Για τις εποχές των παχιών αγελάδων που βιώνουν οι ναυλαγορές, τις προσπάθειες ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας και τις έντονες γεωπολιτικές διενέξεις οι οποίες στην ουσία ωφελούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, συζήτησαν σήμερα Δευτέρα 3-6-2024 στο πλαίσιο του 9th Capital Link Maritime Leader Summit Greece οι δρ. Ιωάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, δρ. Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Tsakos Energy Navigation, Χάρης Βαφειάς ιδρυτής των Stealthgas, C3iS και Imperial Petroleum και Hing Chao, πρόεδρος της Wah Kwong Maritime.

O δρ. Ιωάννης Κούστας ανέφερε ότι οι γεωπολιτικές αναταραχές έχουν ευνοήσει τη ναυλαγορά των containerships και φάνηκε αισιόδοξος ότι η θετική αυτή εικόνα θα συνεχιστεί τουλάχιστον για το υπόλοιπο του 2024.

«Το πιο σημαντικό τρίπτυχο για τη ναυτιλία που οδηγεί στα κέρδη: Αναταραχή-αναταραχή-αναταραχή» είπε και προσέθεσε: «Από την εποχή της πανδημίας έως τώρα βιώνουμε αναταραχές που ωφελούν ειδικά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το 2024 θα είναι ένα ακόμη stellar year. H κατάσταση θα συνεχιστεί και το 2025».

Από την πλευρά του ο δρ. Νίκος Τσάκος τόνισε ότι η άνοδος των ναύλων στα δεξαμενόπλοια είναι αποτέλεσμα του χαμηλού orderbook καθώς η αβεβαιότητα για τα εναλλακτικά καύσιμα συγκρατεί τις παραγγελίες.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Χάρης Βαφειάς ο οποίος έκανε έκκληση για συνεργασία με στόχο την καλύτερη αλλά και ασφάλεια της βιομηχανίας.

Για την απανθρακοποίηση , ο δρ. Νίκος Τσάκος υπογράμμισε ότι η ναυτιλία κινείται με ταχύτερους ρυθμούς έναντι των άλλων βιομηχανιών» Είναι η πιο φιλική προς το περιβάλλον σε σχέση με άλλες. Έχει μικρό αποτύπωμα σε σχέση με τον τεράστιο όγκο φορτίων που μεταφέρει. Και θα συνεχίσει να μειώνει το αποτύπωμα της. Η Ναυτιλία είναι μπροστάρης στην πράσινη μετάβαση. Όλοι μας παίρνουμε ρίσκα ναυπηγώντας σύγχρονα πλοία τα οποία σε 10 χρόνια ίσως να μην πληρούν τις τότε απαιτήσεις».

Ο δρ. Κούστας υπογράμμισε για ακόμη μία φορά ότι η μετάβαση αυτή απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις και φάνηκε απαισιόδοξος για το γεγονός ότι «δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη επιλογή» καθώς το κόστος παραγωγής μεθανόλης είναι υψηλό και κανείς δεν σκέφτεται ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο». Επεσήμανε ότι κανένα κράτος δεν έχει πιστοποιήσει τη χρήση πλοίων που θα καίνε ως καύσιμο αμμωνία.

Ο Χάρης Βαφειάς από την πλευρά εκτίμησε ότι τα επόμενα 8-10 χρόνια η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να αποτελέσει μια ρεαλιστική επιλογή. « Οι νηογνώμονες ήδη έχουν αρχίσει και προσλαμβάνουν ειδικούς σε θέματα πυρηνικής ενέργειας».

Στη συνέχεια, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, είναι πρώτη φορά που οι νηογνώμονες δεν έχουν ξεκάθαρες κατευθύνσεις για τα καύσιμα: «Δεν μας λένε τι να κάνουμε με την απανθρακοποίηση. Δεν μας προτείνουν μία λύση, ένα καύσιμο. Είναι σαν να μας λένε αισθανθείτε ελεύθεροι να πάρετε τα ρίσκα σας.

Στο παρόν εύθραυστο περιβάλλον, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υπαρχόντων πλοίων.

Tέλος, οι κ. Κούστας και Τσάκος συμφώνησαν ότι μεγάλες απειλές για τη ναυτιλία η αποπαγκοσμιοποίηση και ο προστατευτισμός. “Open seas and open trade” χρειάζεται η ναυτιλία τόνισε ο δρ Νίκος Τσάκος.

Διαβάστε ακόμη  

Ποσειδώνια 2024: Ανοίγει σήμερα 3/6 τις πύλες της η Διεθνής Ναυτιλιακή Έκθεση (pic) 

Το πόθεν έσχες… ετοιμάστηκε στη Λαγουδέρα, ο Ιβάν ρυθμίζει (από το Ροστόφ), τα σκουπίδια είναι χρυσός (και ο Μυτιλ το ξέρει), πώς θάφτηκε ένα τσεκούρι του πολέμου…  

Ρεύμα: Πονοκέφαλος τιμολογίων ξανά στο ρεύμα – Γιατί επιστρέφει η αβεβαιότητα 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ