην ξηρά για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμων.

Σύμφωνα με την Capital Product Partners, ο συνολικός όγκος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προορίζεται για ταφή θα είναι πολλαπλάσιος από τις εκπομπές που παράγονται κατά την υγροποίηση και τη μεταφορά του CO 2 μέσω θαλάσσης.

Ο Γεράσιμος Καλογηράτος διευθύνων σύμβουλος της CPP δήλωσε στη Wall Street Journal, ότι είναι πεπεισμένος πως η θαλάσσια μεταφορά CO 2 θα σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, καθώς σε πολλές περιοχές δεν υπάρχουν πετρελαιοπηγές στην ενδοχώρα για την αποθήκευση των εκπομπών. Σχολίασε δε ότι «τα πλοία μεταφέρουν τα πάντα, από πετρέλαιο μέχρι έπιπλα, ρούχα και την οδοντόκρεμα μας. Τώρα θα μεταφέρουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται ουσιαστικά για διαχείριση αποβλήτων».

Σύμφωνα με την BCC Research με έδρα τη Βοστώνη, η παγκόσμια αγορά δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να αυξηθεί σε 5,2 δισ. δολάρια έως το 2026 από 2,6 δισ. δολάρια το 2021, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 15%. Στην ΕΕ, η αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να αυξηθεί σε 80 εκατομμύρια μετρικούς τόνους CO2 το 2030 και να φτάσει σε τουλάχιστον 300 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2040, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως αναφέρει η Capital Product Partners LP, ένα συνηθισμένο ταξίδι ενός πλοίου μεταφοράς CO2, το οποίο θα διαθέτει ενισχυμένο κύτος και ειδικές δεξαμενές, θα ξεκινά από έναν τερματικό σταθμό με εγκαταστάσεις υγροποίησης φυσικού αερίου. Ψυχόμενο στους -50 βαθμούς Κελσίου (-58 Φαρενάιτ), το διοξείδιο του άνθρακα μετατρέπεται σε υγρό με πυκνότητα πάνω από 600 φορές μεγαλύτερη από το αέριο, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων. Τα πλοία είναι κατασκευασμένα για να μεταφέρουν το καθένα έως και 25.400 μετρικούς τόνους CO 2 ανά ταξίδι.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο μεταφέρεται επί μακρόν με πλοία, αλλά το υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα είναι βαρύτερο από το πρώτο και μετακινείται υπό υψηλότερη πίεση και διαφορετικές θερμοκρασίες, απαιτώντας διαφορετικές δεξαμενές αποθήκευσης και συνολικό σχεδιασμό του πλοίου.

Τα πλοία θα μπορούσαν να μεταφέρουν το φορτίο του υγροποιημένου CO 2 σε τερματικούς σταθμούς στη βόρεια Ευρώπη, όπου εκεί με τη σειρά του θα διοχετεύεται σε δεξαμενές πετρελαίου στην ενδοχώρα μέσω μιας σειράς σωλήνων. Εναλλακτικά, θα κατευθύνεται προς τη θάλασσα, όπου θα χρησιμοποιούνται αντλίες σε υπεράκτιες εξέδρες για να μεταφέρουν το CO2 σε ανεκμετάλλευτα υπεράκτια πηγάδια πετρελαίου και φυσικού αερίου και σε σπήλαια κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας.

Διαβάστε ακόμη

Alvarez & Marsal για Ελλάδα: Πρόσθετες επενδύσεις 50 έως 100 δισ. δολαρίων «ξεκλειδώνει» η επενδυτική βαθμίδα

«Απογειώθηκε» σε νέο υψηλό 10ετίας το Χρηματιστήριο – Διψήφιο «άλμα» των τραπεζών τον Ιανουάριο

Τι φέρνει το mega deal της Fourlis με την ΙΚΕΑ για το διεθνές Κέντρο Διανομής της πολυεθνικής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version