search icon

Ναυτιλία

Capital Link: Γιατί τελικά ο σκοτεινός στόλος ωφελεί την ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων

«Εάν υπάρχει ένας αριθμός πλοίων που δεν ανταγωνίζονται τον παγκόσμιο στόλο, αυτό επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και μειώνει την πραγματική προσφορά του κύριου στόλου, οπότε αυτό στηρίζει περαιτέρω το την αγορά», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Ardmore Shipping Bart Kelleher

Ο σκοτεινός στόλος των δεξαμενόπλοιων που παραβιάζουν τις κυρώσεις βοηθά την κύρια ναυλαγορά μειώνοντας την προσφορά χωρητικότητας και με τον τρόπο αυτό αυξάνονται οι τιμές των ναύλων.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο της Capital Link τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο από μέρη όπως η Ρωσία, το Ιράν και τη Βενεζουέλα, ενώ επιδιώκουν να κρύψουν τις συναλλαγές τους και ταυτότητα τους, φέρεται να έχουν καταστρέψει την αγορά των δεξαμενόπλοιων που συμμορφώνονται με τις δυτικές κυρώσεις σε αυτές τις χώρες.

Οι ανησυχίες έχουν αυξηθεί ότι τα πλοία που δεν είναι αξιόπλοα με αμφίβολη ασφάλιση είναι στην ουσία «μια πετρελαιοκηλίδα ή άλλο ατύχημα
που περιμένουν να συμβούν».

Έχουν επίσης παρατείνει την ζωή των πλοίων που κανονικά θα έπρεπε να πουληθούν στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα.

Όμως στελέχη εταιρειών με δεξαμενόπλοια δήλωσαν ότι η παρουσία του σκοτεινού στόλου βοήθησε επίσης την κύρια αγορά.

«Εάν υπάρχει ένας αριθμός πλοίων που δεν ανταγωνίζονται τον παγκόσμιο στόλο, αυτό επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και μειώνει την πραγματική προσφορά του κύριου στόλου, οπότε αυτό στηρίζει περαιτέρω το την αγορά», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Ardmore Shipping
Bart Kelleher.

Η Ardmore είχε υπολογίσει το «σκιώδες στόλο ή όπως αλλιώς θέλετε να τον αποκαλέσετε» σε περίπου 1.200 πλοία, ή το 17% του στόλου καθαρών πετρελαιοειδών με μέση ηλικία 16 ετών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της D’Amico International Shipping Carlos Balestra di Mottola δήλωσε ότι ήταν δύσκολο να μετρηθεί πόσο μεγάλος ήταν ο σκοτεινός στόλος- ορισμένα δεξαμενόπλοια ήταν σκούρα και άλλα «πολύ γκρίζα». Ο di Mottola ανέφερε ότι ο αριθμός τους ανέρχεται σε 475 δεξαμενόπλοια.

Περίπου σε 110 έχουν επιβληθεί κυρώσεις εκ των οποίων ορισμένα είχαν σταματήσει τις εμπορικές συναλλαγές και άλλα συνέχισαν αλλά «με πολύ πιο περιορισμένο τρόπο». «Τουλάχιστον δεν μπορούν να επωφεληθούν και από τις δύο αγορές και να μεταπηδήσουν από τις στην κανονική αγορά από τη στιγμή που τους έχουν επιβληθεί ρητά κυρώσεις», δήλωσε ο di Mottola πρόσθεσε.

Ο αντιπρόεδρος της Navios Maritime Partners Ted Petrone δήλωσε ότι οι κυρώσεις «δεν λειτουργούν» και ο σκοτεινός στόλος πιθανόν να συνέχιζε να δραστηριοποιείται ο πόλεμος της Ρωσίας με την Ουκρανία τελείωνε αύριο.

«Η Ευρώπη δεν πρόκειται να επιστρέψει αμέσως στο να παίρνει LNG και πετρέλαιο από τη Ρωσία», δήλωσε.

Ο εμπορικός διευθυντής της Tsakos Energy Navigation David Chapman δήλωσε: «Για εμάς ήταν στην πραγματικότητα
θετικό», αφού τα πλοία που βγήκαν από την αγορά ήταν «ουσιαστικά τα πλοία που υποβάθμιζαν την κανονική αγορά εξαρχής».

Είπε ότι αυτά τα πλοία του σκοτεινού στόλου δεν βελτιώνονταν καθόλου και πιθανότατα δεν θα επιστρέψουν στην κανονική αγορά λόγω του υψηλού κόστους ελέγχου, των εγκρίσεων και των επιθεωρήσεων που απαιτούνται για τον έλεγχο του κράτους λιμένα. «Ελπίζουμε ότι αυτά τα πλοία θα καταλήξουν απλώς ως ξυραφάκια» μετά τη διάλυσή τους» δήλωσε.

Διαβάστε ακόμη

Τέλος επιτηδεύματος: Παραμένει για επιχειρήσεις και μπλοκάκια – Θα καταργηθεί το 2027

Εξοικονομώ 2024: Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια αρχίζει το νέο πρόγραμμα

Συνταξιούχοι: «Πάγωμα» των κρατήσεων της εισφοράς αλληλεγγύης για να μη μηδενίζονται οι αυξήσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version