Ποτέ δεν υπήρξε εποχή παγκόσμιας ναυτιλίας όπως η σημερινή. Από τη μία πλευρά οι όγκοι των διακινούμενων εμπορευμάτων έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ και από την άλλη οι γεωπολιτικές αναταραχές έχουν επηρεάσει την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και έχουν εκτοξεύσει τους ναύλους με αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες να καταγράφουν υψηλά κέρδη.

Γιατί όπως λένε οι ειδήμονες, οι διαταραχές για τη ναυτιλία έχουν την ίδια βαρύτερα με την καλή τοποθεσία για το real estate.

Εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας ανέπτυξαν το θέμα στο Capital Link Maritime Forum που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκης.

Εντύπωση προκάλεσε η διαπίστωση ότι το παγκόσμιο εμπόριο έχει διχοτομηθεί, οι κυρώσεις και οι δασμοί έχουν κλιμακωθεί, και ενώ έχει αυξηθεί ο παγκόσμιος στόλος που αγνοεί τις δυτικές κυρώσεις.

Φαίνεται ότι υπάρχουν παράλληλα σύμπαντα, παράλληλες ναυτιλίες, όπου και οι δύο πλευρές πιστεύουν έχουν δίκιο και δεν χρειάζεται να απολογηθούν επειδή υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ανεξαρτησία» επεσήμανε ο Mark O’Neil, διευθύνων σύμβουλος της Columbia Ship management και προσέθεσε:

«Έχουμε ένα πλήρες παράλληλο σύμπαν – μία παράλληλη ναυτιλιακή βιομηχανία – που επιλέγει ποιους κανόνες να ακολουθήσει και ποιους κανόνες να παραβιάσει. Όταν μιλάμε για τον σκιώδη στόλο ή τον σκοτεινό στόλο, αυτές οι περιγραφές δεν ισχύουν πλέον. Είμαστε ίσως τόσο πολύ μια σκιά του σκοτεινού στόλου όσο ο στόλος του είναι ο δικός μας» και έφερε ένα παράδειγμα:

«Φανταστείτε μια κατάσταση όπου βγαίνουμε στους δρόμους εδώ και υπάρχουν αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα, οι οδηγοί δεν έχουν δίπλωμα, επιτρέπεται να παραβιάζουν κάθε όριο ταχύτητας, δεν έχουν να σταματήσουν στα κόκκινα φανάρια, και η στάση τους είναι «οι κανόνες δεν ισχύουν για μένα. Αυτή η αναλογία είναι μάλλον υπερβολική προς το παρόν, αλλά θα φτάσουμε εκεί πολύ σύντομα».

Η διχοτόμηση της ναυτιλίας λόγω κυρώσεων εγείρει τεράστια ζητήματα ασφάλειας και τεράστια θέματα συμμόρφωσης και δημιουργεί εντελώς αθέμιτα πλεονεκτήματα, ανάλογα σε ποια πλευρά της γραμμής είσαι», δήλωσε ο O’Neil.

Επιπλέον, καθώς ο στόλος που ευθυγραμμίζεται με τα μη δυτικά συμφέροντα αυξάνεται, το φορτίο που είναι διαθέσιμο για τα δυτικά συμφέροντα μειώνεται, δήλωσε ο Hew Crooks, επικεφαλής του οικονομικός διευθυντής της Ridgebury Tankers.

«Στους Κινέζους, γενικά τους αρέσει να ελέγχουν τα πράγματα. Ελέγχουν τώρα μεγάλο μέρος της χωρητικότητας. Ο δυτικός κόσμος μας μικραίνει».

Ο επενδυτής Ρίτσαρντ Ντάιμοντ, επικεφαλής της Castlewood Capital Partners, υποστήριξε ότι αυτή η διχοτόμηση θα ήταν θετική για τις αποδόσεις της ναυτιλίας.

«Θα το θεωρούσα ως μια ευκαιρία, διότι σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον, θέλεις να κατέχεις πλοία επειδή είναι πραγματικά περιουσιακά στοιχεία και μπορούν να αυξηθούν σε αξία», δήλωσε: «Μπορώ να σας πω ότι αν οι άνθρωποι δεν μπορούν να χρησιμοποιούν τα κινεζικά ναυπηγεία, οι τιμές θα ανέβουν κατά πολύ και αν έχετε μεταχειρισμένα πλοία χωρητικότητας, θα είστε πολύ τυχεροί».

Διαβάστε ακόμη:

Επαγγελματίες: Ένας στους 700 αμφισβητεί το εκκαθαριστικό

Όμιλος Σφακιανάκη: «Ο πόλεμος των Ρόουζ» για τον έλεγχο του Ομίλου (pic)

Ευάγγελος Μυτιληναίος: «Απαντάμε δια έργων στην πρόσκληση για επενδύσεις»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα