search icon

Ναυτιλία

Αριστείδης Πίττας: Η Euroseas έχει συμβόλαια έως το 2025 με έσοδα $400 εκατ.

Η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη $28,8 εκατ. ή $4,11 και $4,10 κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα αντίστοιχα, έναντι 29,9 εκατομμυρίων το ίδιο χρονικό διάστημα το 2022

Εν μέσω μίας ναυλαγοράς στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χαρακτηρίζεται υποτονική σε σύγκριση με τις χρυσές εποχές η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Euroseas συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα έδειξε… χαρακτήρα το α’ τρίμηνο του 2023. Το δυνατό χαρτί της Euroseas, έγκειται στην κάλυψη των ναυλώσεων της, η οποία εκτείνεται σε μεγάλο βαθμό έως το 2025 και ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. δολάρια σε συμβολαιοποιημένα έσοδα.

Πιο συγκεκριμένα κατέγραψε:

–  Συνολικά καθαρά έσοδα 41,9 εκατ. δολάρια έναντι 45,3 το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Καθαρά κέρδη $28,8 εκατ. ή $4,11 και $4,10 κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα έναντι 29,9 εκατομμυρίων το ίδιο χρονικό διάστημα το 2022.

– Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν $21,7 εκατομμύρια ή $3,10 και $3,09 ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 26 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 17,1 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 29.231 δολάρια ανά ημέρα.

Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα $0,50 ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2023 πληρωτέο στις ή περίπου στις 16 Ιουνίου 2023 στους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο στις 9 Ιουνίου 2023, στο πλαίσιο του μερισματικού προγράμματος της Εταιρείας για τις κοινές μετοχές.

– Μέχρι τις 16 Μαΐου 2023 είχαμε επαναγοράσει 348.419 κοινές μετοχές μας σε ανοικτή αγορά για συνολικά περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, από την έναρξη του προγράμματος επαναγοράς μετοχών της ύψους έως και 20 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου και μέχρι τα μέσα Μαΐου του 2023, οι τιμές ναύλωσης των containerships παρουσίασαν μια αύξηση 15-20% σε σύγκριση με τα χαμηλά επίπεδα που είχαν επιτευχθεί, για τα περισσότερα τμήματα, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου του 2023.

Κατά την ίδια περίοδο, καταφέραμε να ξαναναυλώσουμε δύο από τα πλοία μας, των οποίων τα συμβόλαια έληξαν για μακροχρόνιες ναυλώσεις δύο και τριών ετών σε τιμές υψηλότερες από τις αρχικά αναμενόμενες, αντανακλώντας την ανθεκτικότητα της αγοράς και την προφανή πεποίθηση των ναυλωτών ότι τα πλοία τροφοδοσίας θα είναι σε θα είναι σε ανεπάρκεια» και συνέχισε:

«Αυτό είναι πιθανόν να αντανακλά το γεγονός ότι, ενώ το συνολικό βιβλίο παραγγελιών του στόλου διαμορφώνεται περίπου στο 30%, το βιβλίο παραγγελιών για πλοία με χωρητικότητα μικρότερη των 6.000 teu, δηλαδή το τμήμα που δραστηριοποιούμαστε κυρίως, είναι περίπου 11%. Το τελευταίο γεγονός σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο ποσοστό των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών υποδηλώνουν ότι ο στόλος θα μπορούσε ακόμη και να μειωθεί σε αυτό το τμήμα.

Φυσικά, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, τα μεγαλύτερα πλοία καθιερώνουν το
συνολικές τάσεις στην αγορά, αλλά, παρ’ όλα αυτά, η καλύτερη δυναμική της προσφοράς για τα feeder και πλοία μεσαίου μεγέθους θα πρέπει να παρέχει κάποιο βαθμό άνεσης στους πλοιοκτήτες όπως η Euroseas.

Όπως τόνισε η Αριστείδης Πίττας «η μεγαλύτερη άνεση για την Euroseas, ωστόσο, έγκειται στην κάλυψη των ναυλώσεών μας, η οποία εκτείνεται σε μεγάλο βαθμό σε 2025 και ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. δολάρια σε συμβολαιοποιημένα έσοδα.

Όσον αφορά την κάλυψη, ο στόλος μας είναι συμβεβλημένος σε ποσοστό άνω του 90% για το υπόλοιπο του 2023 και σε ποσοστό άνω του 65% για το 2024.

Τα συμβεβλημένα έσοδα μόνο για το 2023 και το 2024 αναμένεται να δημιουργήσουν κέρδη που θα υπερβαίνουν τα 20 δολάρια ανά μετοχή, τα οποία θα αυξηθούν περαιτέρω από τα έσοδα από τις αχαρτογράφητες ακόμη ημέρες μας» και κατέληξε λέγοντας:

«Παραμένουμε επικεντρωμένοι στην αποτελεσματική λειτουργία του στόλου μας, στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη λήψη την παράδοση των υπόλοιπων οκτώ νεότευκτων πλοίων μας, ενώ ταυτόχρονα αναζητούμε και αξιολογώντας επενδυτικές ευκαιρίες με ελάχιστο κίνδυνο υπολειμματικής αξίας που είναι αυξητικές για το κέρδη μας.

Παράλληλα, συνεχίζουμε να ανταμείβουμε τους μετόχους μας με την προκήρυξη μιας αύξησης 0,50 δολάρια ανά μετοχή τριμηνιαίο μέρισμα και εκτελώντας το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας, το οποίο πιστεύουμε ότι αποτελεί μία από τις καλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες, καθώς οι μετοχές μας διαπραγματεύονται σε λιγότερο από το ήμισυ των εσωτερικής τους αξίας».

Διαβάστε ακόμη

Νινέτα Φιξ: Η γυναίκα πίσω από το «χρυσό» deal των €18 εκατ. για το μυθικό διαμέρισμα της Ηρώδου Αττικού (pics)

Με παθητικό $1 δισ. οδηγήθηκε σε πτώχευση η Vice Media (πίνακες)

Lavipharm: Τρεις νέες συμφωνίες στα «σκαριά» – Οι άξονες ανάπτυξης

Εκλογές 2023 

Πού ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.

Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.

Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε

Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version