search icon

Ναυτιλία

Αριστείδης Πίττας: Οι αυξημένες ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων δεν θα επηρεάσουν την ναυλαγορά πριν από το 2027

EuroDry: Καθαρή ζημιά $2 εκατ. για το α’ 6μηνο του 2024

Με ζημιές ύψους δύο εκατομμυρίων δολαρίων έκλεισε η οικονομική χρήση του α’ εξαμήνου του 2024 για την εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά EuroDry συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα η οποία διαχειρίζεται στόλο με φορτηγά πλοία.

Κύρια σημεία του δεύτερου τριμήνου του 2024:

– Συνολικά καθαρά έσοδα για το τρίμηνο ύψους 17,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Καθαρή ζημία που αναλογεί στους μετόχους που ασκούν τον έλεγχο, ύψους 0,41 εκατ. δολαρίων ή 0,15 δολαρίων ζημίας ανά μετοχή βασική και απομειωμένη, αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένη καθαρή ζημία που αναλογεί στους ελέγχοντες μετόχους για το τρίμηνο ύψους $0,45 εκατ. ή $0,17 ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη, αντίστοιχα, πριν από το μη πραγματοποιημένο κέρδος από παράγωγα.

– Προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ήταν 5 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 13 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 14.427 δολάρια ανά ημέρα.

– Το αρχικό πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο τον Αύγουστο 2022 και το οποίο είχε ήδη παραταθεί για ένα έτος, παρατάθηκε για ένα ακόμη έτος.

Μέχρι σήμερα, περίπου 5,0 εκατομμύρια δολάρια έχουν χρησιμοποιηθεί για την επαναγορά 313.318 μετοχών της εταιρείας.

Κύρια σημεία του πρώτου εξαμήνου του 2024:

– Συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 31,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Η καθαρή ζημία που αναλογεί στους ελέγχοντες μετόχους ήταν 2,2 εκατ. δολάρια ή 0,81 δολάρια ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη.

– Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημία που αναλογεί στους μετόχους που ασκούν έλεγχο για την περίοδο ήταν 3,7 εκατ. δολάρια ή $1,35 προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη , αντίστοιχα, πριν από μη πραγματοποιημένες κέρδος από παράγωγα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 7,1 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 13,0 πλοία ήταν στην κυριότητα και εκμετάλλευση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 αποκομίζοντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 13.452 δολάρια ανά ημέρα

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε:

«Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η αγορά ξηρού φορτίου κυμάνθηκε σε επίπεδα 5-10% υψηλότερα από ό,τι το προηγούμενο τρίμηνο παρουσιάζοντας κάποια σημάδια εποχικής επιβράδυνσης μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Τα κέρδη για τα πλοία eco-Kamsarmax ήταν κατά μέσο όρο περίπου 17.800 δολάρια κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου και περίπου 15.900 δολάρια τον Ιούλιο, ενώ τα κέρδη για τα πλοία eco-Ultramax ήταν κατά μέσο όρο 3-4.000 χιλιάδες δολάρια ανά ημέρα, υψηλότερα από τα Kamsarmaxes καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.

Ο στόλος μας, ο οποίος περιλαμβάνει πέντε παλαιότερα Panamaxes που συνήθως διαπραγματεύονται με 3-4.000 ευρώ/ημέρα χαμηλότερα από τα πλοία eco-Kamsarmax, κέρδισε μικτή τιμή 14.427 δολάρια/ημέρα ως αποτέλεσμα ορισμένων παλαιών ναυλώσεων Τα αποτελέσματά μας για το τρίμηνο επηρεάστηκαν από διάφορoυς προγραμματισμένους δεξαμενισμούς-drydockings» και συνέχισε:

«Συνολικά, το περιβάλλον της αγοράς παραμένει ευμετάβλητο με αυξημένη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ένα αυξανόμενο βιβλίο παραγγελιών. Παρόλα αυτά, οι όποιες νέες παραγγελίες που θα γίνουν δεν θα επηρεάσουν την προσφορά πλοίων πριν από το 2027 το νωρίτερο.

Έτσι, βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν αμετάβλητα με τη χαμηλή αύξηση της προσφοράς να παρέχει στήριξη για τυχόν αυξήσεις της ζήτησης σε να μετατραπεί σε υψηλότερες τιμές για τα πλοία μας. Η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη είναι ο κύριος μοχλός για την ζήτηση στο εμπόριο ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα οι οικονομικές εξελίξεις στην Κίνα.

Το αναμενόμενο επιτόκιο μειώσεις των επιτοκίων κατά το υπόλοιπο του 2024 θα πρέπει να συμβάλουν σε υψηλότερη οικονομική δραστηριότητα από την άποψη αυτή καθώς και τα μέτρα που λαμβάνει η κινεζική κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των εγχώριων επενδύσεων.

Στην αντίθετη πλευρά, τυχόν μέτρα προστατευτισμού που θα ληφθούν θα επηρεάσουν αρνητικά την ανάπτυξη του εμπορίου».

Αναφερόμενος στη στρατηγική της εταιρείας τόνισε:

«Η στρατηγική μας παραμένει να τοποθετήσουμε τον στόλο μας ώστε να επωφεληθούμε από τυχόν αυξήσεις των τιμών που έχουν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου μας απασχολείται σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις ή ναυλώσεις που συνδέονται με δείκτες. Ταυτόχρονα, αξιολογούμε τις ευκαιρίες ανανέωσης του στόλου και τις επενδυτικές ευκαιρίες.

Συνεχίζουμε επίσης το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, καθώς οι μετοχές μας εξακολουθούν να διαπραγματεύονται σημαντικά κάτω από την καθαρή αξία του ενεργητικού μας.

Τέλος, είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω τη δημοσίευση της Έκθεσης Βιωσιμότητας 2023 η οποία συνοψίζει την πρόοδό μας και υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας στην περιβαλλοντική, κοινωνική ευθύνη και τις πτυχές της διακυβέρνησης της επιχείρησής μας».

Διαβάστε ακόμη:

Premia Properties: Συμφωνία με τη NLTG HH Ελλάδος για συμμετοχή στην αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου

ΔΕΗ: Mε τη θυγατρική Olympus AI, το βάπτισμα του πυρός στην τεχνητή νοημοσύνη

Κρυπτονομίσματα: Παίζονται δισεκατομμύρια αλλά το κράτος δεν εισπράττει τίποτα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version