Η διεθνής ακτοπλοϊκή αγορά άρα και η ελληνική έχει οδηγηθεί σε μία σημαντική συρρίκνωση με τη δημιουργία μεγάλων εταιρικών σχημάτων. Αυτό δεν αποτελεί μεμονωμένο στοιχείο της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς καθώς το σύνολο του παγκόσμιου στόλου έχει το ίδιο χαρακτηριστικό, αφού μόλις 20 εταιρείες παγκοσμίως ελέγχουν το 37% των πλοίων, το 28% της χωρητικότητας επιβατών και το 41% των οχημάτων με βάση στοιχεία της Shippax.

Στην ελληνική αγορά, η μεγαλύτερη εταιρεία που είναι η Attica Group ελέγχει το 27% των πλοίων, το 37% χωρητικότητας επιβατών και 51% χωρητικότητας οχημάτων, ενώ το σύνολο των τριών μεγάλων εταιρειών (Attica, Minoan, Seajets) ελέγχουν το 49%, το 63% και το 71% αντίστοιχα σύμφωνα με στοιχεία της XRTC.

«Στην ολιγοπωλιακή αυτή αγορά είναι πολύ λογικό να δημιουργούνται και ολιγοπωλιακές τάσεις στην χειραγώγηση των τιμών εάν και εφόσον δεν υπάρχει αυστηρή επιτήρηση του ρυθμιστή της αγοράς. Το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει ηθικές διαστάσεις παρά μόνο απολύτως συμβατές με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς περί ανταγωνισμού όπως αυτές έχουν υιοθετηθεί από την Ελληνική νομοθεσία ως όφειλε» επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης:

«Η ανάπτυξη της αγοράς προ εικοσαετίας με την κατασκευή πλοίων, η αξία των οποίων ξεπερνούσε τα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ, πραγματοποιήθηκε σε αναμονή της εφαρμογής μίας δυναμικής αγοράς ελεύθερου ανταγωνισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Συνεπώς οποιαδήποτε διατάραξη αυτού του κανόνα θα αποβεί μοιραία στην πορεία της χώρας προς την πράσινη ανάπτυξη των θαλασσίων μεταφορών».

Διαβάστε ακόμη: 

Μειώνονται σταθερά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στην Ελλάδα (πίνακες)

Μαρίνος Παράβαλος: Απειλή πλειστηριασμού για την οικία του στην Εκάλη (pics)

Πάουελ (Fed): O χρησμός του Τζάκσον Χολ – Τα προγνωστικά των αναλυτών και οι ελπίδες των αγορών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ