Συνολικά έσοδα 48,5 εκατομμυρίων δολαρίων κατέγραψε η εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά του NASDAQ Euroseas, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα το β’ τρίμηνο του 2022. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 30,7 εκατομμύρια ήτοι 4,26 δολάρια ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένα κέρδη για τους μετόχους είναι 29,6 εκατομμύρια ή 4,10 δολάρια ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένο ΕΒΙΤDΑ έκλεισε στα 34,2 εκατομμύρια δολάρια.
Το β’ τρίμηνο δραστηριοποιήθηκε στόλος με κατά μέσο όριο16,46 πλοία με ημερήσιο ναύλο κατά μέσο όρο στα 33.174 δολάρια.
Το μέρισμα που θα διανεμηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο είναι 0,50 δολάρια.
Το α’ εξάμηνο η εταιρεία είχε έσοδα ύψους 93,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Καθαρά κέρδη 60,7 εκατομμύρια και ανά μετοχή 8,40 δολάρια.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη για τους μετόχους είναι 56,4 εκατομμύρια ή 7,77 δολάρια ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε στα 65,3 εκατομμύρια δολάρια.
Το α’ εξάμηνο δραστηριοποιήθηκε στόλος με 16,2 πλοία μέσο όρο με ημερήσιο ναύλο κατά μέσο όρο τα 33.843 δολάρια.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas σχολίασε: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματά μας για το β’ τρίμηνο που είναι τα καλύτερα αποτελέσματα που είχαμε ποτέ από την ίδρυση της εταιρείας. Η εξαιρετικά υψηλή κάλυψη ναύλωσης που έχουμε επιτύχει για το υπόλοιπο του έτους αλλά και για το 2023 και το 2024 οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα συνεχίσουμε να βιώνουμε εξαιρετικά κερδοφόρα τρίμηνα ανεξάρτητα από την εξέλιξη των ναύλων” και συνέχισε:
«Τα ποσοστά ναύλωσης ενός έτους μειώθηκαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο κατά περίπου 10-20% από τα υψηλά όλων των εποχών, αλλά ακόμα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ από οποιαδήποτε ιστορική σύγκριση. Το πιο αξιοσημείωτο αποτέλεσμα στην αγορά ήταν η έλλειψη ζήτησης για μακροπρόθεσμες (τριετείς συν) ναυλώσεις εν μέρει λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας πλοίων και εν μέρει λόγω της στάσης αναμονής των ναυλωτών.
Φαίνεται ότι η ζήτηση για μεταφορά τελικών αγαθών έχει επηρεαστεί από τη γεωπολιτική αβεβαιότητα και τους φόβους μιας επικείμενης ύφεσης που τροφοδοτείται από τις αυξήσεις στα επιτόκια που χρησιμοποιούνται από τις κεντρικές τράπεζες για την καταπολέμηση του πληθωρισμού μεταξύ άλλων λόγων. Εκτός από αυτό, η συνέχιση της πανδημίας και οι περιφερειακές εξάρσεις της ώθησαν ορισμένες χώρες, κυρίως την Κίνα, να επιβάλουν περιφερειακά lockdown που επηρέασαν αρνητικά το εμπόριο με εμπορευματοκιβώτια, αλλά συνέβαλαν επίσης στην αναποτελεσματικότητα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας».
Ο Αριστείδης Πίττας κάνει προβλέψεις για το 2023 και 2024:
“Υπάρχουν πράγματι ερωτηματικά για το πώς θα αναπτυχθεί η αγορά το 2023 και το 2024 γιατί ς το παιχνίδι εισέρχονται αντικρουόμενες δυνάμεις. Το σχετικά υψηλό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του στόλου είναι πιθανό να οδηγήσει σε αύξηση νεότευκτων πλοίων που ξεκινούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και κατά τη διάρκεια του 2024 και μετά. Όμως από την άλλη πλευρά θα συμψηφιστούν από τις ουσιαστικές μειώσεις δυναμικότητας που προκύπτουν από την προγραμματισμένη θέσπιση των κανονισμών για την αέρια θερμοκηπίου (που θα ισχύουν από το 2023 και μετά) καθώς οι νέοι κανονισμοί αναμένεται να οδηγήσουν στη μείωση της ταχύτητας λειτουργίας του στόλου.
Αισθανόμαστε καλά προετοιμασμένοι να πλοηγηθούμε σε ένα τόσο αβέβαιο περιβάλλον. Ο ναυλωμένος στόλος μας από τώρα έως το τέλος το τέλος του 2024 θα δημιουργήσει σημαντικές αποθεματικές ταμειακές ροές.
Σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε τις ταμειακές ροές που δημιουργούμε όχι μόνο για να ανταμείψουμε τους μετόχους μας μέσω του τρέχοντος προγράμματος μερίσματος και επαναγοράς μετοχών, αλλά και να χρηματοδοτήσουμε το μετοχικό μέρος του προγράμματος νεότευκτων εννέα σκαφών μας και έχουμε ακόμα ένα σημαντικό πολεμικό στήθος να συνεχίσουμε επενδυτικές ευκαιρίες με αυξητικό τρόπο προς τους μετόχους μας».
Διαβάστε ακόμα:
«Μύλος» η διαχείριση αποβλήτων στην Αττική – Από τις έξι μονάδες έχουν χωροθετηθεί οι τρεις
Ξεκινάει η επιχείρηση μετάγγισης του ιρανικού πετρελαίου από το Ice Energy στο Lana
Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Το επόμενο βήμα μετά τη «χρυσή» συμφωνία με την Bacardi